• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Gemma din stackare, bra beslut med att försöa åka en dag senare. Sådana där svettiga febernätter är hemska, fast ändå lite sadistiskt sköna. Svettas ut skiten är enda sättet.

Jepp, jag gick på balunset igår! Jättetrevligt och det gick bra att hanka sig fram på käpparna. Listigt nog hade jag inte tagit smärttillande sen lunch så jag fick dricka ett halvt glas champagne i alla fall. Inga tabletter ens när jag kom hem, och ändå har jag inte ont annat än när jag försöker gå ordenligt nu. Klart framsteg!

Angående vårt bröllop så har min kille redan tagit upp det lite snabbt och sagt att de får skärpa sig när vi gifter oss. Tror verkligen inte att det kommer bli något bråk eller så (hans mamma är väldigt korrekt), mest bara en isande kyla. Tur att båda hans föräldrar åtminsone har nya respektive.

Konstigt det där med släktingar, i alla familjer så är det konflikter och skitsnack, ändå envisas många med att umgås "för vi är ju ändå släkt". Okej med närmsta familjen, men man behöver ju liksom inte hänga med sina kusiner och gå på släktträffar, eller bjuda dem på bröllop, om de är knäppa och man inte har något gemensamt.

• förhoppningsis

Gemma
    Det var faktiskt svenska kantareller, men tydligen sista leveransen...
    Tjejmiddag är alltid trevligt, det brukar jag också ha när mannen är borta. Gör det på olika avancerad nivå beroende på humör, ibland blir det väldigt enkel mat men sen stor ostbricka och vin halva natten och ibland blir det massa rätter. Huvudsaken är att det blir av!

Amelle
    Kul att du kom iväg, lät som att du tyckte det var en bra kväll trots kryckorna

• Gemma

Hur mår ni idag då, fellow sjuklingar? Amelle, är glad över att du lyckas hålla smärtan borta OCH dricka champagne. Och förhoppningsis, förstod att du åt de där små svamparna med andakt, det hade jag i alla fall gjort! Kantarellsmörgåsar var f.ö. förrätten i min allra första förförelsemåltid till mannen. Mamma och jag hade varit på Åland och kom hem med diverse delikatesser; kantareller som sagt, varmrökt röding, nypotatis och jordgubbar. Sen bjöd jag väldigt korrekt mannen via vykort, att äta med mig på min balkong. Även om jag inte alls kunde laga mat på den tiden (jag var 24 då och mamma fick säga exakt hur man gjorde, och då snackar vi alltså typ... koka potatis och steka svamp) så måste det ha funkat helt OK - han flyttade in till mig redan samma kväll och har stannat sedan dess.

Idag har jag mest ägnat mig åt att försöka sova; har fortfarande feber och är ruskigt täppt i näsan. Till råga på allt har jag jättejätteont i revbenen, eftersom jag måste ligga högt med huvudet för att få luft (bröstkorgen knölas ihop). Efter ett antal fruktlösa försök med attiraljer som omfattade gasbindor, skärp och sockar (försöker trycka tillbaka bröstkorgen alltså) lyckades jag äntligen hitta en OK ställning, med hjälp av fyra jättestora kuddar. Nu ska jag testa om det går att kolla DVD. Äventyren avlöser varann med andra ord.

Kram, G

• förhoppningsis

Amelle
    det tog lite tid men nu har du mail!
    Bara att fylla i uppg från lägenheterna i de gula fälten så räknar den ut allt åt er.

• förhoppningsis

Gemma
    Jag tycker synd om dig, verkar inte ha det helt lätt! Nu är det inte så långt kvar och sen är "Jordnöten" ute...

Jag kan inte koncentrera mig på något alls, min mobil piper i ett av alla budgivnings smsen från de olika lägenheterna och jag kör dem nyfiket i vårt excel ark för att se på kostnaderna.
    Borde gå och träna men kan inte bestämma mig. Ont i halsen men har 2 middagar inbokade i helgen + intervju på måndag och är livrädd att vara för sjuk på månd. så nu är frågan träna + bastu nu så det bryter ut och borde hinna gå över det värsta eller låta bli och hoppas att det inte blir värre??

Ikväll blir det kokboksmingel

• förhoppningsis

Amelle
    det studsade bara, kopierade in adressen...

• Lapinette

förhoppning - är det någon gång man är ursäktad för att inte gå och träna är när man har ont i halsen. Det är farligt att träna då så jag tycker absolut du ska stanna hemma.

• Amelle

Har inte använt den mejlen på jättelänge, måste ha blivit utkastad eller nåt. Nu har du iaf ett meddelande i din inbox med min vanliga mejladress. Sorry!

• Amelle

Håller med Lapinette - stanna hemma för tusan! Jag är extremt noga med att inte träna med halsinfektion, har sett hur min mormor fick lida hela sitt liv efter att som ung ha slarvat och fått ett vanligt virus som satt sig på hjärtat. Det är inte värt att chansa!

• Gemma

förhoppningsis - nej, inte träna, inte basta! Vila, sov, pyssla om dig själv! Saker behöver absolut inte "bryta ut" men om du överanstränger dig kommer de garanterat att göra det...

du är för gullig, tycker just idag också rätt bra synd om mig själv också... men förutom revensont då och då, och lite andra smågrejer, så är det faktiskt en njutning att vara gravid ;)

Men hur ska jag göra nu... chefen på den där konsultfirman vill absolut träffa mig och diskutera framtida samarbete, jag har ju inte berättat att jag är gravid, bara försökt undvika att svara på frågor som rör framtiden, gång på gång... får säga som det är, att jag lär kunna ta på mig en del jobb före mitten av januari, men sen behöver jag en break på ett par månader.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!