oj vad ni är flitiga med skrivandet
Amelle, grattis till klänningsköpet! Har du hittat en som du älskar så är det rätt, även om den kanske kostade lite mer än vad du tänkt dig så kommer du troligen ångra dig om d inte köper den och letar efter nått som känns nästan lika bra. Nu gäller det bara att sluta surfa brudklänningar!! Inte prova fler eller ens fundera på andra modeller...
Gemma, som vanligt får dina inlägg mig att vilja kasta mig på första planet till Kina för att få uppleva alla ställen du beskriver. Låter som en helt fantastisk vistelse!!!
Vad det gäller din grannlägenhet så ge ett skambud, har varit på visningar hela dagen idag och det är som sagt inte mycket folk alls - tvärt om. Ofta nu som lägenheter säljs under utropspriset. Trots din inställning till lån så kan man komma riktigt mycket billigare undan nu. Dessutom är utropspriserna 20% lägre nu än i september!
Margaux
Duktiga ni var som fått massa gjort i lägenheten. ´Lät som en riktigt god middag ni blev bjudna på.
Lapinette
Champange som fördrink är väl alltid en bra ide! Dessutom slipper man blandandet av drinkarna vilket kan bli lite stressigt precis när gästerna kommer. Få drinkar som blir bra av att stå till sig tyvärr... Låter som en mysig höstmiddag och chokladreceptet måste jag absolut prova.
Jag har som sagt tillbringat hela dagen med att springa på visningar. Vi var på 5 olika men beslöt oss för 4 av dem så nu blir det spännande med budgivning. Vi har en kanonkalkyl i excel där vi stoppar in alla faktorer som hyra, kvm, pris, räntor, om 10 år, månadskostnader, skattereduceringar osv osv
sen hur mycket vi stoppar in kontant var.
så spottar den ut vad vi ska betala per person och hur ekonomin ser ut om 10 år när det förmodade 10 åriga bundna lånet går ut osv. Perfekt! Mycket lättare att jämföra de olika lägenheterna då, får exakta kvm priser och allt.
Jätte bra om man rycks med, nu har vi stoppat in alla variabler och vad vi tänkte oss som utgångsbud, som jag sa ovan så är skambud inte alls fel så på en lägger vi oss 1 miljon under utrop.
kollade på en lägenhet som hade utrop 5.9 milj första gången, ingen kom - inga bud. Nu är den ute 1.2 milj under som utgång, 2 visningar inga bud nu heller...
en del behöver renoveras och en del kan jag flytta in i genast utan att behöva fixa något alls. Spännade!!
Ikväll har vi varit på födelsedagsmiddag för mannens 93 åriga mormor, väldigt trevligt!
I veckan ska jag till NK på matmingel och kokbokssignering, nån annan av er som ska dit?