• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Hehe, kitsch var ordet! Jag röstar på den bruna. Tycker den var jättefin, men det kanske är för att det bruna tar ner volangfaktorn lite, medan den rosa snarare får den att gå i taket.

Kussen spelar i La Rochelle, vet inte riktigt vilken division det är.

Bajsfaktorn i bassängen var ganska låg. Intalar jag mig i alla fall...
    Alla småttingar hade tättslutande resårbadbyxor utifallatt.

• Lapinette

Inget ballongflyg utan istället har vi rensat rabatter och krattat löv på vår bakgård tillsammans med övriga tappra grannar. Från nästan 50 lägenheter tror jag vi var typ 14 stycken. Dåligt! Maken fick som vanligt sällskap av irländaren som bor under oss och så en inbjudan att gå ut och se nästa rugby match på en bar tillsammans med honom. Trevligt, maken behöver få lite vänner här även om det verkar som det är mest utlänningar som tyr sig till varandra.

Har precis avbokat min träning för idag. Tycker jag fått nog av att städa bakgården. Istället ska vi antingen gå på bio eller börja sätt ihop vår garderob i sovrummet. Ja, vi har även kollat in en 4:a i huset som är till salu. De hade verkligen gjort det fint!

• Izunia

näää! jag skrev ett inlägg som försvann... sedan skrev jag om allt och det försvann igen!!!

Jag ger upp!!

amelle tack för komplimangen! Min man kommer från australien.

lapinette trist med ballongturen.. er tur kommer..

sitter själv på hotellrummet och väntar på att gå ut och äta.

Rugby vet jag inte så mkt om men det beror nog på att man inteär uppväxt med det. Älskar ju alla sporter och framförallt formel 1!! Jag vill också gå!

• Gemma

Amelle, makens kompis - som jag f.ö. är jäkligt trött på just nu, men det var väl oundvikligt att man skulle ha en sån kväll, oavsett anledning... nu retar jag mig på typ allt, som hans fettskräck ("jamen jag LOVAR, det ÄR bara fyra procent fetthalt i såsen, men jag råkar GILLA smör till stekning och jag SKITER i att du grillar din kycklingfilé helt utan fett så att den blir torr och seg som en skosula" säger jag inte för jag måste ju göra min värdinneplikt, men jag har god lust, eller att han pikar min man som är en avslappnad livsnjutare som kanske inte har perfekt karaktär alla gånger, det gillar jag INTE, för min man är snäll och försvarar sig oftast inte, sen föredrar jag tusen gånger en man som har lite extra fläsk på magen men njuter av livet och tar en extra dessert och grymtar förnöjsamt när man gör en god sås, istället för att noja... han pikar till och med mannen för att han går på gym, bara för att han själv råkar förakta träning. Som så många fransmän gör, så även mannen tills jag tvingade honom att gilla gym) - hur som helst, DEN kompisen som jag i vanliga fall gillar jättemycket har en släkt som kommer från Ile de Rhé plus att de som sagt har ett litet hus i St Martin, och på andra sidan vattnet ligger La Rochelle. Så det är inte osannolikt att han håller på just din kusins lag.

Men... rosa som är så fint?

Lapinette, i vår förra förening hade varje hushåll obligatorisk trappstädning en vecka varje kvartal, två trädgårdsveckor per sommar samt obligatorisk höst- och vårstädning, allt för att hålla avgiften nere. De som inte kom fick betala straffavgift, sen la vi ut deras uppgifter på entreprenad. Funkade skitbra.

• Lapinette

Inga straffavgifter här och endast vår och höststädning med grillad korv efteråt. Vi har så god ekonomi så vi behöver inte spara in dessa slantar. Maken fattar inte varför vi helt enkelt köper in dessa tjänster och jag tycker det är trevligt för det är den enda gången man har tid att prata med grannarna. Själv hamnade jag i en hörna idag utan någon att prata med medan irländaren sög efter min makes sällskap.

Jag som är en sån träningsfanatiker och aldrig trodde jag skulle falla för någon med några extra kilon har helt ändrat åsikt. Min make är en livsnjutare ut i fingerspetsarna och han har dragit ned mig i fördärvet. Sen så är gillar han att röra på sig men gärna då i form av vandring och mountainbike. Sånt som funkar utmärkt i Cannes men inte riktigt här i Stockholm.

Just nu sätter han ihop de sista delarna till garderoben men vi har även hunnit med en bio. Det blev "Tillsammans är man aldrig ensam" med Audrey Tautou. En bok jag gillar skarpt. Har även ätit lax och druckit resten av skumpan. Denna helg har varit så mycket bättre än den förra. Gillar att "leva" igen.

• Gemma

Lapinette: Förstår att det måste kännas härligt att vara pånyttfödd igen!

Stockholmsföreningarna har generellt god ekonomi och malmöföreningarna generellt dålig... vet inte varför. Vår nuvarande förening i stockholm SKÄNKTE oss månadsavgiften i present i somras, för att de hade så ekonomi. coolt!

Den i malmö råkade ha lägre avgift än alla andra föreningar i kvarteret, det blev nästan som en tävling. Vi tyckte också att en del kunde läggas ut på entreprenad men sådan var inte kulturen där utan allt skulle vara kollektivt. Så var vi också bara tolv hushåll. Men intrigerna frodades verkligen där. I början tyckte vi att det var mysigt; mot slutet helt olidligt när alla började bråka och trakassera varann. Det hela urartade totalt när ordförandens fru hade ett förhållande med grannparets man i ett halvår; när det uppdagades ballade ordföranden ur och började bedriva någon sorts personligt krig mot resten av världen, inklusive oss andra i föreningen. Bl a försökte han lura oss på pengar när han köpte en vindsvåning, det gillade inte juristen i förenigen som hotade med rättsliga åtgärder osv.

Snacka om kulturchock när jag sedan köpte lägenhet i Kungsklippan, som är en av Sveriges största föreningar med 1200 bostäder samt ett företag med kontorstider som skötte administrationen (väldigt proffsigt dessutom). Men avgiften besvärade mig, tyckte att den var lite för hög.

Lapinette, min man cyklade också jättemycket tidigare, fast han körde streetracer à la Tour de france i kulört outfit. Här kör han spinning så ofta han kan. Sen simmade han och spelade badminton innan jag träffade honom men hade en stark aversion mot gym. Det som hänt på de här nio åren är väl att han blivit mer välvillig till gym, han skaffade till och med en PT under den period då jag inte bodde här, och jag har blivit oändligt mycket mer dekadent! När vi träffades var jag vegetarian och nykterist, nu är jag ju som ni vet ingetdera, tränar också mindre än förr och ligger och drar mig långt inpå morgnarna vilket varit otänkbart tidigare. Har du fått några förändrade vanor sedan du träffade din man?
    Att vandra är fantastiskt, vår huvudsyssla när vi reser, att hitta fin natur och knalla runt i den. Vi har också ridit en del - han fick ju lära sig att rida när vi träffades - också ett utmärkt sätt att uppleva naturen om man gillar att rida alltså.

Om en vecka har vi bröllopsdag. Kollade också i vårt maffiga bröllopsalbum igår med kompisen, han gillade att vi inte förskönat sanningen utan varvat finbilder med sådana där vi själva är uppenbart berusade. Avslutningsbilden är av bestman med ett stort plåster i pannan efter att han ramlat över ett staket klockan 7 på morgonen. Ja, förutom gruppbilden där alla 74 gäster står prydligt uppradade på kyrtrappan med oss längst fram. Vad gör man på sin bröllopsdag om man inte har jättemycket pengar (måste spara!)?

• Lapinette

Gemma, er förening i Malmö låter som en såpopera. Snacka om intriger på hög nivå. Vår förening är nog så där lagom stor med ca 50 lägenheter (2 portar) och det känns som de flesta som bor där är i vår ålder. Många kommer liksom mig från förorten. Har också ett företag som sköter det administrativa som man kan ringa och ställa korkade frågor till (åtminstone när vi var nyinflyttade).

Gällande förändrade vanor så har jag lärt mig att lata mig sen jag träffade maken. Så fort han är borta på affärsresa så går jag tillbaka till mitt "gamla" jag och börjar rusa omkring i 190. Jag bokar in kompisar, jag börjar rensa i garderoberna hemma, jag springer på stan och kollar på kläder/skor. När han är hemma sitter jag helst under korkeken och luktar på blommorna.

• Gemma

Lapinette: Våra män är bra för oss :)

• förhoppningsis

Oj, här har det hänt mycket!

Lapinette
    tråkigt med ballongflygningen, men ni får ta det en annan gång istället...

Gemma
    Jobbigt med sånna gäster som bara vill visa hur stoiska och duktiga de är, inte kul att laga mat då inte!

Igår var vi på hem och villa mässan med flera andra par, lätt kaotiskt och alla killarna ville mest in på teknikdelen hela tiden. På kvällen belv det snabbträning mot klockan eftersom gymmet stängde kl 20.

• Amelle

Är överöst med arbete men slackar ett par minuter :)

Inget kan väl få folk att bli så galna på varandra som bostadsrättsföreningar. Städning tycker jag är okej, värre är det när man ska sitta och pina sig igenom en stämma med massa jobbiga människor som går igång på att höra sin egen röst, grrrrr. Vi håller på och ska fixa stambyte efter jul, det är ett rent helvete. Är man inte osams innan så blir man det garanterat när en sån sak kommer in som kostar multum och dessutom är obekväm för alla inblandade.

Gemma jag kollade på velourrockarna igen, och ja, jag röstar definitivt på den bruna! Men sen är ju inte jag jätteförtjust i rosa heller, så du ska nog ta mitt råd med en nypa salt.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!