Stålis! Hej! Sedan du försvann har glamourtråden förvandlats till invalidtråden, lustigt hur vi lyckas smitta varann trots vår geografiska spridning. I övrigt har du nog lyckats ringa in oss väldigt väl. Med undantag av Margaux tycks vi vara soffpotatisar, på ett eller annat sätt (fast jag tycker nog att ni andra hållit stilen, i synnerhet Amelle som faktiskt varit ute och partat på kryckor - tusen glamourstjärnor till dig!)
Jordnöten mår mycket riktigt förträffligt, värre är det alltså med nötskalet som legat och jämrat sig i plågor hela veckan. Men nu är det på väg att vända.
Margaux - svart glasmosaik låter otroligt häftigt, kan bara tänka mig vad vackert det är när stearinljusen speglar sig i det... Och jättejättekul med Mendoza, ligger det i Spanien? Kommer du att komma ihåg oss trots att du tvivelsutan kommer att få det fantastiskt kul, där? Måste också säga att jag skrattade högt åt din "jordnöten i påsen" beskrivning...
Alla: Ni förstår inte hur rund jag är nu. Eftersom jag råkat beställa en massa knallgröna plagg så ser jag ut som - ett grönt klot med fyra långa, utstickande spröt (armar och ben) samt ett litet knappnålshuvud. Det blir allt svårare att upprätthålla nån sorts glamourfasad. Men att se skojig ut är inte så pjåkigt det heller faktiskt.
Stålis: När det gäller kompaktboende så är min personliga erfarenhet att man ska satsa väldigt mycket på bra belysning, i synnerhet i hörnen. Det är inte klokt vad mycket utrymme som "försvinner" när man inte belyser hörnen! Sen har min arkitektbror lärt mig lite om rumsligheter, i motsats till rum alltså, dvs att man ska skapa funktioner i olika delar av ett rum så att det uppstår "rumsligheter". Men mitt bästa tips är ändå att ha så små och få saker som möjligt. Och leva enligt principen: In med en grej, ut med en grej. Sista nöten att knäcka är förvaringen. Smart och bra förvaring är A&O. Och där får man såklart utgå från varje individuell lägenhet.
Tänkte också till slut som du... att det nog var bra på alla sätt att hoppa över lägenhetsköpet. Inte minst eftersom kvadratmeterpriset är högre på små lägenheter (detta var en tvåa). Så totalsumman hade nog blivit betydligt högres såhär, än om vi helt sonika sålde vår (lilla) lägenhet till ett relativt högt kvadratmeterpris, och köpte en större till ett lägre kvadratmeterpris... Om ni förstår hur jag menar.
Nu är jag såååååå trött. Gnatt på er alla! G