förhoppningsis: Jag läste parfymen när den kom ut, så det var ett tag sedan, men jag minns att den var riktigt magiskt bra. Filmen var nog väldigt bra, med vacker scenografi, men intrycket togs såklart ner av små hollywooddetaljer som att killen i huvudrollen var snygg (och inte grotesk som i boken). Plus att det faktiskt inte går att skildra dofter i bild.
Margaux, att vi ska bli tre... känns fullkomligt overkligt. Sparkarna kan jag haja och de praktiska detaljerna, men resten... näe, det känns väldigt avlägset trots att det bara är 2,5 månader bort.
Motorcycle Diaries är super! Han som spelar hvudrollen spelade även i The Science of Sleep, en helknarkig fransk film.
Alla: Har ni sett två dagar i Paris (tror att den heter så)? Sjukt kul film med och av Julie Delphy! Till och med mannen skrattade lite blekt trots att filmen driver hejdlöst med hans kultur. Spot on, skulle jag vilja säga.
Idag ska jag simma lite försiktigt samt bege mig till tygmarknaden för att sy upp och om lite kläder. Känns fint att min liv kan börja igen, efter koman. Vad ska ni göra? Kram, G