• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

f'resten har jag simmat tusen meter idag. Och käkat OTROLIGT goda falafels till lunch på en libanesisk restaurang som både jag och väninnan var skeptiska till... erfarenheten var dyrt, inget speciellt och små skitportioner. Tji fick vi när vår lilla soppa var ett gigantiskt, urgröpt bröd med härlig skorpa och massa goda frön i, fyllt med en läcker broccolisoppa (om man nu tycker att det låter läckert alltså). Och sedan falaflarna... de absolut godaste någon av oss smakat, med tunn, krispig yta och grön nötig fyllning med väldigt mycket pinjenötter i. Orkade bara hälften men tog framsynt nog med mig resten hem till kvällsmat, i en doggybag. F.ö. är doggybag-kulturen utbredd här i Kina, en utmärkt tradition som jag med glädje ska importera till dyr-sverige. Sen skiter jag i vad folks blickar insinuerar.

• Gemma

stålis, lyckliga du, Lissabon är en otroligt underbar stad och sååå trevliga människor och sååå god mat! Både mannen och jag blev förälskade när vi var där, för typ sju år sedan. Det enda skumma var att så många tycktes leva sina liv i gigantiska shoppingcentra, vilket gjorde att själva centrum liksom tömdes på folk. Hade du samma upplevelse? Och hur var fransmannen?

Mannen anlände från Frankrike idag; han åker igen på onsdag och landar här torsdag morgon. Fast jag får inte se honom på kvällen när han alltså ska utsättas för chokladexperiment.

• Gemma

menade att jag inte får se honom FÖRRÄN på kvällen.

• Gemma

Nä nu får jag inte sitta mer för mina revben. Kram på er!

• Amelle

Shit pommes frites vad ni skriver! Distansförhållanden, lyxbebisattiraljer, dieter, choklad, lite mer choklad (och så lite till), IVF:er, kulturkrockar och slutligen gamla pojkvänner. Har snabbscannat tråden och detta blir min sammanfattning. Stämmer det på ett ungefär?

Jag är inte så jättechokladig av mig, eller, jag gillar det, men inte för mycket. Är sån som gärna har någonting till för att möta upp det söta, som vispgrädde och bär, tex. Men åh vad jag älskar crème brûlée, det är verkligen helt underbart gott!

Gemma: har ni bestämt namn på det lilla underverket än?

• förhoppningsis

Stålis
    håller helt med dig om valet mellan förrätt och dessert, när ingen ser mig hemma går jag gärna direkt på desserten och hoppar över middagen. Brukar baka en variant av äppelkaka som är som en otroligt saftig sockerkaka fast utan ägg. Kan äta den till både frukost, lunh och middag.

Lappis
    Måste instämma, är otriligt imponerad av att du tar sprutor på dig själv. Jag gillar inte sprutor alls och gör vad jag kan för att slippa ta dem. Vet att du inte har något val direkt men jag skulle ha tvingat mannen att ge mig dem istället tror jag.

Gemma
    Portygal är faktiskt enda landet i västeruopa jag inte har varit i, vet att det är en brist som måste åtgärdas! Har hört massa gott om landet! Kul med lite fakta om creme brule´, det hade jag ingen aning om...
    Trevligt att hälsa honom välkommen hem igen med choklad! Önskar att mannen gjorde det när jag varit borta.

• förhoppningsis

vispgrädde äe jag absolut ingen vän av, uppblandat funkar men inte i ren form under några omständigheter. Petar bort den från princesstårtorna, kladdkaka brukar tyvärr ofta serveras med grädd-dekorationer, de skrapas av och jag skyller på min laktosallergi, eftersom jag annars är rätt noga med att äta vad jag serveras när jag är borta...

• Amelle

Jag är en riktig gräddmoster - men det MÅSTE vara riktig grädde, spraygrädde kommer inte över mina läppar. Tänk söta jordgubbar med en fluffig crème chantilly. Kladdkaka kan jag bara njuta av med grädde till, roligt att vi är helt tvärtom :)

• Lapinette

Amelle - har inte heller varit någon frälsare av choklad förutom just då i efterrätter. Fast nu är jag totalt fast i chokladträsket men då riktigt mörk och bara i små mängder.

Stålis - jag har redan påbörjat IVF-processen genom att i 3 veckor ta nässpray som försätter mig i klimakteriet och sen i torsdags börja ta sprutor för att producera ägg. Sen själva äggplocket kommer att ske om en vecka OM allt ser bra ut när jag är på kontroll hos min läkare på torsdag. Så här när man gör det först gången så vet man ju inte riktigt hur kroppen reagerar så jag kan både bli under- liksom överstimulerad.

Gemma - här kommer hemsidan till kliniken som jag ska till www.linne.se. Paketet vi har köpt är tidsbegränsat. Dels får inte kvinnan vara för gammal, vilket jag först var rädd att jag skulle vara men det räcker med att man tecknar paketet innan man fyller 38 (har jag för mig). Sen så ska man göra dessa 3 IVF inom 18 månader (åter igen har jag för mig). Kolla på hemsidan för säkerhets skull. Om man lyckas på första försöket så får man inte 2 tillgodo utan då är paketet genomfört och klart.

• Lapinette

Här åter en som inte är en vän av grädde men det består mestadels av att jag inte klarar av mjölk i för stora mängder och grädde är värsta bomben av dem alla (för mig).

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!