Hur mår ni idag då, fellow sjuklingar? Amelle, är glad över att du lyckas hålla smärtan borta OCH dricka champagne. Och förhoppningsis, förstod att du åt de där små svamparna med andakt, det hade jag i alla fall gjort! Kantarellsmörgåsar var f.ö. förrätten i min allra första förförelsemåltid till mannen. Mamma och jag hade varit på Åland och kom hem med diverse delikatesser; kantareller som sagt, varmrökt röding, nypotatis och jordgubbar. Sen bjöd jag väldigt korrekt mannen via vykort, att äta med mig på min balkong. Även om jag inte alls kunde laga mat på den tiden (jag var 24 då och mamma fick säga exakt hur man gjorde, och då snackar vi alltså typ... koka potatis och steka svamp) så måste det ha funkat helt OK - han flyttade in till mig redan samma kväll och har stannat sedan dess.
Idag har jag mest ägnat mig åt att försöka sova; har fortfarande feber och är ruskigt täppt i näsan. Till råga på allt har jag jättejätteont i revbenen, eftersom jag måste ligga högt med huvudet för att få luft (bröstkorgen knölas ihop). Efter ett antal fruktlösa försök med attiraljer som omfattade gasbindor, skärp och sockar (försöker trycka tillbaka bröstkorgen alltså) lyckades jag äntligen hitta en OK ställning, med hjälp av fyra jättestora kuddar. Nu ska jag testa om det går att kolla DVD. Äventyren avlöser varann med andra ord.
Kram, G