• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Lapinette, tihi, i så fall är typ alla mina inlägg djupanalyser ;)

Med mina föräldrar bråkar jag så att styckorna ryker, eller så sitter vi och skrattar, har vilda diskussioner eller berättar dråpliga historier för varann i timmar. Skitjobbigt men aldrig tråkigt.

Trivs du bra med din mans föräldrar?

Amelle: Misstänker i såna fall att jag skulle hålla med dig ang. Sopranos. Brideshead står numera överst på min önskelista över sånt som ska ner i jättekartongen från Sverige, dvs det som inte är barngrejer utan ska rädda vår jul.

Amelle: Carnivale är en HBO-serie, precis som Big Love, men mer krypande och obehaglig. Otroligt vacker och välproducerad men man orkar inte mer än ett avsnitt i taget. Tar också en stund att komma in i det, men det är det väl värt. Se absolut om du kan. Kanske kan du ladda ner?

Lapinette, du verkar ha samma smak som min väninna! Jag litar stenhårt på hennes omdöme i alla sammanhang och köper alla spännande serier som hon rekommenderar, och sen tycker jag aldrig att de är min grej. För mycket action och spänning, även om jag absolut kan se kvaliteterna. Gillar du Dexter också? Väldans mycket blod, har lite svårt för sånt måste jag erkänna. Med Six Feet Under var det annorlunda, hur mycket lik som helst men det fanns alltid en konstnärlig dimension som gjorde det uthärdligt.

Amelle, är det inte gräsliga operationsscener i NipTuck?

• förhoppningsis

Kul att se att vi verkar ha väldigt lika dvd smak. Älskar Gilmore Girls, sex & the city, inte sett hela sopranos men det jag såg gillade jag, Ugly Betty, Greys osv

Lapinette missade inte heller många avsnitt av SATC men såg trots det hela boxen igen, blir lite störd i huvudet och får en lite konstig syn på saker ett tag efter men det är det värt!
    Min singel väninna såg den och blev sen nästan förolämpad när hon satt på barer och cafeer och inte blev spontanutbjuden på underbara dejter...

• förhoppningsis

Gemma
    Om boxar kostar 70 kr st skulle jag ha alla jag kunde hitta tror jag =) Det är ju det som gör att det inte blir så många här hemma mer än SATC än så länge. Antar att du skickar hem dem i stora kartonger sen när du är klar med dem? Funderar på att plocka ner hela serier från nätet, men det har inte blivit av.

Being Jane står överst på min lista över filmer jag vill se, var den bra?
    Har läst alla böckerna och sett filmerna! De riktiga hemmafruarna såg jag på tv här, helt fashinerande...

Förstår att det måste vara stora kontraster borta hos dig. Tycker att mamma-nätverket verkade helt kanon! Googlade det lite men det verkade inte finnas i Sverige.

"Alla"
    Jo jag har en handledare, men han är inte alls bra på att sparka mig i baken - tyvärr! Han har den inställningen at det inte är hans jobb...

Vad det gäller mina föräldrar så är det jätte tungt! Men de hade nog knappast velat att jag inte såg till att bli klar

• förhoppningsis

Lapinette
    Måste vara jobbigt att ha förlorat sin far när han fortfarande lever. FÖrstår att det kändes så när han valde att inte komma på bröllopet.
    Men det verkar funka bra med din mamma? Hur är det med mannens föräldrar då? Även om de bor en bit från er så är det ju skönt om an trivs ihop.

• Lapinette

Gemma - min makes mamma är underbar! Liten, söt och attans så vänlig. Är jätteglad över att ha just henne som svärmor.

Gällande dvd-boxarna så är det ju så att jag tittar på dem tillsammans med maken och han gillar absolut action. 24 är typiskt hans smak och sen får han hänga på mig när det gäller Greys, Desperate housewives och So you think you can dance. Vill gärna sjunka ned framför tv'n efter en jobbig dag med en bit mörk choklad och gärna lite rött vin och då vill jag se något som inte kräver ett dugg av mig. Lätt förströelse.

Dexter gör de reklam för i Stockholm just nu. Varför jag lagt det namnet på minnet är för att min ena väninna döpte sin son till Dexter. Vi får se om jag har tid och lust att se den. Vill inte binda upp mig på olika serier varje kväll.

Däremot så är det just nu flera filmer jag skulle vilja gå och se. Det var ett bra tag sen det var så många utan för det mesta har vi gått och sett något bara för att vi vill gå på bio och inte för att vi vill se just den filmen. Bland dem jag vill se är This is England och Tillsammans är man mindre ensam. Den sistnämnda så läste jag boken för typ ett år sedan. Vet att man oftast blir besviken när man sen ser filmen efter att ha läst boken men jag gilar Audrey Tautou samt härligt med en fransk film som utspelar den sig i Paris. När jag läste den så tyckte jag att huvudrollen var lite lik Amelie, en sån där person som gör folk runt omkring glada.

• förhoppningsis

Lapinette
    Vi brukar också titta på boxarna tillsammans, men han vägrar konsekvent att se visssa, tex desperate housewifes, gilmore grils mfl så de får jag se själv. Men han jobbar alltid sent så jag har gott om tid på mig från det jag kommer hem tills dess att han gör det. Vi ser också 24 tillsammans!

• Amelle

Hej hopp och god morgon!

SATC har troligt välarbetat manus och så underbara kläder, vilket gör att den håller länge, måste nog se om den snart igen. Och snart kommer filmen, hurra! Pratade med min kille om det för han har precis börjat se boxen från början. Vi har samma smak när det kommer till tv-serier, han älskar Gilmore Girls, brittiska dramer och deckare, men hatar blod, typ.

Och angående Nip/Tuck så är det mycket läbbiga operationsscener, jag tittar ALDRIG på sånt utan blundar eller kör med kudde. Ändå tycker jag att serien är grym.

För ett tag sedan bad jag min kulturkollega om den ultimata listan med serietips. Kan ju dela med mig lite: The comeback, Angels in America, Pride and Prejudice, House of Cards, Sportsnight, Studio 60 on the sunset strip, Veronica Mars, Curb your enthusiasm, Krigets vindar och så Brideshead.

• Lapinette

Angels in America, hoppas de visar den igen då jag bara såg vissa delar av den.

Nip/Tuck - vad handlar den om?

• Amelle

Lapinette: den handlar om två manliga plastikkirurger i Kalifornien som är bästa vänner sen college och har en praktik ihop. Den ena är gift och har barn, den andra är ett snyggt men egoistiskt svin som sätter på sina patienter titt som tätt. I alla fall till en början, för sen utvecklas det i en helt annan riktning. Svårt att beskriva, men det är som sagt mycket sex och helt utflippat, samtidigt som det är fina relationsskildringar och blir mer och mer som en thriller ju längre serien går. Den alternerade på SVT:s söndagkvällar med Six feet och Sopranos, så jag hoppas att de ska visa sista säsongen när Sopranos är slut.

• Lapinette

Amelle - kanske därför jag inte sett den för de senaste åren så har jag varit i Cannes på söndagar (3 utav 4). Sopranos följde jag innan dess så den serien vet jag vad den handlar om men alla serier som kommit de senaste 4 åren har jag dessvärre inte riktigt hängt med i.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!