• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Har stålis på Facebook ska kika in och se hur hon har det och säga att vi saknar henne

• förhoppningsis

Trodde jag ja, där var hon inte heller kvar

• förhoppningsis

hittade henne och skickade ett meddelande

• Gemma

mlu, Stålis, ni kan inte bara göra oss beroende av er och sen sjappa ;)

Margaux förresten - såg att du undrade över jordnötens kön för ett tag sedan, vi vill inte veta men jag har haft en bestämd känsla redan från början att det blir en kille. Mannen tror också det. Sen kan jag ju bara säga att vi har INGA belägg för den känslan... inte ens en väl utvecklad intuition (för det har ingen av oss).

Men ändå... så bara tror vi det. Eller så är det bara för att jag vill ha en liten avbild av mannen, och mannen vill ha någon att shoppa skor med.

Kram G (mätt jätteboll)

• förhoppningsis

Idag har jag varit rysligt duktig, tvättat, städat lite, köpt nya linser och massa annat tråkigt som kostar pengar men inte ger någon shoppingglädje. Smet in på chokladfabriken på vägen hem och köpte praliner så nu blir det te.
    Av någon underlig orsak har jag inte hunnit med att plugga idag dock... väntar dessutom spänt på sms, en väninna hade beräknad förlossning igår men var fortfarande hemma i morse.

Gemma
    din man verkar vara en riktig metroman, undar vad min man skulle säga om att ev få en son att köpa skor med. Han avskyr att handla kläder, känner sig obekväm i skoaffärer och värst är det i affärer med försäljare som försöker hjälpa honom... då får han i det närmaste panik och vill springa därifrån.
    Senast vi var i Bangkok var vi i en stor skoaffär med massa biträden som nog alla gick på provision. Slutade med att det låg 3 pers på golvet och hjälpte honom att prova skor och han satt stel som en pinne på en stol och led. Men 3 par skor blev det.

• Margaux1

Hej till alla soffomaner...
    Jag kommer inte ens ihåg mina soffor...

Denna veckan har varit CRAZY.. But in a good way förutom att jag varit krasslig.
    Tisdagen med favvo vinmakaren på besök blev väldigt bra. Hade dessvärre halvtaskig röst och inga sensoriska talanger att prata om, men jag hade smakat allt förut!
    Middagen på kvällen var bra men inget mer, är faktiskt besviken och tycker inte de är värda sin stjärna! Vi hade spenderbyxorna på vad gällde vin, så där var det bra, men jag fick ju dessvärre inte med mig hela upplevelsen! Synd! Var ute och härjade till 3 i alla fall och det var supertrevligt!
    Onsdagen var också lång och fortfarande krasslig... Mötte en annan storpersonlighet inom vinvärlden och fick smaka alla hans viner. Väldigt kul och annorlunda. Kom hem vid 10 tiden och stupade i säng...
    Torsdag hade vi biljetter till Turbonegro som vi ju inte kunde missa, valde därimot att inte dricka för att inte strö mera salt i mitt förkylningssår... Vi var hemma till midnatt så det var ok!
    Idag ska jag på middag med jobbet(igen) och jag vet att det blir mkt spännande saker i glaset.... I morgon ser jag fram imot att stifta bekantskap med soffan igen och att vara död!!

Jag kan inte helt identifiera mig med "party pingla" men jag är säkert den som är ute och härjar mest, ja....

Amelle, skönt att faran är över... JObbogt med sådana "scares" men det är viktigt ibland att faktiskt tänka på och vara tacksam för att man är frisk.... Och leva livet medans man kan!!

Lapinette, lycka till med matlagningen! Det kommer gå jättebra ska du se... Vad blev det för vin?

Gemma!!Krya på dig ordentligt du med, trist med resan men ibland är det kanske lika bra att ta det med ro. Särskilt med jordnöten i påsen.....

• Margaux1

Nu måste jag jobba färdigt och byta om till middag om 2 h....
    puh!
    DEt bästa med 10-15 h dagar är att man inte hinner göra av med några pengar!!

Har förresten fått ja till 3 veckors internship hos en vinproducent i Mendoza, drar i mars och blir borta en månad totalt!! Digg!

• Stålhandske

Mina eminenta damer! Är jag eftersökt? Så glad jag blir!

Här är det full rulle, fortfarande kvar i Kina och förbereder inför flytten. Har inte ett bestämt datum än då vi flyttar hem, eftersom mannen såklart fick ett tidsbegränsat jobberbjudande som vi inte kan tacka nej till om det verkligen blir något av projektet.
    Men vi vill flytta så snart som möjligt, helst innan jul, men det kanske är lite av ett önsketänkande?

Hur mår ni alla? Har läst några sidor bakåt och ser att Lapinette är i full gång med imponerande middagar och IVF (Eller har det startats än på riktigt? ), Gemmas jordnöt mår bra (Så lycklig jag är att Bullen bakas utan problem!), förhoppningsis budar vilt på lägenheter och Amelle är ett mardrömsfall för sitt försäkringsbolag. Men inte mycket från Margaux, hur gick det med vintillverkarplanerna?

Nåja, jag har det toppen, superstressad och fullt schema, men tanken på att flytta hem igen och att börja plugga, håller mig flytande i detta hav av kineser.

Vi letar också lägenhet för fullt på Hemnet, fast i Göteborg då såklart. Det känns lite osäkert på bostadsmarknaden, som om man inte riktigt vet om det bästa är att ha is i magen och vänta med inköp? Men hyresrättsutgifter är ju ändå bara att slänga pengarna i sjön, så det är väl heller inget alternativ för oss som det ser ut nu. Letar ni efter treor eller fyror Förhoppningsis?
    Och Gemma, jag tror att det var bra av er att hoppa över köpet av lägenheten bredvid eran hemma i Stockholm. Stackars mannen, med sitt excel-dokument, våndandes. Jag är säker på att du kan utnyttja whatever lilla utrymme ni har till max kapacitet. Har du några tricks? Jag brister i mina kunskaper om compact living, tyvärr!

• Stålhandske

Nejmen Margaux, så lyckas du slinka iväg inte bara ett, utan två inlägg före mig!

• Stålhandske

Medan Partypinglan pinglar runt i Oslo så sällar jag mig till Hemmaråttorna Inc. Älskar att vara hemma och mysa med mannen och mina tjejkompisar, även släkten faktiskt. Ikväll ser jag fram emot en lugn helg med vin med vänninna, lite lätt träning och mumsig mat. Ikväll har jag en hemmadejt med mannen då vi ska se "Sunshine", en film om ett gäng austronauter 50 år framåt i tiden som skickas ut i rymden för att återtända en döende sol. (?).
    Den ska vara vacker, tydligen! :)

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!