Hej govänner! Hur var er helg? Vår, som nästan är slut, blev riktigt mysig och bra. Egentligen precis vad vi innerst inne behövde och kände för. Igår var jag fortfarande präktigt dimmig när vi hoppade in i en taxi och begav oss mot gymmet. Medan mannen tränade fixade jag pengarna för de inställda flygningarna. Kände oss riktigt rika sedan, med plånboken tjock av hundralappar. Efter en lunch på vanliga salladsstället handlade vi mat och åkte hem. Sen låg jag resten av dagen i soffan som i dvala. vi kollade på The Riches (har hunnit halvvägs nu, den är verkligen SÅÅÅÅ bra!) och käkade ugnsbakad lax med grillade grönsaker, sen gjorde vi slut på vår jelly belly kollektion som vi köpte i somras, i London. Lika bra, mot slutet fanns ändå inga goda sorter kvar. Typ alla Dr. Pepper, peanut butter, fizzy cinnamon, buttered popcorn och jalapeno tog slut nästan direkt, och lakrits såklart (mitt fel). I slutet fanns mest tråkiga gula och gröna, plus ett gäng med hubba bubba-smak och en skitskum som smakade Jamon Serrano men antagligen inte var det (svårt att veta, Selfridges hade en del limited edition-varianter som slank ner i påsen).
Idag tvingade jag mig upp halv nio men när vi väl kom ut var jag jättepigg! Tror att vi gått närmare åtta kilometer idag, allt som allt. Det var härligt att promenera, trots att smogen låg som en mjölkvit filt över hela stan, antagligen samma skit som omöjliggjorde flygningarna till Beijing. först beställde vi en säng till bebisen, en supersöt korg som ligger i en ställning. Man kunde designa helt och hållet som man ville och affären var jättefin och relativt dyr. Modellen som visades hade korg-sufflett också vilket naturligtvis ser gulligt ut, men det är nog halvkul för bebisen att kolla upp på korgtaket istället för den skojiga mobilen vi ämnar snickra ihop, så det fick bli en variant utan suflett. Sen valde vi vagga också, istället för den stela ställningen, och en ljus modell som mannen föredrog (själv gillade jag mörkbetsat men det tyckte han blev för deppigt). Foder, tyg och madrass fixar vi själva på tygmarknaden, fast madrassen finns redan hemma hos mappa i Sverige tillsammans med bugaboon, alla underbara danska barnkläder, handböcker, ekologiskt sänglinne, minikudden "exklusiv", amningstopparna från Boob, min Vera Velour-morgonrock (som lär vara på väg i posten) plus tusenmiljoner mindre glamorösa tillbehör typ snorsug och tvättlappar en masse. Genom jobbet fixar mannen flygfrakt för 3000 spänn, visst är det billigt med tanke på volymen? I mitten av december ska grejerna vara här. Sängen kommer några veckor innan, de leverar hit den gratis.
Efter sängshoppingen gick vi till mysiga Citizen och käkade lunch, sen vidare till Garden Books där de har stans godaste italienska glass. Jag kände mig traditionell till sinnes och köpte en kakaosorbet + nocciola, mannen valde kakao, kaffe och yoghurt. Gick också förbi alla mammaaffärerna där tjejerna stod med sina embryonala magar och provade fasansfulla tält och saker som såg ut som enorma kirurg-tröjor, jag FATTAR inte poängen med de där plaggen! Själv hade jag typ "vanliga" kläder, mina svarta stretchjeans från Top Shop, ett urringat linne och en liten kofta och förföljdes i vanlig ordning av tusentals ögonpar, vänjer mig aldrig vid det där eviga gloendet, och värre blir det ju gravidare man blir. Stålis, hur tänker man för att slippa må dåligt över att vara någon sorts freakshow åt andra? Det som är lite bra, är att mannen invigt sin DV-kamera nu, och jag uppmuntrar honom att gå riktigt nära och filma alla, så mycket som de glor på mig kan de gott vara skyldiga oss en och annan filmsnutt.
När vi kom hem var vi jättetrötta och nappade en hel timme i sängen, sen fick vi möjlighet att dricka cappuccino i sängen en andra gång idag. Middagen blev rejäl söndagsmat: Gratinerad chevresallad följd av grillad kyckling med dragonsås, vildris och vitlöksstekta sugarsnaps. Saknade bara röda vinbärsgelén.
Nu ska vi lägga oss i soffan och kompensera faktumet att vi hittills inte sett ett enda avsnitt av The Riches idag... ser fram emot att höra om era respektive och tvivelsutan väldigt glamorösa, eller mysiga, helger.
Kram, G