• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Gemma - glöm det där jag sa om höstsol. Nu spöregnar det i Stockholm. Spännande restaurang ni ska till, det låter väldigt mycket typsikt high-tech asiater med 360 graders utsikt och skyskrapa. Å vad jag skulle vilja!

Alltid roligt att åka till landet, särskilt eftersom det är ett tillfälle att få använda sina fina bruna gummistövlar med blommönster i rosa, gult och grönt.

• förhoppningsis

Här regnar det bara så jag hoppas att jag inte behöver gå ut mer idag, var och handlade middag nyss och blev ganska blöt.

Kul, min man är också den långa jättesmala typen, brukar skoja om att han stog bakom dörren när de delade ut benen, hans knän är så smala att de liksom sticker ut. Han kan äta vad som hellst och går inte upp ett hekto. under vår bröllopsresa gick han NER 2 kilo och jag upp 5, orättvist!

I övrigt ska vi ha mycket avslappnad middag ikväll, ett annat par kommer över och tittar på idol för deras tv är sönder, vi ska äta tacopaj och sen frossa i chips och godis.
    I morgon är det inflyttningsfest/födelsedagsfest och på söndag ska jag ut med min bror och ta en vända rensa och släng igen i föräldrarnas gamla hus. Hoppas det inte regnar då!

• Izunia

mina ben känns fortfarande som gelé och som tur är är jag ledig hela helgen! Det ska firas med massor utav vin! Ikväll blir en oglamorös kväll liksaså. Jag ska städa lite,fixa naglarna och titta på idol. Låter tillräckligt ansträngade för mig.
    Imorgon blir nån for av tjejmiddag som jag är bjuden till (känner nog bara en tjej) och söndag familjemiddag som förhoppningsvis avslutas med bowling! Jag är ju proffs på det nu!

Hmm.. avgör höjden hur man ser ut under graviditeten?? Hur blir det med mig då..? Jag är nog kortast här med mina 170 cm!

• Gemma

Izunia: Såklart, längden påverkar väl det mesta i livet? Men det finns det ju en massa annat som gör också! Typ ösregn, skoskav och stekos ;)

• förhoppningsis

Izunia
    jag är 9 cm kortare än vad du är, med mina 161 cm behöver jag min köksstege till det mesta när det gäller överskåp

• Izunia

vad gulligt att vara så liten! :) Jag är bland de längsta av mina vänner. Antingen är de ett huvud kortare än vad jag är eller ett huvud längre..

Jag kan tänka mig att ösregn (regn över huvudtaget) har en dålig inverkan på en humörsinfluerad graviditet speciellt i sverige.. Kanske inte är toppen i Kina heller? Men vädret är väl bland de få saker vi inte kan påverka.. jo åka på semester! ;)
    Den dagen mina fötter är för feta och ömma för att avnvända höga klackar kommer jag att gråta..

• Gemma

Izunia, det är inte svullna fötter som är problemet, utan foglossning. Har man redan ont i höfterna av att gå några få trappsteg så är det inte läge att göra detsamma i höga klackar, med kanske tio kilos extra vikt på magen. Man vet helt enkelt inte hur den egna kroppen reagerar, det är bara att gilla läget. Men det gör man, promise! Värre är det att sitta med ett tjugosidigt dokument och typ, inte kunna sitta mer än en kvart i stöten pga revbensont... det blir en lång helg!

• Gemma

Min man har ätit upp min choklad :(

• förhoppningsis

Izunia
    gulligt att vara så liten vet jag inte, det kan dock vara praktiskt, väldigt enkelt att se mycket hjälplös ut när det behövs, punktering mm men där i mellan kan det var lite jobbigt finns inga byxor som passar de flesta måste jag sy upp en bra bit, fördelen med jeans, önskar att även vanliga byxor hade den storleksvarianten!

Gemma
    Vad taskigt av honom! Att äta upp chokladen är en sak, att äta upp den och inte säga något än ännu värre för då tror man att den finns där. Jag brukar iof gömma chokladen så att mannen inte ska hitta den...

Fick höra igår att väninnan inte kan äta choklad för att hennes dotter får prickar då! Hmm det vet jag inte om jag skulle klara.

• Gemma

förhoppningsis, nuförtiden måste nog typ alla sy upp sina jeans, de är så himla långa! Min pre-gravidstorlek var typ 27 + mina hyfsat långa ben och jag fick alltid klippa av jeansen åtminstone 15 cm. Det är bara Levis som har olika längder tror jag.

På restaurangen igår, som hade en superrolig meny och otrolig utsikt samt matsal i ett runt tornrum, fick jag halva mannens dessert - den som bestod av en bitter chokladcreme med Chili. Saffrans- creme bruleen var gigantisk och den fick han behålla helt för sig själv... för sött! Han hade i ärlighetens namn ätit upp EN av mina två drostepastiller (det enda jag fått tag på) och jag gjorde stor affär av det hela. Trots att han i allmänhet brukar hålla sig i månader i streck. Och sen blev jag som sagt rikt kompenserad.

Mannen var för övrigt urstillig i sin guldbruna, lite blanka skräddarsydda kostym, nonchigt uppknäppt skjorta och blå mocka-chukkaboots från Crocket & Jones. Jag var väl mer... helylle. Har nästan inga finkläder som passar mig men det är OK, man använder det så sällan numera. Får väl sy upp om man ska gå på nån gala eller så.

När jag kom hem satt jag och jobbade till 01.30, hade skitont i revbenen och tyckte allmänt synd om mig själv. Jag jobbar med tyskar, otroligt välutbildade och petnoga, i kombination med kinesiska arbetstider, så mitt schema är ingen lek... Nu har vi ialla fal njutit av mango och cappuccino i sängen, mannen diskar och ska därefter göra omelett, sen blir det träning + storhandlig med hemleverans. Resten av dagen blir det jobb, jobb, jobb - två uppdrag parallellt!

Kram på er!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!