• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Jag bytte min matte c mot svenska c, klart roligare och bättre för mig. Gillar verkligen inte matte alls.

Gemma nu blir jag orolig, min svanskota är inte heller som den ska, bröt den när jag var liten. Ajdå!

Lapinette
    Tack! Får också höra om alla som blir med barn på första försöket hela tiden, känner på mig att det inte kommer gå lika lätt för mig. Lustigt i många år har jag oroat mig för att jag ska vara gravid nu oroar jag mig för att jag inte ska kunna bli gravid. Rädd att jag kommer freaka ur totalt och köpa ägglossningstester mm om det inte lyckas på en gång.

• Lapinette

förhoppning - då är du välkommen in på vår barntråd här på BT. Där kan vi allt om ÄL-tester och annat. Vem har inte blivit tokig under vägens gång MEN som sagt, jag tror att det kommer att gå bra för er och då hinner du inte oroa dig mer än i några månader.

Men tjejer, hur många av er har brytit svanskotan? Och hur har ni lyckats med det?

• förhoppningsis

Tack, ska komma ihåg det, dyker upp där när vi haft produktionsförsökstart.

Jag bröt min när jag var 7-8 år och åkte iskana, halkade i backen och satte mig hårt på rumpan, då rök den.

• Stålhandske

Lapinette, hur fungerar detta med IVF? Framkallar man klimakteriet med tvång på något sätt? Är så hemskt inte insatt i detta.

Undrar vart jag läste detta med äldre mammor och fertilitet? Det var iaf ett bra tag sedan. Det handlade inte om att kvinnans fertilitet minskar med åren, utan om att barn till kvinnor som är äldre när de föder, själva blir mindre fertila i jämförelse med de barn som föds av yngre mammor.
    Som sagt, jag hoppas att jag är felinformerad angående detta- för det låter ju, som Gemma påpekade, lite motsägelsefullt!

Förhoppningsis, jag önskar er lycka till med barnfabriken! Jag kan inte ge några goda råd, det överlåter jag dem som faktiskt VET någonting, som Gemma och Lappinette.

Ja, vi bor i ett s.k. gated community med vakter i varje hörn, med enbart hus. Men det bor inte så många västerlänningar i vår stad, men i vårt område bor det uppskattningsvis 10-15 familjer, så ganska västerlännings-tätt är det nog ändå.
    När det blir riktigt kallt, då står vakterna inne i sina små vaktbås och trycker av kyla. Kan tilläggas att vi inte får kyligare än runt 10 plusgrader!

• Amelle

Hej alla, i dag är första dagen utan kryckor, tjoho! Man kan väl säga att det inte går snabbt att ta sig fram, men går gör det. Fick lite skäll av min stränga blivande svärmor till läkare igår då jag inte följt mitt träningsprogram. Så jag satte genast igång med övningarna och det verkar ha gjort susen!

Annars håller vi på och kollar lägenheter, tog med en kompis på visningar i måndags runt Odenplan, men blev lite avskräckt när jag fick reda på att de tänker bygga en hemsk monstergalleria i flera plan över hela Odenplan. Grrr, vem har behov av ännu en äcklig galleria i centrala Stockholm? Jag tänker bojkotta.

Igår ringde en mäklare som var väldigt på oss, hade visat intresse för att få se en vindsvåning på Flemminggatan som det redan varit visningar på. Inte ett enda bud hade kommit in, är inte det konstigt? Så nu känner vi att det är läge att försöka titta på den i alla fall. Bygglov är sökt för takterrass så det verkar ju inte helt fel.

Angående barn så har jag alltid tänkt att jag vill ha barn ung (min mamma var bara 23 när hon fick mig). Men nu är det en helt annan femma, känner mig verkligen träffad av den diskussion som är i medierna nu om att dagens unga vuxna är väldigt egoistiska och vill ha både karriär, ut och resa och kunna förverkliga sig själva innan de skaffar barn, även om de redan lever i ett stabilt förhållande. Och då finns ju risken att det är för sent för vissa. Jag brukar gilla barn, och de mig, men samtidigt så vill jag vara fri ett tag till och kunna göra det vi känner för nu när det ekonomiska läget är bra efter år av studier och snålande. Svårt det där?

• förhoppningsis

Stålis
    nyfiken fråga, varför valde ni ett sånt område? Hur är de att bo i?

Amelle
    precis, jag sa ju att det är mycket färre ute nu, många objekt som inte får bud alls, så perfekt, bara att gå och titta på den riktigt spännande!
    Ska de bygga en galleria över odenplan? Närdå?

• Amelle

förhoppning, har skickat en länk med vindsvåningen till din mail! Väntar på att mäklaren ska ringa.

Jepp, de har långt gångna planer på att bygga en inglasad galleria i tre våningar (mest under jord). Detta kommer ju innebära dels en jäkla byggtrafik, förutom det som redan kommer bli på grund av bygget av Citybanan. Dels tycker jag det är så himla tråkigt, jag hart sett planritningen och det ska liksom bli monsterstort och täcka in hela vägen fram till kyrkan. Tråkigt för alla små butiker i Vasastan, de kommer nog få det tufft.

• Stålhandske

Förhoppningsis, vi bor i ett hus som mannens kusin köpte för några år sedan, så det är inte vårt. Kusinen bor i en lägenhet inne i stan, så huset står vanligtvis tomt. Planen var att vi skulle bo här tills vi fann en lägenhet inne i stan, eftersom detta området ligger tio minuter utanför. Men vi trivdes så himla bra i denna underbara grönska och lugn, så vi köpte en bil istället och kör den lilla sträckan istället, det är det värt.

Amelle, en obudad vindsvåning låter toppen. Begär dem för mycket eller är det något annat fel på den? Du får uppdatera efter visningen!

Jag kikar oftast inte på objekt i Sthlm på Hemnet, men objekt i Göteborg kommer ut på marknaden hela tiden tycker jag! Är det pga reavinstskatt och uppskovsreglerna som träder i kraft snart som folk vill sälja?

• Stålhandske

Förresten, är det någon som vet vart man kan få tag på siffror på vad olika lägenheter har sålts för? Har sökt lite på www.e-bud.nu, finns det någon annan sida?

• förhoppningsis

Amelle
    Den var kanonfin!! Vilket badrum, allt så frächt den behöver man ju inte renovera alls, konstigt att den inte fått bud utropspriset är ju kanonbra och avgiften riktigt bra. Ser ju kanon ut! kvm priset är 46.5 ca och har de inte fått några andra bud så prova att lägga ett lägre och se vad de säger.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!