• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

miniminken verkar riktigt söt! Hade nog också velat köpa en sån om den hade gått att tvätta. Handtvätt hjälper sällan mot mjölkspyor och läckande blöjor tyvärr...

• Gemma

Nä jag får nog ta och skärpa till mig helt enkelt. Har pungat ut med otroligt sjukt många tusenlappar på lyxprylar till bebisen, redan.

• Gemma

Och jag VET att om jag visar mannen så lär han ju knappast motivera mig i rätt riktning, om man säger så.

• Gemma

Tack förhoppningsis ;) Tror att det lär bli plastad frotté större delen av tiden ändå, för att lufta baken. Det är ju bra mycket trevligare för bebisen.

• Gemma

förhoppningsis: Det är ju rätt mycket choklad i desserten redan, så därav att jag tänkte testa utan smör, kanske blir det mer som en sufflé och inte lika såsigt, eller helt enkelt inte särskilt gott. Men fettfria desserter går såklart bort.

• förhoppningsis

Gemma
    det där är lustigt, många vågar inte köpa en enda pryl till bebisen innan den kommer, vilket är lite opraktiskt... vagnar är det flera månaders leveranstid på osv. De som köper saker till barnet köper massor. Har ännu inte hört någon som säger saker som "jag har handlat aldeles lagom, det som behövs å inte en pryl mer"
    så du verkar vara i gott sällskap

• förhoppningsis

fettfria desserter i annan form än fruktsallad känns så onödigt.
    När man äter något ska man njuta av det och det ska vara riktigt gott. Då äter jag hellre något riktigt gott i mindre portioner och mer sällan, än något som inte ens är hälften så gott oftare.

• Gemma

förhoppningsis: Jag håller helt med dig helt när det gäller desserter. Det svåraste är att få den där rena, koncentrerade chokladsmaken i coola konsistenser, det blir lätt att det skär sig. Det närmaste jag kom var som sagt en chokladcreme på valrhonachoklad, tahitivanilj och grädde, som serverades med olivolja och flingsalt samt brödkrutonger. Men det receptet har jag slarvat bort. Jag är faktiskt väldigt förtjust i kakaosorbet också. Fast det hittar man nästan aldrig.

• Gemma

Jag är f.ö. ofta inte sådär jätteförtjust i grädde... tycker att smaken ofta blir på tok för utspädd. Men visst är det en praktisk konsistensgivare, precis som smör.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!