• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Margaux - tack för den helt ENASTÅENDE Kuala Lumpurguiden! Ska skrivas ut på måndag!

• Gemma

Mannen tackar också för alla tips, vi börjar nog med twintowers, låter som en bra idé.

• förhoppningsis

Gemma
    Attans vad tråkigt med Perenthian, men nåja det finns kvar! Det är dessutom en väldigt barnvänlig ö...
    Så var det med simmilan för oss, de åkte inte dit för att det var för farligt och flera båtar hade kapsejsat när de försökte. I början var jag sur för att jag missade ett av världens bästa dykställen men i efterhand är jag glad att de faktiskt har ett säkerhetstänkande, även om deras gränser inte är riktigt där vi skulle ha dem...

Nja, vet inte om mannen blir svartsjuk eller inte, han har aldrig varit det tidigare och bara 1 gång under 5 år har han visat minsta tendens till missnöje med något jag gjort... och jag tror inte han tänker börja bli svartis av sig nu när vi är gifta... Han säger att han litar på mig. Han vet att 45 åriga män dessutom inte är min kategori.

• förhoppningsis

Enda gången venetianska pelare är ok för 2000 kr natten är om det är i venedig och de är i orginal... tofslampor är jag allergisk mot. Men de kanske har andra smakideal, precis som du beskrev de kinesiska lyxhotellen

• Amelle

Allt ert resesnack får en onekligen att bli lite sugen. Jag har rest mycket, men har noll koll på Asien, har varit i Phuket en gång, that´s it.

Masade mig upp tidigt för ett pass BP, skönt att svettas ut gifterna ur kroppen. Var förbi och hämtade min egenhändigt designade ring hos guldmsmeden som tagit in den lite. Jättefin, och nu kan jag börja använda den utan att vara rädd att tappa den. Sen hem och frulla, städa och nu efter en skön dusch i en ren lägenhet känns livet inte så tokigt.

Angående uppvaktning så är det ju trevligt och egoboostande, även om man inte är intresserad. Låter som en trevlig kväll, och vad bra att din man inte är av den svartsjuka sorten. Det är inte min heller, vilket är en förutsättning för att stå ut med att bo ifrån varandra. Håller med dig Gemma, det enda jobbiga med det här är just att inte få dela vardagen. I övrigt så är vi helt trygga med varandra och vår relation, snarare har detta gjort att vi kommit varandra ännu närmare. Blir en extra styrka att veta att man faktiskt vill vara tillsammans så mycket att det funkar att leva isär, med allt vad det innebär.
    Nu är det 8 veckor tills vi ses nästa gång, den längsta perioden hittills. Bara att stå ut och försöka hitta på andra trevligheter för att fördriva tiden.

• Amelle

Tror det var Lapinette som frågade om Byn. De stänger köket tidigt, redan 20:30. Har stängt på söndagar dessutom. Lite synd, för de tre senaste gångerna vi försökt äta där har det varit typ en timmes kö. Men det är så väl värt att försöka! Och jag älskar mustig fransk cider, så himla gott.

• Amelle

Gemma, har ni en plan B för the picnic? Typ duka upp på vardagsrumsgolvet eller så. Vad ska ni bjuda på?

• Lapinette

Tror vi får försöka oss på en lunch på Byn. Såg också att de stänger 20.30 och då äter vi normalt middag.

Sitter just nu efter en del skumpa och väntar på att barnen ska bli badade och nedbäddade för sen är det dags för en lätt middag (vad nu det innebär i Frankrike) och sen har vi öppnat några av våra Bordeauxviner. För även här hos svärmor har vi vin i källaren.

Hittills har helgen förflutit bra med mamma och svärmor. De förstår varandra även om de inte pratar samma språk och det har diskuterats blommor, släkt, maträtter, kryddor och annat. Svärmor kan snart bättre svenska än engelska.

Gemma, hänger inte riktigt med men hur och vart åker ni nu på semester.

• Lapinette

Kan lägga till att jag åter igen blir sugen att flytta ned till Frankrike efter en helg här. Dessutom så frågade jag maken om vi skulle skaffa hund istället för barn. För herregud vad trött man blir. Tror jag är för gammal för barn...det finns m a o ett skäl till varför jag inte blir gravid. Brorsbarnen är jättesöta och min make är supergullig med dem men själv vet jag inte om jag skulle bli en bra mamma. Nåja, vi har bestämt att köra dessa 3 IVF försök och funkar inte det får det bli en labrador istället.

• förhoppningsis

Sitter för första gången ensam hemma en lördag framför tvn. Har haft en supermysig dag med mannen, tog en promenad bort till prins Eugenes udde och solen strålade. Fantstisk höstdag!! SÅg utställningen om popkonst och sen fikade vi ute vid växthusen vid Bergerianska trädgårdens cafe, otroligt mysigt!
    Nu sitter jag i soffan och tittar på film och broderar en haklapp åt väninnans dotter som vi ska besöka imorgon.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!