• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Nej, vad trist Gemma! Men kanske det var menat så med tanke på din förkylning. Du får helt enkelt också ligga på soffan och låta dig servas av din make.

Och eftersom jag är invalid så blir min helg också lugn. Om man inte får skjuts så är det lite knepigt, igår kom min söta bästis och hämtade mig och så åkte vi hem till dem och käkade middag. I dag är jag på jobbet och det funkar bra, fast det är irriterande att tvingas ta myrsteg när man hasar sig runt. Jag som är så himla rastlös av mig har det lite jobbigt.

• Lapinette

Gemma - gud vad trist men gud så skönt att det var en förstående person bakom er bokning så ni får pengarna tillbaka. Det hade ju svidit hårt att dels inte få åka och sen ändå betala för det! Nu får ni unna er något extra i helgen istället.

Amelle - ikväll tänkte jag sätta igång med mitt storkok inför morgondagens 4-rätters middag. Har än så länge inget vinstopp men nu är det nära. Ska (om allt funkat) börja med sprutor på torsdag och sen blir det inget vin på hela november. Kanske smakar jag någon klunk av maken ibland så där som även gravida får göra. Det borde väl vara ok?

• Gemma

Hej igen! Nu känns det mycket bättre. Ser fram emot en lugn, skön helg under de brunkantade löven. Och att poppa in här med jämna mellanrum och läsa och skriva!

Lapinette med flera, de flesta jag känner, eller snarare ALLA, har en "liberal" syn på det mesta kring graviditet. Och sen kan det ju vara som i mitt fall, att man inte har nån större lust att dricka, bara. Eftersom jag dessutom redan innan varit jäkligt lat när det gäller att gå ut på kvällarna, så har det ju knappast blivit bättre på den fronten... men väninnan som var här förra veckan är en riktig partyprinsessa och hon gick ofta på barer med stora magen i vädret, pigg och glad sådär som man själv drömde om att vara... men rätt snabbt fick jag ge upp planerna på det. Älskar helt enkelt att ligga och läsa i sängen och bara draaaaaa mig på morgnarna ;) Tror att jag är ungefär... medeltråkig. Och kommer antagligen så förbli.

• förhoppningsis

Gemma
    Attans vad trist! Men tur i oturen med en förstående person i telefonen, skönt när de är mänskliga och förstående!! Nu får du vila ordentligt hela helgen och bli riktigt frisk.

Lapinette
    läste på aftonbladet att man tydligen blev gravid lättare om man drack lite vin så det borde nog inte vara några problem att smaka lite, men jag är ju inte läkare direkt...

Själv ska jag ha en lugn helg
    i morgon ska vi bort på middag och på söndag lite visningar och ev en bio på kvällen. I övrigt bara ta det lugnt.
    Igår var jag på Sture Compagniet och minglade, drack lite vin och åt massa choklad. De hade en chokladfontän där under kvällen och jag kunde inte hålla mig borta.

• Lapinette

Gemma - har också blivit en soffälskare! Tidigare i mitt liv gick jag under psydonymen partyprincessa men det kan man knappast anklaga mig för idag. Älskar att vara hemma och slöa med maken! Så jag lär nog inte heller fara omkring på fester med höggravid mage.

förhoppning - det finns lika många tips på hur man ska bli gravid som det finns blommor. Önskar att det var något av dem som verkligen funkade för jag tror vi har testat det mesta.

• Amelle

Här har ni en till hemmaråtta. Hade också en period då jag sprang ute på krogen för jämnan ? nu blir jag trött på blotta tanken av krogköer, fulla människor och så hög ljudvolym att det inte går att prata med vännerna. Däremot är det ju underbart med hemmamiddagar och fester samt barhäng och restaurangbesök, men att går ut och festa känner jag mig färdig med faktiskt. Till tröst för oss soffpotatisar så läste jag precis att den nya trenden är just att stanna hemma i sköna kläder. Vi är alltså jäkligt heta!

• förhoppningsis

hihi vilken samlig vi är
    älskade att gå ut förut och knde gärna gå ut både 4 och 5 kvällar i veckan men nu älskar jag långa trevliga middagar med vänner även om det blir sent och mycket vin.
    Bortsett från mingel som jag springer på då och då, bla i onsdags och igår så är jag inte ute om det inte är nått spec som i måndags när en kompis fyllde 25 och vi gick till Leijontornet och drack champange.

• Lapinette

förhoppning - du är nog vår partypingla här inne...ja om vi inte ska räkna med margaux som dricker lyxviner dagligen.

• förhoppningsis

Lapinette
    Mitt minglande går i vågor det har bara varit mycket nu ett tag. Kan nog inte se mig som glamourtrådens partypingla, jag reser inte till rivieran, monaco och massa andra ställen och festar massor som vissa andra gör... och som sagt då Margaux som faktiskt lever av sitt vindrickande.

• Lapinette

Vi hade ju en riktigt partyprincessa här på tråden förut som hela tiden uppdaterade oss från Rivieran. Jag undrar vart hon tog vägen. Är supernyfiken hur det gått för henne i livet.

mlu - var är du???

Ska väl samtidigt passa på och efterlysa Stålis (igen)!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!