• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Nej Lappis, vad himla himla tråkigt. Vilken känslomässig berg-och-dalbana du är mitt uppe i. Skickar några tröstkramar men mest peppkramar, tappa inte sugen nu!

Vad är FET?

• Lapinette

FET - är när man sätter tillbaka ett embryo från frysen. Vi har 3 stycken där men inte alla klarar upptiningen.

Maken kommer hem torsdag natt. Känns rätt tungt just nu att ha honom långt bort men det är mitt eget fel då jag sa ok när han bokade resan. Normalt så får jag aldrig min mens så här tidigt.

• Gemma

Hej alla!

Nu tycker jag att det får vara nog med plågor för Lapinette, skickar två ton lyckoströssel till dig, det MÅSTE bli bra någon gång. Snart. Har du fått veta något mer?

Margaux, julshopping i Oslo låter sååå idyllist, drack du varm choklad på något gammaldags fik också? Har ni snö, bär du lovikkavantar? Som du hör har min bild av skandinavien redan reducerats till ett disneyvykort, där du själv vandrar omkring som någon sorts haute couture-isdrottning. Elexia har jag aldrig hört talas om, men den norska träningsinvasionen i form av SATS har ju varit ett faktum i många år; själv började jag träna där i februari -98 på den tiden när symbolen var en tjock tant (utskuren i kartong, i full storlek stod hon på trottoaren utanför Hansakompaniet i Malmö och såg hurtig och glad ut). Jag fick medlemsnummer 600 något... det sved att säga upp medlemsskapet.

Amelle, din mat låter alltid så bildskön och smältande smaskig. Jag vidhåller att vi borde ha matparty nån gång, allihop. Bara det att vi allihop befann oss på samma plats i världen vore värt att fira...

förhoppningsis, din jul låter jättemysig! Min egen är i antågande; på fredag ska vi på tysk Weinachtsmarkt i en park i närheten med lite vänner, jag tänker för allt i världen inte förvägra mig en rykande kopp glühwein ;)

Izunia: Hoppas du hittar på nåt mysigt i helgen för att skingra tankarna från din tråkiga fotografhistoria. Tycker så himla synd om dig.

Idag var jag på min mammagrupp, temat var "nutrition and breastfeeding", träffade en massa nya mammor som ska ha barn rätt exakt samtidigt som jag. Bland annat ett helt gäng skojiga engelskor. Vi kom överens om att byta visitkort vid nästa even (som blir en julfest utan specifikt tema), så att vi så småningom kan träffas och fika regelbundet med våra bebisar.
    Efteråt gick jag och tränade, sen skyndade jag hem för att ta emot vaggan som anlände vid 15-tiden. Den är jättesöt, en naturfärgad vidjekorg i en vagg-ställning. Madrass och skumplast till foder anländer med sverigekartongen, sen ska jag få tid att sy överdrag också, på tygmarknaden. Nu ska jag mest softa och dricka cappuccino och äta choklad, tills det blir dags att ge sig iväg till kvällens prenatalklass.

I morgon och på fredag blir jobbdagar.

Kram!

• Amelle

Förstår att du skulle vilja ha honom där nu. Hoppas det känns lite mer hoppfullt när du pratat med kliniken, de måste ju vara hur vana som helst vid just den här situationen. Kram igen!

• förhoppningsis

LApinette
    Vill inte ge dig några falska förhoppningar nu, men flera jag känner har haft mens hela vägen fram till sista månaden... den har också kommit lite tidigare än deras vanliga och de har haft mindre ont.
    Jobbigt att inte ha mannen nära vid de tillfällen man behöver honom mest!

Jag borde ha klippt mig för ett par veckor sedan, men jag skjuter på det, vill ha så mycket längd i det som möjligt när det ska sättas upp på lördag.

• Amelle

Ja Izunias fotograf låter verkligen som rena mardrömmen. Fy tusan för att behöva hålla på och lägga massa energi på en så självklar sak som att få en tjänst levererad enligt avtal. Har dessvärre hört många skräckhistorier just när det kommer till bröllopsfotografer, undrar hur det kommer sig?

• Gemma

Jaha, så mycket nytta gjorde mina lyckönskningar... så tråkigt lapinette... när kommer din man hem och kan pyssla om dig?

• Amelle

Mmmm Gemma, håller med: matparty låter inte alls som en tokig idé. Självklart med mumsigt vin till.

• förhoppningsis

Lapinette
    På torsdag natt när din man kommer hem så se hur det känns då om ni vill försöka direkt igen eller vänta. Önskar att allt kunde gå bra ör er!!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!