• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Margaux1

Tjenare Stålis!! Vad kul att se dig!
    Jag smet in en tur till efter några jobbmail så hittar man dig i tråden... Kul, kul! Spännande med hemflyttningsplanerna...
    Även om jag nu tycker Kina är lite mer häftigt än Göteborg!

Vart har Mlu tagit vägen eg? Henne var det länge sedan man såg...

Vi har fått vår svarta glasmosaik och ska försöka få upp den en vacker dag snart... Blir så kul att det äntligen ska bli klart!!
    Annars är det vinter här igen! 0 på natten och 2-3 grader idag... Brrr. Hittade min dunparkas igår och den hjälper!

• Gemma

Stålis! Hej! Sedan du försvann har glamourtråden förvandlats till invalidtråden, lustigt hur vi lyckas smitta varann trots vår geografiska spridning. I övrigt har du nog lyckats ringa in oss väldigt väl. Med undantag av Margaux tycks vi vara soffpotatisar, på ett eller annat sätt (fast jag tycker nog att ni andra hållit stilen, i synnerhet Amelle som faktiskt varit ute och partat på kryckor - tusen glamourstjärnor till dig!)

Jordnöten mår mycket riktigt förträffligt, värre är det alltså med nötskalet som legat och jämrat sig i plågor hela veckan. Men nu är det på väg att vända.

Margaux - svart glasmosaik låter otroligt häftigt, kan bara tänka mig vad vackert det är när stearinljusen speglar sig i det... Och jättejättekul med Mendoza, ligger det i Spanien? Kommer du att komma ihåg oss trots att du tvivelsutan kommer att få det fantastiskt kul, där? Måste också säga att jag skrattade högt åt din "jordnöten i påsen" beskrivning...

Alla: Ni förstår inte hur rund jag är nu. Eftersom jag råkat beställa en massa knallgröna plagg så ser jag ut som - ett grönt klot med fyra långa, utstickande spröt (armar och ben) samt ett litet knappnålshuvud. Det blir allt svårare att upprätthålla nån sorts glamourfasad. Men att se skojig ut är inte så pjåkigt det heller faktiskt.

Stålis: När det gäller kompaktboende så är min personliga erfarenhet att man ska satsa väldigt mycket på bra belysning, i synnerhet i hörnen. Det är inte klokt vad mycket utrymme som "försvinner" när man inte belyser hörnen! Sen har min arkitektbror lärt mig lite om rumsligheter, i motsats till rum alltså, dvs att man ska skapa funktioner i olika delar av ett rum så att det uppstår "rumsligheter". Men mitt bästa tips är ändå att ha så små och få saker som möjligt. Och leva enligt principen: In med en grej, ut med en grej. Sista nöten att knäcka är förvaringen. Smart och bra förvaring är A&O. Och där får man såklart utgå från varje individuell lägenhet.

Tänkte också till slut som du... att det nog var bra på alla sätt att hoppa över lägenhetsköpet. Inte minst eftersom kvadratmeterpriset är högre på små lägenheter (detta var en tvåa). Så totalsumman hade nog blivit betydligt högres såhär, än om vi helt sonika sålde vår (lilla) lägenhet till ett relativt högt kvadratmeterpris, och köpte en större till ett lägre kvadratmeterpris... Om ni förstår hur jag menar.

Nu är jag såååååå trött. Gnatt på er alla! G

• Amelle

Hej igen alla!
    Det roliga är att jag i söndags, precis innan min ridolycka, postade en försäkran om hälsotillstånd till en privat sjukförsäkring via jobbet. De måste tro att jag är en bedragare som kryssade i "nej" på alla frågor om sjukhusbesök och akuta ärenden :)

Gemma, om du ska på Halloweenkalajs så kan du köra en Heidi Klum, som höggravid klädde ut sig till ett äpple plus orm i lustgården. Skitsnyggt och passade tjockmage!

Stålis: Hej! Jobbar du också i Kina eller är det bara din man? Varför vill ni hem?

Margaux, du ÄR verkligen ljuset i denna skara av krymplingar (jag) snörvlingar, och hemmaråttor.

Jag ligger med foten i högläge och bläddrar i nyinförskaffade bröllopsmagasin och planerar nyårsresan till Berlin. Drömma sig bort funkar ganska bra det med.

• Stålhandske

Gemma, jag har svårt att tro att du ser ut som ett klot! Jag tror att du är superfin som gravid, absolut Heidi Klum-klass!

Belysning av hörnen är antecknat, så även bra förvaring. "In med en grej, ut med en"-devisen lever jag efter allaredan, dock inte min älskade H. Han har lite samlar-tendenser!

Amelle, vi arbetar båda här i södra Kina, nära Hong Kong. Vart var det ni planerade att flytta? Och när?
    Och varför vi vill flytta hem? Det var en klurig fråga. Jag känner pressen av att börja studera, är ju lite sen med detta då jag redan är 23. Mannen hade gärna stannat, men han har fått ett par spännande jobberbjudanden som lockar, så det var nog det som övertygade honom till sist att flytta hem.

Margaux, er svarta mosaik låter såååå läcker! Skynda upp med den i badrummet så du kan slänga upp lite bilder på hur det blev!

• Amelle

Hum hum, funderar på att ta mig ner till NK och köpa lite måste-saker som skokräm och en svart kofta. Jag är i desperat behov av en svart, härlig kofta som inte får stickas och inte vara för tjock. Det kanske kan hjälpa till att bota min ledbandsdeppighet, fan, det gör fortfarande ont och foten ser helt enkelt inte klok ut. Som om nån kört över den med traktor, nu skiftar en snyggt i mörklila, ljusbblått och en touch av grönt. Och fotknölar är en kroppsdel som jag numera inte har, allt är bara svullet och jämntjockt.

Stålis: 23!! Du är ju bara barnet:) Men jag fattar ändå grejen, sån där stress hade jag också ett tag. Sen när man är pluggad och klar och sitter där med jobb så undrar man plötsligt varför man hade så bråttom. Vad vill du plugga för något?

Vi är (kanske, kanske) på väg till HK. Eller något annat land. Just nu märker jag på min kille att han nog helst av allt vill flytta hem till Sverige och ha ett normalt liv med socialt umgänge. Han är väldigt trött på 80-timmarsveckor och ensamma hotellrum i latinamerikanska huvudstäder. Nu kommer han hem en kort sväng om tre veckor, då ska vi sätta oss ner och prata igenom allt ordentligt.

• förhoppningsis

Amelle, vilken timing att du postade den innan du gjorde illa dig! Var på NK idag, massa folk men hittade fort det jag skulle ha och kunde ta mig därifrån. Har nog blivit lite skygg nu när jag alltid kan gå när det inte är folk ute.

Har precis varit och vaccinerat mig igen, sista sprutan på ett bra tag hoppas jag!

Lapinette
    hur känns det inför middagen ikväll?

• Margaux1

Urg... för en dag! Min plan om att få vara död på soffan kraschade igår kväll. Min kollega som passande nog åkte utomlands idag lämnade efter sig ett katastrofområde som jag var tvungen att städa upp i. Efter att varit ute och druckit vin till 5 på morgonen tror jag att jag kört relativt olagligt idag! Inte bra!!
    Middagen igår blev väldigt lyckad! Fantastisk mat och mängder av god vin serverat blint till oss nördar! Jag var ganska duktig så jag är mer än nöjd med mina prestationer! Vi kan slutleda till att vi har ett jättebra team nu och att jag trivs otroligt bra!

Gemma, Mendoza ligger i Argentina, vid gränsen till Chile med Anderna i mellan sig! Jag ser fram emot att åka jättemkt!!
    Tycker ni gör rätt i att inte ta reda på vad det är för kön. Mera spännande så, plus att det dom säger inte alltid stämmer!

Amelle, vad jobbar din karl med?

• Margaux1

förhoppningsis, vad vaxinerar du dig mot?

• Amelle

Förhoppning: visst var det hemskt på stan, får panik av så mycket folk som bara irrar runt.
    Jag var bara en snabbis på NK, min auktionsgalna mamma kom och hämtade mig och sen åkte vi till inte mindre än tre auktionshus. I ärlighetens namn var det väl mest hon som kollade, jag tröttnade ganska snabbt och gick och la mig på en soffa.
    Men, jag hittade faktiskt två jättefina nattygsbord i teak från 1950-talet nån gång. Klassiska och stilrena och med ett utropspris på bara 600 för båda. Funderar på att kasta in ett e-bud och se om jag har flyt. Ska strax ringa och väcka killen så att han kan kolla innan. Grejen är att de inte får plats i nuvarande lägenhet, men då får de bo hos morsan tills vi har köpt större.

Sen var vi och åt brunch på Sirap och avslutade med blåbärspannkakor med lönnsirap, så nu är jag stoppmätt.

Margaux: Så ni körde blindprovning? Hur funkar det? Grattis till din praktikplats, det låter verkligen helt underbart! Min kille är ekonomichef på ett svenskt företag och håller på med milslånga Exceluträkningar, typ :)

• förhoppningsis

Margaux
    jobbigt att ha soffan hägrande och sen kastas ut ur den igen!
    Tog våra 3e sprutor mot Hepatit B så nu har vi skydd i massa år. Var tvugna att ta 2 inför bröllopsresan, kunde ha stannat där men med en extra spruta förlänger vi skyddet med ca 10 år eller så.
    Grattis till praktikplatsen! Vad ska du göra på praktken?

Amelle
    Auktioner är kul, stor chans att du får dina småbord, iaf om det var en mindre firma, har lämnat in och följt flera auktioner och vet nu att om jag behöver fler porslinsserviser för mängder med folk ska jag köpa dem på auktion. för 30 pers inkl uppläggningsfat mm fick folk betala 4-500 kr!!

Brunch på sirap är alltid trevligt även om jag tycker att de har lite plastig miljö där, men sååå god mat!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!