• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Margaux - språkstudier i Florens: Jaa, du är ju så himla gammal ;) Men jag förstår att du kanske låter vinerna föra dig utomlands, i första hand, och inte språkstudierna.

• förhoppningsis

Gemma
    krya på dig! Hoppas verkligen att du hinner bli frisk tills ni åker. Skulle vara jättekul att få se lite bilder sen!
    Din Aya låter hur gullig som hellst, bra med någon som pysslar om en lite och kommer med förmaningar, spec som du har din egen familj rätt långt bort.

Det närmaste liknande jag har (med tanke på din fråga ovan) är Mannens mormor, hon fyllde 93 i söndags och är superpigg! Hon klipper alltid ut massa artiklar om vitaminer mm och skickar på posten med en slant så att vi ska gå ut och köpa en burk. alltid orolig för att vi inte har varma kläder nog odyl. och trots att både mannen och jag har massa varma vinterjackor så tror hon att vi fryser ihjäl. Jättegullig!!

Igår var jag på 25 års firande av en väninna, vi var ett par stycken som gick ut och drack lite champange. 5 personer 3-4 glas var och notan slutade på ca 600 kr. Så praktiskt när födelsedagsbarnet känner bartendern!
    Idag började jag morgonen med att söka ett jobb, kändes bra faktiskt! De har inte gått ut med annons utan söker via sina kontakter. Håll tummarna för mig!

Lapinette
    Tror att det är jättevanligt att folk köper saker som de sen lämnar tillbaka efter visnngarna. Jag menar om man köper något som är perfekt i lägenheten man vill sälja så kommer den nog inte passa lika bra i nya bostaden. Så skulle jag ocks göra utan att tveka!

• Lapinette

Det var superlänge sen Stålis var inne och skrev. Undrar hur hon mår. De planerade väl att flytta hem från Kina?

• Gemma

Jaa, Ståliiiiis! Kom tillbaka, du är rolig, cool och snäll! I miss you!

Förhoppningsis, självklart håller jag tummarna så hårt som jag vågar i mitt nuvarande skröpliga skick. Du är superduktig, vidhåller jag. Även om du inte alltid själv känner att du är det. Men du kommer tids nog att hitta ett jobb som du trivs med, och så kan du inspirera mig också vid senare tillfälle.

Din mans mormor... önskar att det fanns någon liknande i min släkt men både mannen och jag har sammanlagt 0 morföräldrar i livet... och som salt i såret har hans ofantligt tjurskalliga mamma brutit kontakten med HELA sin släkt, vilket följaktligen också diplomatiske (och stundtals en smula handlingsförlamade) mannen har gjort; mina föräldrars vardera ett syskon är döda, av mina kusiner återstår endast 3 (prima fysisk hälsa i min släkt, dessvärre står det illa till med den mentala förstår ni) varav två bor i Canada och bara bryr sig om små utställningshundar och dallassmink, respektive stora hamburgare. Den siste bor kvar i ungern och ägnar all kraft åt att bedriva fejder med sin egen familj (eller den lilla spillra som återstår, dvs min farbrors försupna hustru)... Slutligen har mannen två kusiner på sin pappas sida varav den ena är skitskum och den andra jättejättesnäll, så det är alltid nåt. Och hans faster är djupt deprimerad och vägrar lämna sin byhåla i Normandie, varför resten av släkten surt vägrar hälsa på henne.

Vad folk håller på!!! Tack och lov har vi våra syskon. Mina bröder med sina, eh... okej fruar, och deras absolut adorable vardera tre barn. Mannens småknasiga men plikttrogna syster och hans helsköna bror med ännu skönare tyska hippiefru + 3 barn. Which reminds me... måste skicka blommor snart till hennes födelsedag.

Stackars jordnöten att födas in i ett sådant nuthouse. För vi är ju liksom båda såååå himla normala ;)

• Amelle

Velar lite mellan att åka på galamiddag ikväll eller ligga hemma och kolla på Ugly Betty, svårt svårt :) Å ena sidan har jag klumpfot och kommer få hoppa på kryckor, å andra sidan är jag sjukt uttråkad och har inte lika ont i dag. Min chef ringde precis och övertalade mig att gå tillsammans med resten av gänget, med taxi skulle det nog funka.

• Gemma

Förstår din kluvenhet; själv velar jag mellan att ha skärmsläckaren på (mörkt och behagligt i rummet) när jag lyssnar på soft music på låg volym, eller att ha den av (så att jag kan titta in till er var femte minut).

• Amelle

Gemma, er släkt låter lite som vår. Fast hur många släkter är inte dysfunktionella? Fästmannens familj är lite som en dokusåpa: charmerande, notoriskt otrogen och framgångrik pappa om har varit gift X antal gånger och har barn i alla åldrar med olika kvinnor. Numera till synes stabilt gift med en mycket yngre kvinna, har en liten sladdis. Mina blivande svärföräldrar har inte träffats sedan de skildes för typ 100 år sen, första gången lär bli på vårt bröllop. Vi är lite nervösa över det, faktiskt.

• Gemma

Amelle: Det svåra och viktiga är att inte själv hålla liv i dåliga familjetraditioner... förstår om ni är nervösa, har ni möjlighet att prata med dem innan och poängtera att det är ER dag och att ni har rätt att vara lyckliga, utan att oroa er? Det är ju mycket möjligt att de är helt eniga med er.

Usch, det blir inga trettonhundratals-hutonger. Tror typ att jag har influensa, jag mår som en katt som tillbringat ett dygn i torktumlaren ungefär. Ringde och bokade om flighten från torsdag till fredag kväll så kan jag i alla fall ha feber ett dygn till, i lugn och ro. Och slippa knata omkring på stan. Sightseeing i hård trafik är typ... inte jättelockande. Hellre en lördag på commune, i egen takt. I värsta fall har jag i alla fall vidunderlig utsikt från sängen... mannen tyckte att jag gjorde helt rätt. Lite små-smolk i bägaren var att vi inte kunde avboka beijinghotellet ("hot deal", no cancellation), så vi förlorar drygt femhundra spänn. Men det kunde vara bra mycket värre.

• förhoppningsis

Gemma
    Fast det kanske är värt 500 kr att få en chans att friskna till mer inför resten av resan istället...

Vi har knappast någon släkt att prata om på min sida

Det är jag och min bror som har ett bra och vettigt förhållande, hans sambo som är jättetrevlig!
    Min faster som är mycket udda (milt sagt) omgift många gånger men har 2 barn dvs mina kusiner. Träffar mina kusiner i samband med begravningar typ. Skulle inte känna igen dem om jag mötte dem på gatan. Den yngre av dem är ok, men inte den äldre - skum!
    Min mamma hade inga syskon och mina mor och farföräldrar är borta sen många år. Det närmaste är mammas kusiner och de skickade inte ens kort när vi gifte oss...
    På pappas sida har vi förutom fastern även en farbror, hans fru, deras 2 barn samt 8 kusinbarn. De såg vi för första gången på 18 år i maj. sett farbrodern + hans fru vid begravningar.

På mannens sida finns en nderbart gullig mormor, hans båda föräldrar samt 3 syskon varav 2 har respektiven. Han vet knappast vad hans kusiner heter, än mindre hur de ser ut eller var de bor.

Vi brukar skoja om att man väljer inte sin familj man väljer sina vänner!

Amelle
    klart du ska gå! TÄnk vad du kommer ångra dig annars!!

Har precis köpt en jättepåse kantareller på hötorget så först blir det kantarelltoast och sen kantarellsås till middag

• Gemma

Mår lite bättre idag, efter en svettig helvetesnatt. Ont ska med ont fördrivas. Solen lär jag få betrakta genom fönstret under ytterligare några dagar.

Amelle, hur gick det med festen? Blev det nåt?

förhoppningsis: Kantareller är ljuvligt! Åt svenska kantareller VARJE dag när jag var hos mamsen och pappsen i somras; misstänker att de du köpte kom någon annanstans ifrån? Eller finns det fortfarande svensk svamp? Gott hur som helst. Nästa vecka åker mannen till Europa; har en massa sociala aktiviteter inbokade redan men funderar ändå på att ha en tjejmiddag. Få se hur jag mår, efter muren.

Tur att vi har våra syskon, och - i mitt fall - mannens syskon... tänker på de stackars kinesiska endabarnen och deras avsaknad av syskon. Och deras barn har alltså helt enkelt inga kusiner. Trist...

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!