Oj oj, här har det drällt in jobb hela dagen, reklamgrejs för Ogilvy, broscyrer för en svensk kund, och så RES som vill att jag skriver en jätteartikel åt dem men jag måste tacka nej för jag har lovat mig själv att inte journalista nåt mer. Alltid kul att tjäna lite stålar dock! Som tur är har jag kunnat sitta idag, lite jobbigt att behöva ligga ner och jobba.
Idag, efter gårdagens lilla fnurra på tråden, har mannens kompis och jag haft det jättemysigt. Han gav sig motvilligt ut i monsunen (det är tyfonväder idag) och shoppade, bland annat en fantastisk bok åt mig med "före - efter"-bilder från Shanghai, otroligt hur stan har förändrats, och faktiskt mest positivt. Mao förbjöd ju all form av utsmyckning, från blomsterrabatter till gräsmattor och nu har man restaurerat mycket.
Nu har vi ätit en lättlagad middag (jag jobbade ju medan den blev till) bestående av norsk lax med citronpeppar, grillade grönsaker och en gräddfilssås med citronskal. Kompisen blev dock så tagen av färgerna att han satte igång att fotografera sin tallrik, väldigt smickrande!
När det gäller rocken... sorry girls, jag tror ändå jag måste gå emot ert tvivelsutan utmärkta omdöme och möta våren och min bebis - i grisskärt.