• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Oj oj, här har det drällt in jobb hela dagen, reklamgrejs för Ogilvy, broscyrer för en svensk kund, och så RES som vill att jag skriver en jätteartikel åt dem men jag måste tacka nej för jag har lovat mig själv att inte journalista nåt mer. Alltid kul att tjäna lite stålar dock! Som tur är har jag kunnat sitta idag, lite jobbigt att behöva ligga ner och jobba.

Idag, efter gårdagens lilla fnurra på tråden, har mannens kompis och jag haft det jättemysigt. Han gav sig motvilligt ut i monsunen (det är tyfonväder idag) och shoppade, bland annat en fantastisk bok åt mig med "före - efter"-bilder från Shanghai, otroligt hur stan har förändrats, och faktiskt mest positivt. Mao förbjöd ju all form av utsmyckning, från blomsterrabatter till gräsmattor och nu har man restaurerat mycket.
    Nu har vi ätit en lättlagad middag (jag jobbade ju medan den blev till) bestående av norsk lax med citronpeppar, grillade grönsaker och en gräddfilssås med citronskal. Kompisen blev dock så tagen av färgerna att han satte igång att fotografera sin tallrik, väldigt smickrande!

När det gäller rocken... sorry girls, jag tror ändå jag måste gå emot ert tvivelsutan utmärkta omdöme och möta våren och min bebis - i grisskärt.

• Amelle

Åh vad roligt med RES, gällde det ett Kina-jobb eller?
    Jag skulle lätt kunna tänka mig att skriva resereportage om vi hamnar i utlandet. Har du skrivit mycket av den typen innan Gemma?

• förhoppningsis

Gemma
    den sidan såg ut att ha massa mysiga plagg, och ska man upp på natten och amma tycker jag att rosa verkar bra mycket glammigare än brunt

• Gemma

Förhoppningsis: Tack för att du säger exakt vad jag vill höra! Har ringt butiken och kollat om de får in en rosa, hon vet inte än, får hon inte det så beställer jag kanske en brun. gillar bägge. Men jag håller med om att den rosa har en härligt uppiggande effekt.

Amelle: Jag gjorde en del resegrejer för typ hundra år sedan, dels åt magasin, dels åt TV. Men nu blir det som sagt inget... tror jag ;)

• förhoppningsis

Gemma
    Jag gillar dock rosa, min favorit "häcka i soffan tröja" är knallrosa/svart randig. Man känner sig alltid lite piggare då om man är sjuk.

Idaghar jag promenerat i 2 timmar i det höstsoliga stockholm, så mysigt ute vid Brunnsviken, fikade ute och bara njöt av att kunna göra det i oktober

• Gemma

förhoppningsis: Låter urmysigt med brunnsvikspromenad! Idag är en riktig höstdag, temperaturen har krupit under tjugo och det stormar inte som igår, inga skyfall heller. Tror att jag ska ta en promenad lite senare. Men först ska jag bege mig till poolen och simma tusen meter. Har verkligen blivit beroende, det är så avkopplande med monotonin och att bara lyssna på de egna andetagen. Just den typen av aktivitet som tråkar ut mig i vanliga fall... men man kan nog lära sig gilla det mesta om nöden kräver. Gillar också den lilla ritualen efteråt när jag duschar och smörjer in magen med "mamma mio tummy rub" inhandlad på Blossom Mother and Child i Chelsea. "Say no to stretchmarks!" står det på den skojigt designade förpackningen som riktar sig till "mamalicious creatures". Får se om det hjälper... och gör det inte det så bryr jag mig inte särskilt mycket ändå. Känner mig - odrägligt nog - snyggare än nånsin. Ja, sådär så att jag kan gå ut på stan osminkad och rufsig och inte bry mig ett dugg.

Under dagen hoppas jag att det ramlar in lite feedback från reklambyrån så att jag kan fortsätta mitt jobb; ikväll blir det middag med en kinesisk väninna som föreslog just den där japanska restaurangen som mannen och vännen var på i helgen. De i sin tur ska till en yunnan-restaurang.

Kram!

• Lapinette

Höstpromenader är superhärliga! Tyvärr har ju vädret inte varit så bra på helgern medan veckorna har strålat med sol.

På fredag åker vi till Bryssel för att ha en skön helg med makens bror + fru. Makens bror fyller år så det är en överraskningsresa. Ska bli supermysigt! Ser fram emot att ha en lugn, skön helg med massor av god mat/vin tillsammans med dem och härliga höstpromenader i stan.

Annars så har jag precis bokat in en middag med familjen "fin från Östermalm" och min bror + flickvän i slutet av oktober. Blev dock lite störd då jag först frågade min bror vilken helg som passade bäst och när jag fick ja från "familjen fin" att den helgen passade även dem så får jag veta att brorsan har barnen den helgen. Vi hade ju tänkt oss en 3-rättersmiddag med perfekt matchande vin som gärna skulle fortsätta sent in på natten. Så var det nämligen när vi var hos "familjen fin" på middag i fjol. Han är superintresserad i matlagning så det var som att äta ute på värsta gourmetkrogen. Sen satt vi och spekulerade fram till 04:30 på morgonen. Supertrevligt! Nåja, blev faktiskt lite besviken att vi nu kommer att ha barnen (tonåringar) på middagen även om jag gillar dem jättemycket. Tycker ni jag är dum som känner så?

Sen till nästa väldigt givna problem. Middagen! Vill verkligen göra något supergott och matcha viner till detta. Som ni förstår går jag in här och frågar då vi både har mat- och vinexperter.

• Izunia

oh då är man äntligen ledig både idag och imorgon. Fick sova ut lite på morgonen och det var skönt då jag har gått upp mellan 3-5 på morgonen de sensate dagarna - och jag är ingen morgonmänniska!

Ikväll ska vi åka in till Köpenhamn och gå på Crowded House konsert.

Nu ska jag på stan och tvångs-shoppa lite... :)

• Amelle

Lapinette: tycker inte alls det är konstigt att inte alltid vilja ha med barn, eller tonåringar för den delen. Ibland är det ju kul att bara vara vuxna i sällskapet.

Angående mat så skulle jag satsa på en härlig höstmeny. Hummer och/eller andra skaldjur nu när det är säsong, till det champagne eller kanske vår favorit chablis. Så vilt till huvudrätt, hjortfilé är ju hur gott som helst med kantareller och gräddsås. Eller en mustig viltgryta - mums. Vill ni inte ha kött så funkar ju en äkta fransk bouillabaisse med aïoli som tillbehör. Jag är sämre på efterrätter, men Gemmas chokladtårta verkar ju göra succé?

• Amelle

Glömde ju det viktigaste: osttallrik med något gott vin, som portvin, och så smarriga tillbehör och kompotter. Svd hade en special med recept på gott till ost i lördagens tidning, tror jag det var.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!