• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Izunia

Nu har jag fyllt i blankett hos ARN som jag ska skicka.

Tiden för avlämnandet

5 § Om det inte följer av avtalet att varan skall avlämnas vid en
    bestämd tidpunkt, efter anfordran eller utan uppskov, skall den avlämnas inom skälig tid från köpet.

usch jag känner mig jätteledsen nu..

• förhoppningsis

Precis som jag skrev ovan.

Bestämmer du dig för att gå vidare med detta til domstol så kommer du inte behöva advokat. Det är ett enkelt mål som du klarar jättebra själv. Dessutom är det troligen ett småmål då det handlar om foton och så mycket kostar inte det (oftast) så du behöver aldrig riskera att få betala MP kostnaderna.

• Lapinette

Iza - gud vad trist!!! Vet du om fotografen har betett sig likadant mot alla sina kunder? Inte för att det gör er situation lätter, bara nyfiken.

• Izunia

Lapinette ja det tror jag. Kanske inte i denne utsträckning men jag vet att folk har frågat om vi fått vänta länge då det fått vänta 4-5månader!! hallå!? Jag önskar att det var 5 månader..

Förhoppningsis, vet du vad man ska göra för att g¨å vidare? Vem kontaktar man?

• Gemma

Izunia, det där är jättejättetråkigt. Och det är ju skit samma vad fotografen hittar på för skäl, det har ju liksom inte du med att göra, du ska bara ha dina bilder, punkt. Bra att du anmäler, jag hade nog gjort det för länge sedan... tycker att du har otroligt mycket tålamod och förstår verkligen att du är förbannad och ledsen.

Izunia: Näpp, här ska inte vetas nåt kön. Jag har ju f.ö bara 6 veckor kvar nu... och vi blev ju tillfrågade redan i augusti om vi ville veta, men det ville vi inte. Vi har varit väldigt överens om detta, som med namn och allt annat.

Lapinette: En stor anledning till att jag inte vill veta är att jag ska använda nyfikenheten som motivation under förlossningen, mannen är helt med på detta. Varför vill din man veta..?

• förhoppningsis

Izunia
    skicka klagobrevet först, ge dem någon vecka att besvara detta. Om inte annat får du mer "bevismaterial" spara noga deras svar.

Med "Gå vidare" menar du ansöka om stämning? Kontakta? Som jag skrev ovan behöver du knappast advokat då du kommer få betala den själv. + att det är svårt att säga vad du kan vinna på att stämma mer än att få bilderna. Man kan yrka på skadestånd, svårt att visa att du lidit skada dock...
    Du behöver inte kontakta någon, bara skicka in stämningsansökan vid lämplig TR, dvs den tr som du och fotografen hör till.

• Lapinette

Bara för att han är så förbenat nyfiken! Tror dock inte han skulle svar så om du frågade utan skulle nog säga att den lille blir lite mer personifierad om man man vet kön.

• Lapinette

Gemma - sen tror visserligen jag att jag skulle vara motiverad att få ut den lilla krabaten oavsett om jag visste kön.

• förhoppningsis

Gemma
    hos oss är det tvärt om, min man behöver inte veta, men jag vill absolut veta så fort det går.

Izunia

Det är viktigt när du skriver din ansökan att du är tydlig.
    Dela in den i Parter, yrkanden, grunder, bevis, bevistema osv.
    skicka in i 2 kopior till TR. Vänta dock med detta tills du fått höra vad KO anser.
    Det kostar en slant att ansöka om stämning, inte mycket men ett par 100.

Innan vi (du) går för djupt in i detta måste jag få fråga ungefär hur mycket fotograferingsjobbet skulle kosta men allt ni kommit överrens om. Dvs vad är slutpriset för det hela. Mycket viktigt då det finns vissa gränser för belopp. Sk småmålsregeln.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!