• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Amelle - gillar Florens!

Margaux - läskigt med vattnet och för mig får du gärna ta ett varmt bad. Tror vi har diskuterat detta förut här på tråden gällande varma bad och förkylning. Jag röstar för.

• förhoppningsis

jag är emot varma bad, eller snarare om jag känner att en förkylning är på väg och jag vill att den ska bryta ut, tex för att jag ska hinna bli frisk igen innan en viss dag, så funkar det alltid med varma bad eller bastu. som amen i kyrkan är jag ordentligt förkyld dagen efter då.

Sitter och drömmer mig bort i köksdrömmar, den lägenheten jag vill ha mest har ett kök som måste rivas ut helt, så nu sitter jag och surfar på olika modeller och märken och försöker räkna. Svårt när jag inte har måtten på köket + livsfarligt att drömma så här om priset går över vår maxgräns. Men ändå...

• Margaux1

Florens är underbart!! Hade också kunnat tänka mig ett års språkstudie där.. Men det kanske är lite sent påtänkt!

Jag älskar den italienska kulturen, maten och livet i allmänhet! Riktigt härligt!!

Satt just och såg på bilder från Italien/Spanien och blir mer och mer övertygad om att men borde bo i ett sånt land!

• Margaux1

Det är fantastiskt med heminredning och planering! Så kul!!
    ska ta lite bilder och lägga in på min profil så ni kan se vad duktig jag har varit i helgen! Orkar inte just nu dock!!

• förhoppningsis

Margaux
    gärna, kul att se din rosett du satt upp nu mm. alltid kul att kika på riktiga hem och inte bara de i inredningstidningarna, där det inte verkar bo någon alls. Allt är vitt, inte ett damkorn, max 2 skjortor / tröjor i hela garderoben osv...
    inga prylar alls någonstans. Hur kan man bo s`å?

• Lapinette

Älskar Italien men skulle inte kunna tänka mig att bo där. Plugga javisst men inte jobba. Har vänner och fd pojkvän där nere och vet hur urjäklig arbetsmarknaden är. Klarar inte av orättvisor, blir så arg och frustrerad då så risken är stor att jag skulle gå omkring som ett åskmoln mest hela tiden.

• Lapinette

förhoppning - har varit inne i lägenheter vid visning där de inte har haft ett enda förvaringsutrymme. Det verkar väl logiskt? Inte en byrå, ingen garderob....kan man verkligen bo så? Då tycker jag man har stylat lägenheten lite väl mycket. Man vill att folk ska tro att den är större än vad den är men istället så får man det jättesvårt att se sig i den lägenheten när man börjar fundera på alla klänningar, skor, tröjor, byxor etc som ligger hemma i garderoben.

• förhoppningsis

Lapinette
    ja vist är det kul!
    helt tomma köksbänkar bortsett från denna eviga skål med citroner / lime.
    inga förvaringsutrymmen, inte en burk/flaska/handduk i badrummen bara lite ljusstakar.
    Är det handdukar är det garanterar tex Ralph Lauren som är vikta så att loggan syns och ligger i en fin trave på en bänk eller så.

• Amelle

Nu har jag jobbat klart för i dag, pust och stön. En kompis kom förbi med mjölk och frukostmat och så käkade vi bulgursallad med grillad kyckling till middag.

Angående Italien så är det ju fantastiskt, men jag gillar nog tyvärr maten och arkitekturen mer än italienarna. Min personliga uppfattning är att det italienska samhället är väldigt rasistiskt - och så tänker jag att de faktiskt röstat fram Berlusconi, även om han är borta nu. Jämställdheten är ju inte heller direkt någon hit, många killar bor liksom med sin mamma tills de gifter sig och har nån konstig uppfattning av kvinnor som antingen horor eller madonnor (och deras mammor tillhör självklart alltid den senare kategorin).

• Amelle

Tänk om man kunde designa sitt eget land med bara det bästa. Då skulle jag ta en stor nypa Sverige, minus den långa vintern, jantelagen och en del annat, blanda med lite sydeuropeisk mat,vin, kultur och värme, och en del av USA:s entreprenöranda. Och så skulle jag slänga i lite latinamerikansk hetta. Voilà!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!