• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

ja gud vad kul om vi skulle ses allihop och göra varsin favoriträtt. Tror liksom inte att någon skulle gå hungrig därifrån...

Amelle: vi har kommit på alla namnen och är väldigt eniga men vi har inte berättat för nån. Vi försöker i alla fall förena våra spretiga bakgrunder, plus att jag själv är väldigt förtjust i engelska namn. Däremot blir det nästan inget svenskt och framför allt inget av poppisnamnen. Med andra ord ska den inte heta:

Felicia
    Wilma
    Wilmer
    Tindra
    Emmaa
    Astrid
    Selma
    Siri
    Leo
    eller Malte.

• Gemma

stålis: Vi var bara två dagar i Lissabon men jag minns såklart Alfama och så ett annat gammalt område, plus centrum med den där hissen och de spikraka gatorna.

• Gemma

Nu ska jag gå och sova för klockan är halv tolv på natten. Gnatt, G

• Lapinette

Gemma - tror att flera av dessa är rätt populära just nu. Själv har jag sagt till maken att blir det en kille och i augusti så blir det en Leo (lejon). Tjejnamnet har jag ju klart sen tonåren, jag ska ha en liten mörkhårig Nathalie... maken vet att han inte har en chans där fast han försöker.

• Amelle

Spännande, jag blir väldigt nyfiken och kommer ha sjukt höga förväntningar på er bebis namn: typ Esmeralda Georgina Lily?s Blossom eller nåt sånt :)

Smart att inte välja ett poppis namn. Själv kommer jag vara noggrann med att inte döpa avkomman till något som är omöjligt att uttala på andra språk, eller som betyder något konstigt. Känner en tjej från när jag pluggade i Frankrike som nu jobbar inom EU och heter Malin ? inte så kul på franska?

• förhoppningsis

Kul det där med namn. Har mina tjejnamn klara sen länge svårare med killnamnen dock... Har alltid velat ha namnet Richard om det blir en kille, problemet är att mitt ex hette (heter) det så det skulle nog inte se så bra ut.

Har iof alltid gillat Felicia, men det funkar inte så bra internationellt + att jag tänker som du Gemma, inte välja de mest populära namnen. Inte kul med 3-4 samma namn i klassen

• Gemma

Jag gillar Leon, men det är nog också väldigt vanligt. Men man ska ju ta det man gillar. Vårt sedan länge bestämda killnamn (tillika mannens andranamn) gick till min förtret in på topp femtio i år. Men vi står fast vid det, tror jag. Tjejnamnet som vi har valt är det "färre än fem" i Sverige som heter, så det är ju bra.

Nämen säng var det ju.

• Amelle

Lapinette - du är som min kompis som alltid haft ett flicknamn bestämt sen hon var liten. Och nu heter hennes dotter just så!

• Lapinette

Shit, jag läser som en kråka. Gemma du sker ska INTE HETA! Nåja, jag får skylla på stress just nu. Leon tyckte maken men då tänker jag på filmen med samma namn och han är ju yrkesmördare...nej tack!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!