Lapinette, hur fungerar detta med IVF? Framkallar man klimakteriet med tvång på något sätt? Är så hemskt inte insatt i detta.
Undrar vart jag läste detta med äldre mammor och fertilitet? Det var iaf ett bra tag sedan. Det handlade inte om att kvinnans fertilitet minskar med åren, utan om att barn till kvinnor som är äldre när de föder, själva blir mindre fertila i jämförelse med de barn som föds av yngre mammor.
Som sagt, jag hoppas att jag är felinformerad angående detta- för det låter ju, som Gemma påpekade, lite motsägelsefullt!
Förhoppningsis, jag önskar er lycka till med barnfabriken! Jag kan inte ge några goda råd, det överlåter jag dem som faktiskt VET någonting, som Gemma och Lappinette.
Ja, vi bor i ett s.k. gated community med vakter i varje hörn, med enbart hus. Men det bor inte så många västerlänningar i vår stad, men i vårt område bor det uppskattningsvis 10-15 familjer, så ganska västerlännings-tätt är det nog ändå.
När det blir riktigt kallt, då står vakterna inne i sina små vaktbås och trycker av kyla. Kan tilläggas att vi inte får kyligare än runt 10 plusgrader!