Hej govänner! Okej, nu har jag något att erkänna för er. Jag har NÄTSHOPPAT HELA NATTEN TILL BEBISEN. skitdyra och sjukt coola kläder från olika danska märken... ni vet såna där galna mönster som jag älskar. Eeeeh... någon som är förvånad?
Drullade in till mannen klockan tre efter att ha letat som en besatt efter en body med stora grodor på med en matchande mössa (hehe, det gäller att passa på och leva ut innan barnet kan protestera) och en mörkbrun veloursparkdräkt med stora fickor på, det var inte lätt ska jag säga men jag lyckades! "Var har du varit?" Mumlade mannen, halvt i sömnen. "Vad tror du?" svarade jag, "jobbat såklart". "Eller hur", sa mannen, med ens klarvaken. "Du har nätshoppat." Bäst av allt - sen kom tillägget: "Du måste visa mig i morgon!" Lycka är en person som gillar en med brister och allt ;)
Idag har jag i alla fall jobbat. Korrläst ett ohyggligt tråkigt dokument om strategi och vision och mision och allt annat som jag förträngt sedan Berghs-tiden. Tänkte slappa resten av dan, det behövs efter min hårda natt, eventuellt gå och simma lite senare.
Amelle: Min mans familj kommer också från Normandie, mamman från Ville Dieu de Poille (?), en liten by där man gör kopparkastruller, och pappan från någon annan by. Har varit där en gång, det var vackert men en smula dystert. De är i allafall jättelånga och tystlåtna allihop, lite som svenska norrlänningar. Är du också... lång och tystlåten?
Sen när det gäller att lära sig franska så fixade jag ju det, för mannens skull. I gengäld sponsrar han ju mina, eh, nattliga äventyr på nätet.
Lapinette: Ön som vi ska köpa när vi blir en smula rikare (notera: Hela ön!) heter Ile de Ré. Mannen tillbringade sina vilda tonårssomrar där eftersom bästa kompisen har ett hus i huvudstaden (byn) och när vi blev ihop var det ett av de första ställena han tog mig till. Heaven.
Kram, G