Hej på er! Förhoppningsis, lider med dig i alla dina bostadsbesvikelser. Har varit där sååå många gånger (vem har inte det?).
Och Lapinette, jag tycker att ni resonerar jätteklokt ang. råvinden. Det är sjukt mycket jobb med vindar, inte minst att få dem någorlunda praktiska, ljusa och beboeliga. Isoleringen kostar skjortan och är jättebökig plus att det sväljer en del yta osv. Hade ni haft en massa tid, pengar och fått den till ett bra pris så hade det ju varit kanon, men sånt där tar alltid dubbelt så lång tid och kostar dubbelt så mycket som man räknat med. Ni har ju lite annat, viktigare, högst upp på er prioriteringslista nu... hur går det? Hur känner du dig? När får du veta lite mer om hur det gått?
Igår skulle ha blivit en lugn dag... enligt alla beskrivningar ska jag nu ha svullna fötter, vara grinig, vara jättetrött, känna mig allmänt otymplig... hmmm, varför känns det som vanligt, som vanligt? Blir än svårare att förstå att det är så nära... Körde ganska hårt på gymmet i 1 timme, sen handlade vi mat, sen åkte vi hem och lagade lunch och tog en nap. Medan jag ritade luckor i julkalendern skruvade mannen ihop en otroligt smart och fin skötbordsmöbel av köksskåpstsommar, korgar och ek-skåpsluckor. Jag ska bara till IKEA för att komplettera med en passbit, sen kommer det att bli världens bästa skötbord, snyggt och fullt med förvaring! Vi har gott om plats i tvättstugan och bebisen kommer att ligga bredvid handfatet, under fönstret. Perfa helt enkelt. Våra 60m2 kommer att funka hur bra som helst.
Idag började jag morgonen klockan sju genom att kasta mig ur sängen och grilla tre myggor med elektriska tennisracket. Fattar ni, vi har sååå mycket mygg och det är snart december! Det är mulet idag och jag måste göra packlistor för vi har fortfarande inte skickat kartongerna från Sverige (väntar alltjämt på de sista sakerna). Ja, och sen måste måste jag sätta igång med artikeln om konst, mode och design. Vidare har jag tusen praktiska saker som ska fixas, bl a har vi kommit på att bebisen nog behöver en egen försäkring... såna saker. Och däremellan övar vi profylax och läser på om bebisskötsel. I tell you girls, hade aldrig trott att sånt här skulle vara så kul! Och jag känner mer och mer att jag kommer att kunna fortsätta vara mig själv, även som mamma. Det är det viktigaste. Börjar nog genom att utnyttja trådlösa internet på BB och maila till er... alla läskiga detaljer hehe.
Om jacuzzi, insjöar och andra livsfarliga bakteriehärdar har jag bara ett att säga: Jag hoppas att varenda en av er slappnar av och njuter så mycket ni kan under er graviditet, precis som ni gör just nu. Om det är någon period av livet där man kan vältra sig i livsnjuterier så är det just nu... man behöver inte försaka någonting, bara modifiera lite. Simning är t ex det bästa bästa, man tränar andningen, blir smidig och uthållig, bebisen lugnar ner sig och får syre... det är inte för inte som min i övrigt träningsfientliga BM sa till mig att börja simma, redan från början. I en KINESISK pool, där folk spottar. Livmodern är en otroligt smart konstruktion som skyddar bebisen mot nästan allt, inklusive kinesisk magsjuka.
Nu ska jag... uuuusch, vet inte var jag ska börja. Det är så mycket som måste göras.
Kram, G