förhoppningsis, nuförtiden måste nog typ alla sy upp sina jeans, de är så himla långa! Min pre-gravidstorlek var typ 27 + mina hyfsat långa ben och jag fick alltid klippa av jeansen åtminstone 15 cm. Det är bara Levis som har olika längder tror jag.
På restaurangen igår, som hade en superrolig meny och otrolig utsikt samt matsal i ett runt tornrum, fick jag halva mannens dessert - den som bestod av en bitter chokladcreme med Chili. Saffrans- creme bruleen var gigantisk och den fick han behålla helt för sig själv... för sött! Han hade i ärlighetens namn ätit upp EN av mina två drostepastiller (det enda jag fått tag på) och jag gjorde stor affär av det hela. Trots att han i allmänhet brukar hålla sig i månader i streck. Och sen blev jag som sagt rikt kompenserad.
Mannen var för övrigt urstillig i sin guldbruna, lite blanka skräddarsydda kostym, nonchigt uppknäppt skjorta och blå mocka-chukkaboots från Crocket & Jones. Jag var väl mer... helylle. Har nästan inga finkläder som passar mig men det är OK, man använder det så sällan numera. Får väl sy upp om man ska gå på nån gala eller så.
När jag kom hem satt jag och jobbade till 01.30, hade skitont i revbenen och tyckte allmänt synd om mig själv. Jag jobbar med tyskar, otroligt välutbildade och petnoga, i kombination med kinesiska arbetstider, så mitt schema är ingen lek... Nu har vi ialla fal njutit av mango och cappuccino i sängen, mannen diskar och ska därefter göra omelett, sen blir det träning + storhandlig med hemleverans. Resten av dagen blir det jobb, jobb, jobb - två uppdrag parallellt!
Kram på er!