• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Tack, tjejer har nu tittat på lägenheten och tycker den är fin och har en bra planlösning. Skulle kanske önskat lite mer förvaringsutrymmen men det typiskt mig att vilja ha en klädkammare. Gillar annars att bo högt och helst utan insyn och så älskar jag blått!

• Amelle

Hehe, ja en walk-in-closet skulle ju inte vara fel. Nu är vi vana att trängas i en 1:a med en garderob så i jämförelse så skulle det här vara rena förvaringsparadiset :)

• förhoppningsis

Lapinette
    saknade också förvaringsutrymmen i den + att jag behöver större kök. Älskar att laga mat och har hur mycket porslin och köksprylar som hellst.
    Men det fanns en hel garderobsvägg och det verkar finnas plats för ytterligare en i det andra rummet.

Nu ska jag ner på NK och hämta ut nån sorts present från Newhouse. Tycker sånt är lite kul, men det är säkert inget jag har användning av även om de hade mycket fint i reklamkatalogen som kom igår även om den var väldigt riktad med allt Lundsberg-prat

• Lapinette

Amelle - jag förstår det och lägenheten är jättefin och ljus. Jag hade dock t o m klädkammare i min första lilla etta som var på 24 kvm! Just nu använder vi vår klädkammare som en slags förvaring av makens dyra mountainbike, målarprylar, tidningsinsamling, skoförvaring, väskor och lite annat smått och gott. Vi har sedan en garderobsvägg i sovrummet plus ytterligare 6 garderober i hallen. Love it!

• förhoppningsis

I min första lägenhet (2a på 60 kvm) hade jag en jätteklädkammare + 5 garderober aldeles själv, gissa om det blev trångt när jag flyttade ihop med mannen i en 2a på 55 kvm med tot 2 garderober o 1 byrå. Sekelskifteslägenheter med stora pardörrar är inte bara av godo, finns färre väggar att möblera mot då.

Råkade köpa en ny kofta från Newhouse när jag var där, skulle eg bara hämta present och handla lunch... koftan var jättefin i reklamkatalogen och ännu snyggare i verkligheten. så bra gick det för mitt "inte shoppa innan uppsatsen är klar"

• Izunia

oh shit vad ni skriver!

Jo biljetterna till Oz var katastrof dyra så vi köpte normala biljetter till och fran Tokyo-sydney. Nu vet vi garanterat att vi iaf kommer därifrån. Vi flyger köpenhamn - tokyo på personalbiljetter så det är inga problem...problem solved..I think!

Gemma det är en riktig barnmorska som inte daltar med en utan är rak på sak! haha kanske lite för rak!?

Nu ska jag jobba igen så jag får se när jag hinner läsa ikapp här!

• Lapinette

Vad skönt att det löste sig för er med biljetterna! Själva bestämde vi igår, vi åker inte till alperna på nyår.

• förhoppningsis

Lapinette
    Vad var det som fick er att bestämma er?

vi har ju precis fått veta att vi kommer fira jul strax utanför Åre iår. Jag hade tänkt mig NY eller liknande men inte då...
    nåja hoppas det finns snö så det blir skidåkning, snöskoter mm

• förhoppningsis

Har ni försvunnit allihop? Det som verkade så lovande innan lunch, riktigt trångt i tråden ett tag...

Har kokat massor med palsternackspure´ då även jag ska köra southbeach nu fram till fredag nästa vecka.
    Måste vara smalare och brunare då - phu!

• Lapinette

förhoppning - har varit hos läkaren och sitter nu uppkopplad hemma istället. Allt såg bra ut så imorgon börjar jag med sprutor. Ser riktigt fram emot det då jag är så håglös och trött. Jag t o m avbokade mig från ett suveränt danspass bara för att jag inte orkar (absolut inte likt mig). Ska bara vara hemma och slöa ikväll!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!