• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Det som mest skiljet embossing från vanliga stämplar är att det embossade blir väldigt glansigt och lixom står upp från pappret lite.

Kul att läsa vad ni tycker om barnkläder. Var och försökte handla kläder till en kompis dotter för ett par år sedan. Dottern i fråga är orangehårig, verkligen morotsorange. Helt hopplöst att hitta kläder som inte var i rosa eller rött eller med rosa eller röda tryck på... Blev en liten jeansklänning och ett par vita tjocka strumpbyxor tillslut. Men Phu - inte förrän då insåg jag riktigt hur illa det är på barnklädesfronten...

Men som ni sa ovan, spelar ingen roll hur mycket man klär barnen i vitt, gult, grönt, brunt osv. De små tjejerna vill utan undantag ha rosa så fort de kan välja!!

• Gemma

förhoppningsis, kollade du barnklädeslänkarna som jag postade till Margaux för några dagar sedan? De har GRYMMA grejer, mycket grönt som borde passa en minimorot (guuuud så gulligt!). De flesta ligger i Malmö, men det finns en superbra affär vid Mariatorget som heter Matador Kids! Sen har jag faktiskt beställt en massa fint från Lindex, även om det kanske inte är jättekul att ge bort i present.

Lapinette, inser att jag kanske har underskattat de franska barnkläderna, har mest tittat på Petit Bateau (som har OK saker ibland), i övrigt mest nallemönster, eller förvisso väldigt söta gräddbakelseklänningar men väldigt stela material och gammeldags snitt. Nästan som utklädningskläder. Är väldigt förtjust i de danska knasplaggen i velour och mönstrad jersey! Men med tiden kanske man tröttnar på dem, eller - om inte annat - barnet. Och det är ju kul med variation, plus att mannen kan handla presenter. Kommer du ihåg nåt märke som du gillade?

Lapinette, låter coolt med embossing, kan man göra egna motiv (skära ut) eller måste man välja färdiga stämplar?

Nu ska jag dra i mig en cappuccino och försöka uppbringa tillräckligt med energi för att gå en stund på handelskammar-mingel. Zzzz...

• förhoppningsis

Gemma
    kollade länkarna du postade med barnkläder, så kul att se massa som inte bara var rosa o rött... men jag måste faktiskt säga att affärerna håller på att bättra sig. Det här var för ett par år sedan och då var det hopplöst!
    Debenhams hade en barnavdelning med bra utbud i andra färger men de finns ju inte kvar längre... men nu börjar jag faktiskt se en förändring.

Man kan precis som med vanlig stämpling göra egna motivstämplar som man sen trycker mot "stämpeldynan" och sen häller pulvret på. Inga problem... sen finns det som pennor också tror jag, om man vill skriva själv och sedan embossa

• förhoppningsis

Sitter här och är galet uttråkad!
    Fortfarande träningsvärk sen i söndags och jag har gått ner ca 6 hekto den här veckan.
    Försökte köpa ett par nya sneakers jag sett i senste nr av Elle, gick precis som vanligt när jag försöker köpa nått jag sett där. Antingen får de in sakerna flera veckor senare, eller så får de inte in dem alls - någonsin!!
    Hittade en söt liten väska från french connection, den får de inte in alls, varken i deras affär på NK eller i Gallerian! Vad är då poängen med att göra reklam för den??
    I pumas affär hade de igår ingen aning om vilka sneakers jag pratade om, beskrev dem väldigt noga. KOm tillbaka idag med bild och fick beskedet att de hade körts till Tyskland igår! Behöver knappast säga att de inte får in fler...

Suck

så nu tappade jag lusten att shoppa totalt och gick hem istället, inte ens te, choklad och senaste Elle piggar upp mig.

• Gemma

hej förhoppningsis, kan du inte beställa skorna via nätet? Om du vet vad de heter borde det inte vara så svårt.

• förhoppningsis

Jo det kan jag, kollade på det men jag har inte sett dem i verkligheten ännu så jag vill gärna kunna priva dem innan...

Ska krypa upp i soffan och se desperate housewives i kväll och när mannen väl get sig ut för att springa så ska jag gräva fram min hemliga chokladgömma jag har. Kan inte ha sånt framme då tar de slut på en gång.

Vad har ni gjort idag då?

• Amelle

Godmorgon!

Sist på jobbet igår, först hit idag. De här två senaste veckorna har verkligen varit hektiska. Igår blev det hem, äta, diska och däcka på soffan. Idag ska jag luncha med en väninna, och ikväll träna med en annan, sen hem till oss, fixa käk och kolla på Grey?s tillsammans. Däremellan blir det till att jobba som en liten myra för att hinna klart allt.

Men, jag är ledig på fredag och åker bort hela helgen, jippi! Ska med ett gäng från mitt stall iväg på hoppkurs, ska bli så himla kul och skönt att komma ut på riktiga vischan.

Förhoppningsis, har inte fattat riktigt vad du pysslar med, jobb och uppsatsskrivande eller? Vilket ämne?

• förhoppningsis

Amelle
    Kul med hoppkurs med stallet, låter som en idyllisk hösthelgs sysselsättning.

Jaa vad gör jag på dagarna egentligen? Inte det jag borde iaf, så mycket är säkert. Jag försöker ta examen i juridik, skriver på min uppsats och har eg inte så mycket kvar på den. Problemet är att jag är så dålig på att ta mig i kragen och sätta mig och skriva...
    Så jag sover till 9 på morgonen, såsar runt lite, tränar, lunchar med kompisar, shoppar, umgås med alla mina mammalediga väninnor, hänger här. Handlar och lagar mat. Åker på små spontanresor nu senast till Spanien med min bror och svägerska.
    Det konstiga är att hela mina dagar är fullbokade!

Skulle eg ha varit färdig i juni, men har tagit mina 2 sista (enda) omtentor, planerat bröllop, försökt få ordning på och avsluta ett dödsbo efter min far. och nu planerar jag en stor bal.

Så sammanfattningsvis är jag "hemmafru" med konstant ångest och dåligt samvete över uppsatsen. Har valt att inte söka CSN för att motivera mig, det verkar inte hjälpa...

• förhoppningsis

När jag läser igenom vad jag skrev ovan inser jag hur dekadent det låter!
    Det enda som saknas är ett par högklackade tofflor med rosa fluff på så blir jag som Sue Ellen eller vem det nu var...

Ikväll ska jag ut och äta middag med mannen, min bror och hans sambo.

• Gemma

Hej på er! Var på mitt första mammamöte idag, det var jättekul, träffade en massa tjejer som antingen var gravida eller hade små barn med sig. Bondade särskilt med en kanadensiska och en fransyska som var i ungefär samma gravidvecka. På gårdagens mingel träffade jag också en svenska som är en vecka längre gången än jag, så det börjar arta sig till ett litet nätverk. När man bor såhär "isolerat" så har man extra stort behov av att fråga varann om allt mellan himmel och jord (tygblöjor, för eller emot? En snabb titt på prislappen av importerade pampers och man blir genast mer positivt inställd). Eftersom ett antal importörer av olika produkter fanns på plats hade jag dessutom möjlighet att köpa australiensiska tabletter mot halsbränna! Jaaa!

Resten av dagen har jag mest sovit och latat mig framför tv:n. Är som sagt ofantligt seg men ska nog pallra mig iväg för att köpa lite frukt, bara för att ha kommit ut en smula idag.

Mennen är på chefsmiddag ikväll så jag har dessutom en god anledning att införskaffa ännu en dvd att trösta mig med.

förhoppningsis: Du kanske helt enkelt är ledsen för din pappa? Låter som om du råkat ut för en del på senare tid, plus det här med bröllopet som ju är en jättestor grej, förstår att det måste vara tungt att motivera sig att plugga sida upp och sida ner. Har du någon handledare eller annan som kan hjälpa dig? Ibland kan det funka att man bara är två personer i samma situation som kan läsa varandras grejer och ge feedback, det blir väldigt ensamt i huvudet annars. Lider med dig, har varit i samma rävsax många gånger med oavslutade studier och projekt. Hoppas att det löser sig.

Amelle: Hösten är verkligen hästperioden nummer ett och hoppkurs låter superskoj fast lite läskigt! Jag slutade hoppa (och rida) för fyra år sedan, tävlade mycket på mina ponnysar, både fälttävlan och banhoppning, sen tog jag ett avbrott på några år innan jag gick över till stor häst. Och då kändes det plötsligt så väldigt högt! Ja, jag blev helt enkelt feg. Bara sådär. Och dressyr var jag aldrig särskilt bra på. Har du egen häst eller rider du på något stall? Själv var jag medryttare mot slutet, tyckte att det var ett jättebra upplägg, man blev inte så bunden.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!