Hej på er! Var på mitt första mammamöte idag, det var jättekul, träffade en massa tjejer som antingen var gravida eller hade små barn med sig. Bondade särskilt med en kanadensiska och en fransyska som var i ungefär samma gravidvecka. På gårdagens mingel träffade jag också en svenska som är en vecka längre gången än jag, så det börjar arta sig till ett litet nätverk. När man bor såhär "isolerat" så har man extra stort behov av att fråga varann om allt mellan himmel och jord (tygblöjor, för eller emot? En snabb titt på prislappen av importerade pampers och man blir genast mer positivt inställd). Eftersom ett antal importörer av olika produkter fanns på plats hade jag dessutom möjlighet att köpa australiensiska tabletter mot halsbränna! Jaaa!
Resten av dagen har jag mest sovit och latat mig framför tv:n. Är som sagt ofantligt seg men ska nog pallra mig iväg för att köpa lite frukt, bara för att ha kommit ut en smula idag.
Mennen är på chefsmiddag ikväll så jag har dessutom en god anledning att införskaffa ännu en dvd att trösta mig med.
förhoppningsis: Du kanske helt enkelt är ledsen för din pappa? Låter som om du råkat ut för en del på senare tid, plus det här med bröllopet som ju är en jättestor grej, förstår att det måste vara tungt att motivera sig att plugga sida upp och sida ner. Har du någon handledare eller annan som kan hjälpa dig? Ibland kan det funka att man bara är två personer i samma situation som kan läsa varandras grejer och ge feedback, det blir väldigt ensamt i huvudet annars. Lider med dig, har varit i samma rävsax många gånger med oavslutade studier och projekt. Hoppas att det löser sig.
Amelle: Hösten är verkligen hästperioden nummer ett och hoppkurs låter superskoj fast lite läskigt! Jag slutade hoppa (och rida) för fyra år sedan, tävlade mycket på mina ponnysar, både fälttävlan och banhoppning, sen tog jag ett avbrott på några år innan jag gick över till stor häst. Och då kändes det plötsligt så väldigt högt! Ja, jag blev helt enkelt feg. Bara sådär. Och dressyr var jag aldrig särskilt bra på. Har du egen häst eller rider du på något stall? Själv var jag medryttare mot slutet, tyckte att det var ett jättebra upplägg, man blev inte så bunden.