Lapinette: Om JAG skulle ha middag i Sverige just nu så skulle jag laga nåt med vilt. Knalla bort till den superbraiga viltaffären i hötorgshallen och köpa hjortfilé, vildsvinsstek, älgfärs (till biffar) eller vad de nu skulle ha. Sen, en rätt enkel gräddsås med persilja och smörstekta kantareller, råröda lingon som jag gör själv på färska eller frysta med lite råsocker, kanske lite haricots vert med schalottenlök och senapsfrön... jag skulle defintivt göra det enkelt för mig i alla fall. Till förrätt skulle jag servera smörstekta pilgrimsmusslor på en bädd av ruccola, med stora, hyvlade parmesanbitar över, en rustik olivolja, ringla över lite crema di balsamico och nymalen svartpeppar + havssalt. Till dessert skulle jag be mannen laga nåt, eller i vanlig ordning köpa Lejonet och Björnens italienska chokladglass och värma lite hallon till.
Lapinette: Kan förstå din ånger på ett sätt och på ett sätt inte... att ha barn med fel man eller vid fel tillfälle måste vara horribelt rent ut sagt. Och så himla gammal är du väl inte? Själv är jag snart 34 och har varit i nio år med mannen, hade absolut inte velat slå till en dag tidigare än vad som nu skedde. Man har tur, eller otur, det finns ingen rättvisa. Men det snällaste man kan göra är väl att INTE sätta ett halvt oönskat barn till världen..? Det kommer att bli super, när det väl blir. Och gott om springutrymme kommer den att få också :)