• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

årsredovisningen var så pyttig, ser inte hur stora lån föreningen har, är de höga?

Stålis
    om du vill veta vad en viss lägenhet sålts för så kontakta mäklaren och fråga.
    vi får ju kvm priserna i bostadstidningarna varje vecka men det är bara för sthlm.

• Amelle

Hmm, vet inte Stålis, har inte så bra koll på det här med lägenhetsköp. Men tack för länken!

De lägenheter jag hittills kollat på var verkligen tip-top, sekelskiftesvåningar med jättefönster och ändå helt nyrenoverat.
    Vindsvåningen ligger i ett gammalt hus men är ju relativt nybyggd så den saknar den här "gamla charmen" på sätt och vis. Perfekt planlösning, men i mitt tycke inte det snyggaste köket, badrummet, eller golven. Inte som hämtat ur en inredningstidning alltså, och jag tror att det kan vara det som gör att det inte är lika mycket spekulanter.

• Amelle

Eller hur förhoppning! Tror att vi kommer lägga ett bud bara för att se. Killen kollade på föreningens siffror och sa att det såg bra ut, litar på honom. Gillar vekrligen att det är så öppna ytor i kök och vardagsrum.

• Lapinette

Stålis - då missuppfattade jag dig och åldern. Kanske det ligger någon sanning i det då jag och min väninna som båda kämpar just nu har mammor som varit äldre när det fått oss. Sen är det ju så med all slags vetenskap att det finns undantag.

Gällande IVF så finns det flera metoder men jag kör den sk långa där man under 3 veckor tar nässpray för att försättas i klimakteriet innan man börjar ta sprutor som tar en upp igen och producerar massor med ägg (förhoppningsvis). Om allt ser ok ut idag börjar jag med spruta imorgon och ska då ta den i 10-12 dagar innan det är dags för äggplock.

Amelle - gallerian skulle väl ligga under jord? Vet att det är protestlistor som kan skrivas på för att förhindra bygget. Det har stått en hel del om det i Vaststans tidning.

• Amelle

Lapinette, har mejlat dig med.
    Åh vad spänt det måste vara för dig nu, vilken tid ska du till doktorn i e.m?

• Amelle

Angående lägenheten så är den ju superfräsch, mitt största problem är bara att jag inte gillar blått i inredning, och det är blått kakel i kök samt lite i badrummet. En smaksak, killen gillar blått så han är glad :)

• förhoppningsis

Lapinette
    vet inte om Amelle hunnit försvinna så jag skickade länken till dig för säkerhets skull

• förhoppningsis

Stålis
    aha, ok så ni valde inte ni mer hamnade där. Förstår att det måste var skönt med lite grönt och yta. Är det dessutom bara 10 min från stan så skulle jag nog också ha stannat kvar där om jag haft en chans.

• förhoppningsis

Amelle
    Men sånna saker kan man ändra efterhand, som det ser ut nu är det ju inget fel på den och ni kan flytta in direkt om ni vill. Har sett lägenheter som varit hemska, tex heltäckningsmattor i mörkgrönt och orange + blått i alla rum. Där flyttar man inte in och fixar allt eftersom direkt

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!