• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Amelle - jag kan dricka öl men föredrar absolut vin till maten. Sen så blir jag så mätt på öl så efter en kan jag inte få i mig mer.

Gällande lägenheter så var vi 19 st som budade på vår lägenhet förra hösten. Nu har det blivit typ 1 bud vid försäljning. Vi hade en jättefin 4:a till salu i vårt hus förra helgen. Tror de inte fick mer än utgångspris. Jag hade gärna köpt den men vi bara orkar inte flytta nu igen.

Sen kan jag inte låta bli att "bygga bo" dvs renovera och bygga upp vårt hem. Det är nog ett resultat på att vi äntligen bor tillsammans och har köpt vårt egen hem för första gången i våra liv. Så vi faller absolut för inredning och stoppar in pengar på att renovera badrum och annat. Sen försöker vi balansera detta med att ändå försöka njuta av god mat/gott vin samt resor. Dock blir det ingen Sydafrikaresa i vinter ... jag vill så gärna ha en ny soffa.

• förhoppningsis

Amelle
    visserligen tar det kanske längre tid att hitta en bra lägenhet, men läget är vi jättenoga med. Kommer inte trivas lika bra någon annanstans och då spelar det ju ingen roll hur lägenheten ser ut.
    Nu bor vi i en 3a på 81 kvm och är förmodligen galna som letar större men ändå...

Lapinette
    gillar också att fixa och dona hemma men hittils har jag fått låta bli, i hyresrätter är det ju idiotiskt att renovera på det sättet själv, om man nu inte hade tänkt bo där resten av livet eller så. Det kommer det bli ändring på när vi köper något! Fast det gäller att kombinera det med att kunna göra allt annat också. Väljer nog bort tex handgjort kakel till förmån för god mat och en resa tex...

• Amelle

Aargh! Jag sitter febrilt och surfar på resor över nyår. Vill, vill, vill åka till antingen sol eller N.Y. Och så ringde jag till pojkvännen som varsamt tog ner mig på jorden igen med påminnelsen att vi håller på och sparar till vår drömresa, den månadslånga smekmånaden nästa sommar. Han är så förnuftig, bara för att han är sjukt trött på att resa och bara vill jäsa hemma över julen :(

• Amelle

Måste försöka lugna mig, det här drömmandet är verkligen inte bra för arbetsmoralen. Vet ju att vi egentligen borde spara pengarna, men ändå?

• förhoppningsis

Amelle
    finns det ingen annanstans att åka över jul då som kanske är lite billigare? Då kan ni ju spara en slant + att du kommer bort över jul.

Vad det gäller högkonjungtur så har du nog rätt, mannen har sagt senaste 6 månaderna "att snart vänder det" och verkar som om han får rätt. Synd bara att jag ännu inte fått ett jobb...
    Ja förut fick man köa för att komma in på visningarna, helt hopplöst att öppna dörrar mm nu hade vi nästan hela lägenheten för oss själva att kolla i lugn och ro.

• Amelle

Han är alltså i Venezuela och väcks av mitt paniksamtal klockan sju på morgonen hans tid.

Jag: Jag bli galen, jag hoppar ut genom fönstret snart om inte jag får åka bort.
    Han: Jag vet älskling, jag vet. Förstår verkligen hur du känner.
    Jag: Men det är allvar. Jag vill till New York. Eller till värmen. Det är som om att jag äts upp inifrån.
    Han: Stackare, men tänk på att nästa sommar ska vi gifta oss och åka på långresa.
    Jag. Jag veeeet. Men jag vill åka nu!
    Han: Ja, men jag tror nog att vi måste tänka lite på ekonomin.
    Jag: Jaha.

• Lapinette

Amelle - man måste få drömma. Jag gör det hela tiden och emellanåt så blir maken galen på mig. Det jag drömmer om just nu är ingen sol och badresa utan jag har precis bokat in oss en natt på Yasuragi. Japanskt rum, teppanyaki och så massage på söndagmorgonen, klassisk till maken och shihatsu för mig. Åhhh så skönt! En liten kompensation för att vi inte kan resa i november.

förhoppning - förstår att det inte känns som någon större idé att fixa i en hyresrätt. Har själv alltid bo i hyresrätt till vi köpte förra hösten. Har dock målat och grejat i mina lägenheter men man investerar ju knappast mer än så.

• Amelle

Jag skulle snart kunna bli så desperat att jag åker på en charter till en kanarieholme över nyår. Alternativet är att åka ner till familjens lägenhet utanför Alicante, billigt men osäkert med vädret runt jul i den delen av Spanien.

Eller så kör vi Lappis-style och bokar en mysig weekend med god mat och trevligheter här hemma. Hum, hum, mycket att fundera på.

• förhoppningsis

Lapinette
    Vi funderar på en trip till yasuragi lö-sö nästa helg men det kan bli snävt med tanke på att det är visning på en lägenhet vi verkligen verkligen vill ha då, och jag vägrar stressa från spa till visningar.
    Målar om gör vi oxså i hyresrätt, och sätter in persienner men inte river ut badrum och kök mm

• Lapinette

Amelle - det trista att åka över nyår är att det kostar nästan dubbelt så mycket. Jag tittade själv lite på denna variant för någon månad sedan men la ned projektet. Alicante låter inte helt fel. Visst det blir ingen badsemester men ni får längre dagar och förmodligen bättre väder. Promenader och besök i bergsbyar. Tänker själv på hur det var i Cannes under vinterhalvåret. Vi satt ute på terrassen och åt frukost på nyårsdagen, åkte till St Tropez och vandrade på stränderna, besökte Eze eller någon annan mysig bergsby, tog en lunch och ett glas rosé på någon uteservering. Mmmmm....härligt!!!

Fast inte helt fel med en myshelg med god mat på något SPA. För mig är Yasuragin perfekt. Dricker helst grönt te till japansk mat och om allt går enligt planerna har jag då precis börjat ta mina sprutor vilket innebär alkoholförbud. Skönt också att få komma iväg och stressa ned innan det är dags för IVF.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!