• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • davidanne

jag gifte mig i lördgs på rånäs slott i rimbo.. fantastiskt!!

• Gemma

Lapinette: Om JAG skulle ha middag i Sverige just nu så skulle jag laga nåt med vilt. Knalla bort till den superbraiga viltaffären i hötorgshallen och köpa hjortfilé, vildsvinsstek, älgfärs (till biffar) eller vad de nu skulle ha. Sen, en rätt enkel gräddsås med persilja och smörstekta kantareller, råröda lingon som jag gör själv på färska eller frysta med lite råsocker, kanske lite haricots vert med schalottenlök och senapsfrön... jag skulle defintivt göra det enkelt för mig i alla fall. Till förrätt skulle jag servera smörstekta pilgrimsmusslor på en bädd av ruccola, med stora, hyvlade parmesanbitar över, en rustik olivolja, ringla över lite crema di balsamico och nymalen svartpeppar + havssalt. Till dessert skulle jag be mannen laga nåt, eller i vanlig ordning köpa Lejonet och Björnens italienska chokladglass och värma lite hallon till.

Lapinette: Kan förstå din ånger på ett sätt och på ett sätt inte... att ha barn med fel man eller vid fel tillfälle måste vara horribelt rent ut sagt. Och så himla gammal är du väl inte? Själv är jag snart 34 och har varit i nio år med mannen, hade absolut inte velat slå till en dag tidigare än vad som nu skedde. Man har tur, eller otur, det finns ingen rättvisa. Men det snällaste man kan göra är väl att INTE sätta ett halvt oönskat barn till världen..? Det kommer att bli super, när det väl blir. Och gott om springutrymme kommer den att få också :)

• Gemma

Uhm... stryk älgfärsbiffar förresten. Det är skitbökigt ju.

• Gemma

Lapinette igen: För att flirta lite med dem som jag inte känner så väl - kanske lite rosa Moët till fördrink?

• Margaux1

gemma, vad är foglossning? Låter som om ett hus är på väg att kollapsa.... Jag vet att jag verkligen har noll koll på detta.
    Låter som om ditt schema är perfekt, balans av sociala sammankomster och tillgivna duster med mannen. Väskan var cool, och du har ju rätt i att så länge man kan, är det lov att spendera på (sig själv och) småttingarna. Väskan är nog viktigast för dig dock.... Fast klivet från Hermès till reklamväska kan fort bli obehagligt stort!

davidanne,
    Halloj! Lägg gärna ut en länk till lite bilder! Och stort grattis förresten!

Lapinette, Det är omöjligt att förutse vad som kommer att ske i livet, så jag tycker inte man ska ångra på saker. Verkar som om du har ett sunnt förhållande till just det... Hoppas det fungerar med IVF i alla fall och om inte så är det ju fantastiskt att kunna hjälpa något behövande barn någonstans.
    Vi håller tummarna i fortsättningen också!
    Kan jag föreslå musslor till dig och väninnorna? Fort, enkelt och vansinningt gott! Lite Chablis elelr riesling till det och ostar till avslutning.... Mums!

Igår var jag och klättrade och lagade spagetti och köttfärssås... Alldeles passande glammigt för en med lätt överdos! Idag ska jag som sagt på champagnen igen och i morgon blir det matlagning med en väninna. Tror det blir musslor till förrätt, någon typ av kött till huvudrätt(ska se vad som är bra hos slaktaren..) och ost....

• Margaux1

Ja.... Gör en roastbeef och servera med stuvade kantareller!! Tar lååång tid men är enkelt!
    Men inte Moet, Gemma! Misa do not like....

• Lapinette

Gemma - när du ska slänga ihop en enkel middag låter det så otroligt gott och härligt! Var annars lite inne på Margaux idé om att köra musslor och sen ha en massa goda ostar till efterrätt. Hittade annars ett gott recept som passar till Sauvignon Blanc hemma i en kokbok igår. Konstigt nog pizza med chevre, champinjoner och så skulle man ringla honung över. Lät så gott men pizza känns lite si så där att köra för väninnorna. Ska nog testa receptet på maken som älskar pizza.

Margaux - har faktiskt aldrig varit sugen på barn och hela tiden sagt att jag någon gång vill jag försöka men aldrig tagit för givet att det ska funka. Jaha, då sitter man där. Har försökt men får det inte att funka. Hade hoppats på att slippa men förvånad är jag faktiskt inte.

• Gemma

Var precis en sväng till poolen och simmade och... kom plötsligt ihåg att jag absolut inte tycker om barn. Och den där lille rackaren i magen har varit igång och hamrat sedan tidig morgon. Undrar om han (för jag känner på mig att det är en han) håller på och bygger nåt? Vad tror ni?

Ikväll ska jag laga ungersk bönstuvning (grädde, vitlök, ättika, redning) med oxfilé. Lätt som en plätt och väldigt rejält. Mannen kommer att bli så glad. Och jag kommer att känna mig så rekorderlig.

Lapinette: Musslor låter super, väldigt höstlikt. Ostar är ju väldans smidigt. Och Margaux, vinet måste inte heta nåt konstigt för att vara gott ;) Men jag förstår dig, liksom... varför handla kläder på Calvin Klein Jeans när det finns Mrs H? Själv tycker jag att det är ganska skönt att liksom unna mig att INTE vara konnässör. Och rosa Moët är ju så GOTT! Helt enkelt. Helt objektivt ;)

• Gemma

Margaux, Lapinette, tittade ni på min söta skötväska? Och på samma sida finns "min" vagn, bugaboo, i begie / choklad. Den ser lite bäng ut tycker jag personligen, men den är otroligt smidig och var den enda i sin klass (flugvikt) som fick godkänt av min man material- och hållfasthetsexperten.

• Gemma

Lapinette, om pizzan blir bra, kan inte jag få receptet då? Dels för att jag ju faktiskt FÅR äta chevre som är varm, dels för att jag aldrig har gjort egen pizza. Skulle personligen bli superlycklig över att bli bjuden på en sån.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!