• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Gemma - vi har satt igång IVF så pass att vi har varit på det obligatoriska samtalet hos min läkare samt har lämnat blodtest för HIV, hepatit m.m. Får sedan snällt vänta tills nästa månad innan det drar igång på "riktigt". Det blev lite väl snävt att få till det redan denna månad. Men det som gäller är nässpray (nedreglering) 21 dagar efter första mensdagen.

• davidanne

är ni som är här gifta redan??

får man hoppa in hos er i sånna fall??

från en nygift och lycklig FRU!!!!!

• Gemma

Hej Davidanne! Vi är lite blandat. Några gifta, några ogifta. Vem som helst får skriva här! När och var gifte du dig?

• Gemma

Lapinette: Men ändå, låter som om du fått tid jättefort! Läste (än en gång i Uppdrag Mamma) att väntetiden för IVF i Norrland är SEX ÅR. Ännu ett skäl att inte flytta dit... förutom mörkret och bristen på bra klädaffärer (inbillar jag mig).

• Gemma

Lapinette: Haha, fantastiskt, ni har faktiskt hittat ett användningsområde för det fruktade, svenska mörkret: Det döljer ränder! Här börjar det bli riktigt härligt. Kvällarna är ljumma och i trädgården blommar de rosa blommorna på trädet. Syrsorna har volym-tävling varenda kväll. Jag njuter av långa, lata middagar på uteserveringar med min allt sötare och bättre väninnekrets. Fortfarande är det lite för varmt för att sitta ute på lunchen, framåt oktober blir det idealiskt. På lördag ska vi på kräftskiva, dessutom har vi spikat att ha en barbecue i trädgården om två veckor dit vi ska bjuda alla de där som vi konstant tänker att vi måste bjuda igen. Om min foglossning bara håller sig på mattan (den har stabiliserats tack och lov, jag har bara lindriga känningar) kan jag njuta av kvällspromenader med mannen, som dragit ner en smula på jobbtempot. En del dagar kommer han redan kvart över sju! Sen sitter vi och bråkar om babyvakter och andningslarm, och sova på rygg (han är för) eller på mage (jag är för eftersom Anna Wahlgren är det... jo, för jag har då avgudat Anna Wahlgren ända sedan jag i tonåren smygläste Barnabokens kapitel om just tonåringar, bland annat hävdade hon att sextonåringen kan få ett plötsligt och häftigt intresse för Existentialism och jag hade precis suttit och plöjt Sartre's "Existentialismen är en humanism" - respect! Liksom... hörde man till de tonåringar som läst Madame Bovary och Vilhelm Moberg i tioårsåldern och fortsatt med Herrmann Hesse och Nietsche, då älskade man verkligen det fåtal vuxna som inte utgick från att man var serietidnings-slav).

Vad ska ni göra för nåt gott i kväll då?

• Gemma

"Hmm, få se nu vilken skötväska jag ska beställa. "Skiphop Dash" i mönstret "flora", med små rosa och turkosa retroblommor på chokladbrun botten. Kommer att passa fint till den begie / chokladbruna Bugaboon. Men nästan 1000 spänn... är det inte lite dyrt? Fast fasicken, det är ju liksom ens BARN. Inte får man väl kompromissa då? Hehe... fram med kreditkortet nu."

• Gemma

... fast nu hittade jag den för 695:- på en annan sajt. Och den är på väg till mina intet ont anande föräldrar... betald och allt.

• Lapinette

Gemma - gör man IVF privat är det ingen kö. Vi köper ett 3-pack på Carl von Linné i Uppsala. Dels för att detta sjukhus är 1 av de 3 som min läkare samarbetar med och dels för att jag har hört gott om dem på barntråden. Att man sedan kan köpa ett paket där man betalar för två IVF istället för tre är helt ok. Vi gör det för att slippa känna stressen. Skulle jag ställa mig i den kommunala kön så är den i Stockholm ca 1,5 år och då gäller det att man inte har fyllt 39. Det blir m a o precis på gränsen för mig och attans, innan jag är 39 vill jag vara med barn! Eller som min läkare sa åt mig i somras, du är fertil NU om 6 månader kanske det inte är så längre. Hmmm... bara att inse att man har väntat till sista sekund med att skaffa barn men ångrar mig ändå inte att jag inte gjort det tidigare. Mannen i mitt liv kom ju inte in i mitt liv förrän jag var 32. Skulle absolut inte ha velat ha barn med någon av de tidigare "pojkarna".

Oj, det blev ett långt inlägg om min ålder och barn.

Gemma - skötväskor brukar väl vara ganska så dyra så jag tror att 700 kronor för en som t o m är snygg är ett kap. Vet kompisar som använt reklamväskor från jobbet som skötväskor bara för att det varit så svindyrt att köpa en "riktig" väska. bara de har många fack så funkar det.

• Lapinette

Förresten har ångest! Ska ha väninnorna på middag på tisdag och har inte en aning om vad jag ska laga till för något gott. Detta är mina riktigt gamla vänner och vissa av dem träffar jag fruktansvärt sällan. Vet inte varför jag har sådan prestationsångest men jag vill att det ska bli bra. Maken tycker att jag inte ska göra det för komplicerat för huvudpoängen är ju att vi ska sitta ned och ha det trevligt. Kan ni komma med några förslag? Något som är gott men som inte tar allt för stor tid?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!