Amelle, makens kompis - som jag f.ö. är jäkligt trött på just nu, men det var väl oundvikligt att man skulle ha en sån kväll, oavsett anledning... nu retar jag mig på typ allt, som hans fettskräck ("jamen jag LOVAR, det ÄR bara fyra procent fetthalt i såsen, men jag råkar GILLA smör till stekning och jag SKITER i att du grillar din kycklingfilé helt utan fett så att den blir torr och seg som en skosula" säger jag inte för jag måste ju göra min värdinneplikt, men jag har god lust, eller att han pikar min man som är en avslappnad livsnjutare som kanske inte har perfekt karaktär alla gånger, det gillar jag INTE, för min man är snäll och försvarar sig oftast inte, sen föredrar jag tusen gånger en man som har lite extra fläsk på magen men njuter av livet och tar en extra dessert och grymtar förnöjsamt när man gör en god sås, istället för att noja... han pikar till och med mannen för att han går på gym, bara för att han själv råkar förakta träning. Som så många fransmän gör, så även mannen tills jag tvingade honom att gilla gym) - hur som helst, DEN kompisen som jag i vanliga fall gillar jättemycket har en släkt som kommer från Ile de Rhé plus att de som sagt har ett litet hus i St Martin, och på andra sidan vattnet ligger La Rochelle. Så det är inte osannolikt att han håller på just din kusins lag.
Men... rosa som är så fint?
Lapinette, i vår förra förening hade varje hushåll obligatorisk trappstädning en vecka varje kvartal, två trädgårdsveckor per sommar samt obligatorisk höst- och vårstädning, allt för att hålla avgiften nere. De som inte kom fick betala straffavgift, sen la vi ut deras uppgifter på entreprenad. Funkade skitbra.