Mina eminenta damer! Är jag eftersökt? Så glad jag blir!
Här är det full rulle, fortfarande kvar i Kina och förbereder inför flytten. Har inte ett bestämt datum än då vi flyttar hem, eftersom mannen såklart fick ett tidsbegränsat jobberbjudande som vi inte kan tacka nej till om det verkligen blir något av projektet.
Men vi vill flytta så snart som möjligt, helst innan jul, men det kanske är lite av ett önsketänkande?
Hur mår ni alla? Har läst några sidor bakåt och ser att Lapinette är i full gång med imponerande middagar och IVF (Eller har det startats än på riktigt? ), Gemmas jordnöt mår bra (Så lycklig jag är att Bullen bakas utan problem!), förhoppningsis budar vilt på lägenheter och Amelle är ett mardrömsfall för sitt försäkringsbolag. Men inte mycket från Margaux, hur gick det med vintillverkarplanerna?
Nåja, jag har det toppen, superstressad och fullt schema, men tanken på att flytta hem igen och att börja plugga, håller mig flytande i detta hav av kineser.
Vi letar också lägenhet för fullt på Hemnet, fast i Göteborg då såklart. Det känns lite osäkert på bostadsmarknaden, som om man inte riktigt vet om det bästa är att ha is i magen och vänta med inköp? Men hyresrättsutgifter är ju ändå bara att slänga pengarna i sjön, så det är väl heller inget alternativ för oss som det ser ut nu. Letar ni efter treor eller fyror Förhoppningsis?
Och Gemma, jag tror att det var bra av er att hoppa över köpet av lägenheten bredvid eran hemma i Stockholm. Stackars mannen, med sitt excel-dokument, våndandes. Jag är säker på att du kan utnyttja whatever lilla utrymme ni har till max kapacitet. Har du några tricks? Jag brister i mina kunskaper om compact living, tyvärr!