Tillbaka från flygplatsen... alla flighterna försenade eller inställda på grund av dimma. En mur av affärsmän stod och vrålade vart man än vände sig, jag var trött, ledsen och hade ont i revbenen. Uppbådade tillräckligt med styrka för att kräva pengarna tillbaka för flygbiljetterna; det fick jag inte men väl en stämpel och ett halvt löfte om att få det av resebyrån. Hoppade sedan in i taxin och började storgråta. Ni förstår inte hur många bilder jag tagit redan, i huvudet. Har redan upplevt den hisnande känslan av att stå uppe på muren... så nära, och så besviken. Till råga på allt hade vi beställt ett "no change, no cancellation"-paket, redan i juni så där gick ju 2500 pix rätt i sjön...
Väl hemma gjorde jag i alla fall ett försök och ringde Commune, bad att få prata med managern, blev kopplad till en glad tyska och hon hann bara höra några meningar så sa hon: "No problem, I don't want to punish you further, you'll get a full refund. Hope to see you here soon!". Vilket bara ytterligare motiverar oss: Detta blir jordnötens första resa. Special price, eller inte. I april eller maj... då SKA vi dit!
Hur blir era helger? Min blir oväntat lugn. Vilket i ärlighetens namn passar min skröpliga hälsa ganska bra...