• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

glömde...
    utan att ha sett lägenheten så är det svårt att säga, men 5 kan den nog gå upp till, men tidigare landade de på 6.5-7 om man hade otur

• Amelle

Yes! Fick båda nattygsborden för bara 500 spänn! Det är ett auktionshus i Sunbyberg som heter Kolonn.

Angående lägenheter så kan inte jag (eller kanske inte bara jag?)länka från Hemnet, nu har vi hittat flera vi gillar så jag ska försöka gå på nån visning imorgon. Man blir ju helt galet uppspelt, lite läskigt det där. Vi kollar Vasastan/Birkastan och Kungsholmen främst.

• Gemma

förhoppningsis: Jag läste parfymen när den kom ut, så det var ett tag sedan, men jag minns att den var riktigt magiskt bra. Filmen var nog väldigt bra, med vacker scenografi, men intrycket togs såklart ner av små hollywooddetaljer som att killen i huvudrollen var snygg (och inte grotesk som i boken). Plus att det faktiskt inte går att skildra dofter i bild.

Margaux, att vi ska bli tre... känns fullkomligt overkligt. Sparkarna kan jag haja och de praktiska detaljerna, men resten... näe, det känns väldigt avlägset trots att det bara är 2,5 månader bort.

Motorcycle Diaries är super! Han som spelar hvudrollen spelade även i The Science of Sleep, en helknarkig fransk film.

Alla: Har ni sett två dagar i Paris (tror att den heter så)? Sjukt kul film med och av Julie Delphy! Till och med mannen skrattade lite blekt trots att filmen driver hejdlöst med hans kultur. Spot on, skulle jag vilja säga.

Idag ska jag simma lite försiktigt samt bege mig till tygmarknaden för att sy upp och om lite kläder. Känns fint att min liv kan börja igen, efter koman. Vad ska ni göra? Kram, G

• förhoppningsis

Amelle
    Har du provat att skicka på "tipsa en vän" då kommer en länkadress upp längst ner i den lilla rutan som poppar upp.

Gemma
    SÅ avis på din möjlighet att sy upp massa kläder! Skulle verkligen vilja ha den möjligheten, men här kostar tyg mängder och skräddarkostnaderna ska vi inte ens prata om! Hur gjorde du för att välja skräddare, måste ju finnas massor att välja på.

Såg reklam för 2 dagar i Paris igår och tänkte se den snart, verkade bra. I dag regnar det här och är mycket grått. Sitter och tar bort nagellack med stor energi, målade dem härligt höst brunröda i torsdags och idag ska jag på jobbintervju och tror på en mer diskret variant av nagellack. Typiskt att det sitter som berget och inte ens har börjat se flagit ut...

• Gemma

hihi! Sitter själv och tar bort diskret, fransk manikyr, den flagade så fort jag hoppade i poolen i morse, tänkte ersätta med betydligt mindre modest Rogue Noir (min evergreen tillika bröllopsnagellacket). Simmade 1000 meter och beställde sedan en massa böcker på bokus.com, mest om bebisar och föräldraskap på mannens begäran. Han har fått tips från sina grabbkompisar / pappor. Jag ville ha Anna Wahlgren because I love her.

blev ingen tygmarknad idag, för lat och seg. det räckte med simningen. I morgon bitti sticker jag iväg istället, innan människorna kommer.

• Gemma

förhoppningsis: När vi hittade skräddare gick vi på rekommendationer från polare. Ungefär sådär som allt annat funkar i shanghai.

• Lapinette

Hej alla glammiga!

Här har vi en som precis håller på och nyktrar till efter en middag med aldeles för mycket vin. Mådde verkligen pyton igår så dagen tillbringades framför tv'n med 8 avsnitt av 24 och middagen bestod av pizza och en halvliter cola. Har inte varit så bakis på evigheter.

Middagen blev annars lyckad. Gästerna kom vi 19-tiden och de sista gick vid 03.30. Stundtals var volymen jättehög då det var minst 2-3 livliga diskussioner som pågick runt bordet samtidigt. Det enda jag och maken undrar nu så här efteråt är vad i hela fridens namn vi pratade om alla dessa timmar. Tiden gick så himla snabbt.

• Gemma

Lapinette, kul att middagen blev så bra! Hur många var ni? Jag tänkte ha tjejmiddag på lördag och göra din dessert. Så då måste jag ju fråga - blev den bra..? Din bakisdag låter ungefär som mina vanliga dagar ;) Fast jag är ju glad att jag slipper må illa.

Förhoppningsis: Vad är det förresten för jobbintervju du ska på?

• Lapinette

Gemma - desserten blev lyckad men jag glömde att skikta florsocker över. Så typiskt mig när jag är stressad och springer omkring mellan middag och kök. Glömde även persiljan i boeuf-grytan men kom lyckligtvis ihåg pinjenötter och timjan på chèvren. Fast då hade jag ju bara fått i mig lite Sancerre så det kanske förklarar saken.

margaux - du frågade om vinerna. Har nu inte exakta namn och årgångar utan får kolla in det hemma. Så jag återkommer.

Vi var 6 vuxna och 1 tonåring. Det var min bror + flickvän samt min brors gamla kamrater som numera flyttat till Stockholm.

• förhoppningsis

Lite lustigt, tjejen jag träffade på intervjun hade exakt samma färg på nagellack som jag tog bort i morse...

Lapinette
    Tror inte gästerna tänkte på sånna saker, mest man själv som brukar irritera sig på sånt.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!