Tackar för alla hållna tummar, efter vad som närmast kan liknas vid en 6 timmars arbetsintervju 11-17.30 är jag helt slut! Arbetsmarknadsdag idag som är lätt hysterisk... det blev 2 riktiga intervjuer på plats, vilket känns lovande. efter att ha pratat lite med ett företag sa deras HR person att vi rekryterar NU och förklarade att i vanliga fall gör man inte så här men har jag tid om ca 1 timme så skulle hon vilja göra en intervju med mig på plats.
Har nu ont i fötterna, 2 kilo godis massa pennor och travar med visitkort men har ännu inte hunnit äta lunch och klockan har nu passerat 18 phu!
Egentligen skulle jag på bankett ikväll men jag vet inte om jag orkar faktiskt, funderar på att stanna i soffan resten av kvällen.
Gemma
grattis till jobbet!! Vad kul, även om det inte blir mycket ledig tid i helgen så är ju 30% löneförhöjning en klar bonus, tänk vad du kan nätshoppa babykläder sen.
Vad det gäller barn och deras mammor finns det 2 kategorier, har också vänninor som jag knappast har sett sen de fick barn, jan-feb och så de som fick för 3 veckor sen och redan är borta på middagar, fikar mm.
Hoppas verkligen att jag aldrig blir som den första gruppen! En tjej har övergivit alla sin andra vänner till förmån för mammagruppen hon träffar varje dag! Fast hon verkar ha blivit lite konstig nu, kan inte prata om något annat och hävdar bestämt att vi inte förstår vad livet handlar om för vi har inte fått barn än. Dessutom la hon en lysande karriärsmöjlighet på hyllan rakt av. Suck! Sverige hade verkligen behövt henne som åklagare...