• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Stålhandske

Jag är lite kluven till det där med att ta reda på könet. Å ena sidan så förstår jag om man vill låta det vara en överraskning, men å andra sidan så får man ju reda på det till slut ändå. Man har ju bara två alternativ till vad som kan klämmas ut, kan det inte vara lika bra då att kunna förbereda sig och drömma om sin lilla dotter eller sin lille son, ha ett namn redo, kunna köpa allt i specifika färger om man föredrar det, osv. Är det bara jag som ser tjusningen i det?

• Lapinette

Stålis - jag förstår om man vill ha reda på det. Jag förstår det mer och mer. För mig är det nog mer en traditionell fråga att inte veta. Jag är inte så värst nyfiken av mig utan mer en planerar människa så det lutar åt att maken får rätt i den här frågan. Men det har jag inte sagt än!

• Stålhandske

Så bra att ha Förhoppningsis på tråden- gratis rådgivning! Det ska jag i ha åtanke när det är dags för lite stämningar.

Ikväll ska H och jag se på "Superbad", ingen aning vad det handlar om. Orkar inte ta för mig att göra någonting produktivt idag!

Vad gör ni i helgen?

• Stålhandske

Lapinette, jag är supernyfiken av mig och har alltid varit. Är det något som avtar eller ökar med åldern tro?

• Lapinette

Stålis - tror man föds nyfiken!

Superbad, en film? Var det det som fick en 4:a i recension i DN i veckan? Kommer nu inte ens ihåg vilka skådisar som var med.

Helgen ser ungefär lika innehållsrik ut som våra två tidigare. Ingenting inplanerat förutom att jag faktiskt ska på brunsch med tjejerna på den galna bebistråden här på BT. Har träffat flera av dem förut och chattat med många av dem i snart 1,5 år (så länge som vi har försökt) så det ska bli trevligt.

• förhoppningsis

Stålis
    vad bra att vi är 2 som är nyfikna!
    Jag vill veta allt, men å andra sidan är jag otroligt nyfiken och har alltid varit. Tror inte att det växer bort med åren, så när jag blir pensionär kommer jag vara en sån som sitter och kikar bakom gardinerna hela tiden...
    Klart jag vill veta vad det blir om det blir vår tur! Då kan man (jag) planera det hela mycket bättre. Inte för att jag tror på att tapetsera i rosa/blått och bara köpa rosa/blå saker osv men namnbiten tex.

Helgplanerna är rätt flytande. Ska bort på födelsedagsfest ikväll, försöka bli klar med vårt album innan dess... i morgon lite pyssel och vindrickande med en väninna som är gräsänka och på söndag blir det fullrulle hela dagen. Kolla på lägenheten i Hammarby, besöka mina föräldrars grav, träffa 2 nya bebisar, en på fm och en på em.

• förhoppningsis

Stålis
    Det är bara att hojta till så svarar jag på allt jag kan!
    Men eftersom jag inte har hela den bakomliggande storyn så kan jag bara ge generella svar..

Familjerätt är min specialområde det och immaterialrätt brinner jag för.

• Izunia

Tack för er hjälp!

För 3 månader sen kom vi överens (då vin inte ville betala fullt pris eller alls!) att vi fick 50 % rabatt samt 2 A4 album gratis. Grundpriset från början var 6500kr (500kr betalt i bokningsavgift). I det ingick 1 st A3 ablum med ca 100 bilder, 3 A3 förstoringar inramade samt redigering bla bla..

Alltså nya priset är 3000 kr + extra album. Vi har sammanlagt beställt 7 st A4 album. Vi betalr 500 kr för A4 album + lite extra beroende på hur många sidor vi lagt in.

Jag vill inte kräva nåt skadestånd utan jag vill ha bilderna NU samt kräva prissänkning igen då de inte höll sig till sitt avtal om att leverera bilderna inom 2-4 veckor efter senaste beslutet 1 september.

• förhoppningsis

Skriv då något om att då de inte uppfyllde senaste avtalet gäller det inte längre utan att ni nu istället vill ha x% i prisavdrag el liknande samt att ni överväger att vidta rättsliga åtgärder

Bara hotet om stämning kan verka väldigt påskyndande...

• Izunia

ja absolut. Tack! Känns bra att få lite stöd här. Det här är ju alldeles löjligt!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!