• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Lapinette, vem är glamorös..? Själv har jag varit magsjuk i tre dagar och för att bespara er alla detaljer så kan jag bara säga att... resultatet är huvudvärk och uttorkning och bara tråkig mat, typ ris och kokta morötter. Men Jelly Belly gelébönor funkar också OK.

Lapinette, har han fått bort ränderna???

Sophiahemmet: Hur känns det, vad tror du? Var det jobbigt, gjorde det ont? När får du svar på om det har gett resultat?

Kul att ha dig här! Kram, G

• Gemma

Lapinette igen: Har du möjlighet att maila mig, så ska jag bjuda in dig att bli min kompis på facebook? Du behöver ju inte tacka "ja" ;)

• Gemma

Om vinden: Nu blir jag så avundsjuk att jag får fingerhäfta. WOW!

• Margaux1

Alltså... är det bara jag som är MONGO och inte kan logga in med min gamla signatur??
    Jag har försökt och försökt... Nu bidde det en ny Margaux!

What's up everybody? Ska läsa igen allt nu snart, men var tvungen att ge ljud från mig först...

• Lapinette

Ränderna är tyvärr i vardagsrummet och dem har vi inte orkat ta tag i. Får njuta nu i vinter av att man faktiskt inte ser dem. Snacka om att köra strutsmetoden men vi orkar verkligen inte ta tag i det nu. Har inte heller någon fönsterbräda i vardagsrummet då stenen sprack när de skulle flytta på den. Där håller vi på och utreder vilken slags sten det kan vara. Stenfirmorna är inte så hjälpsamma kan jag tillägga.

Om jag ska fortsätta med inredningsfix så har vi kommit överens med Bo Concept om att de betalar en ny garderobsdörr och vi står för den andra. Ni vet vi fick en leverans och dörrarna i den nya serien ser inte likadana ut som de gamla. Maken ville lämna tillbaka allt men jag sa att om vi får 50 % rabatt så betalar jag dörren.

Gällande det projektet som tar absolut längst tid och kräver mycket på psyket - barn! Så gör inte inseminationer något ont. Däremot hade de en vikarierande läkare på VUL och han var smärtsam. Det är mest att man behöver gå upp tidigt och så spänner jag mig för efteråt känner jag mig helt död! Som vanligt är det bara att se om mensen kommer om två veckor eller ej. Har dock inga som helst förväntningar. Är helt inställd och fokuserad på att vi drar igång för IVF nästa månad.

• Margaux1

Då var tråden igenomögnad...

Förhoppningsis, hoppas du får det fint i Spanien! Drick massa Cava åt mig med, och ät tapas..... MMMMmmmm.
    Själv ska jag till spanien igen om 3 veckor, glädjer mig!! Fast innan det blir det Toscana. Det enda jobbiga är att jag åker direkt mellan Firenze och Barcelona, jobbigt att packa!

Gemma, hoppas magen är bättre! Coolt att du hittat till Facebook, hade jag klarat att invitera dig? Tror den gör det automatiskt med alla adresser från min hotmail.

Lapinette, som valigt håller vi tummarna och hoppas, hoppas med er!

Jag själv har flaxat runt som ett oroligt höstlöv i det sista. Varit i Trondheim, Tromsø.. Tappat bagage. Ätit på stjärnrestauranger och druckit allt,allt för mkt! Helt klart jobb overload med trötthet och huvudvärk som följd. Idag är min första lediga kväll sedan förra söndagen, och det blir middag hemma efter träning, sen sova.
    I morgon ska jag ha ett föredrag på eftermiddagen och sedan skynda vidare till vertikalsmakning med Krug Clos de Mesnil (the king of Champagne...). I know, it's a hard life!

Ha en strålande dag alla!

• Lapinette

Margaux - som vanligt låter ditt liv som mjuk honung i mina öron. Äta på lyxiga restauranger, provsmaka champagner, åka till Toscana och Barcelona. Varför har jag valt FEL jobb?

• Gemma

så mysigt att ha er tillbaka!

Margaux: Du är numera min kompis på Facebook!

Lapinette: Trodde ev. att ni satt igång med IVF redan. Har du läst "uppdrag mamma"? Superbraig pocket som jag tjatat om förr, där finns bland annat en krönika om IVF och en helt underbar om adoption, förutom de som handlar om att vara gravid eller nyss ha fött barn. Mannen är helt hooked on Uppdrag Pappa.

Nu ska jag gå och handla mjölk plus fler gelébönor innan mannen kommer hem och märker att jag käkat upp typ ett halvt kilo. Aja baja.

• Gemma

Margaux: Tack, magen mår lite bättre, måste vara gelébönekuren som chockat den till underkastelse ;) Är dock sååå trött på huvudvärken men jag vågar inte ta något piller... även om Panodil ska vara okej. Men jag är så nojig när det gäller mediciner, speciellt nu...

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!