Hej kära medsjuklingar. Idag har jag: slemmig hosta, nästäppa, ont i ögonbollarna och musklerna samt ont i halsmandlarna. Förutom mina eviga graviditetsföljeslagare halsbränna och aptitbrist (en konsekvens av att varje måltid åker jojo under sex-sju timmar).
Men febern har i alla fall gått ner. Fick rejäl feber igårkväll som inte försvann förrän mannen tvingade i mig lite middag, vid halvelvatiden, tillsammans med ett avsnitt av den YPPERLIGA DVD-serien The Riches. Ja, då sjönk den till "nästan" normal temperatur. Idag blir det åter sängläge. Torsdag kväll åker vi som sagt till Peking och det är jätteviktigt! Jag har ju aldrig varit där och mannen har offrat en av sina dyrbara semesterdagar. Fredag ska vi titta på stan, sedan åker vi till Commune by the Great wall på kvällen där vi ska bo två nätter och bara njuuuuta av sagolik natur, muren och hotellet, som ju saknar motstycke. Inte kan man väl vara sjuk då..?
Trist är att jag missar min mammagrupp i morgon, samt en tjejmiddag på lördag (pga Peking). Men det kommer tusen andra tillfällen. Tursamt nog har jag väldigt lite jobb den här veckan, och bara på frivillig basis.
Måste erkänna att jag superstylade bägge lägenheterna som vi sålde innan vi åkte hit, med gröna äpplen i skål och hela kittet. Men vår mäklare, Husman Hagberg, var skitbra och propsade på att det skulle kännas ombonat samtidigt som fantasin skulle få utrymme att vandra fritt. Vi fick ju också rekordpriser för bägge lägenheterna (det är därför vi har så lite lån nu). Är övertygad om att stylingen gjorde en enorm skillnad, speciellt min balkongstyling, ni minns kanske att jag låg på alla fyra och oljade teaktrallar i ett par veckor..? Mitt bästa infall var ändå att ta in en florist till balkongen, plus att vi ställde lite rosmarinträd i köket osv, allt för att det skulle bli snyggt men inte kliniskt. På den lilla lägenheten la jag kanske 30.000 allt som allt, inklusive målare (ytskikt). Vilket alltså genererade en vinst på +40%. Man tror att folk genomskådar styling men om det är bra gjort "märks" den inte, men det finns heller inget som stör, man får bara en hemtrevlig känsla när man kommer in.
Hur mår ni andra? Kramar, G