Stålis: Jag tycker också att Zlatan är - kanske inte motbjudande, men osexig, av flera skäl. Dels skulle han typ kunna vara min son och jag gillar äldre män. Dels har jag skitsvårt för rosengårds-malmöitiska. Men framör allt tycker jag att idrottsmän generellt är osexiga; tänker på hur det luktar i deras omklädningsrum och på de där rosa, håriga låren i silkesshortsen... hu! Gillar förvisso inte otränade män heller... men idrottsproffs? No thanks!
Diamanter: Lapinette och Margaux är diamanttjejerna; jag och mannen har varsin slät George Jensen Fusion... men när det gäller att prata, tjata och drömma så ligger jag nog i topp ;)
Har påbörjat en julkalender till mannen idag, because he's worth it. Men alltså jag kan inte rita längre, det blev skitfult, sen försökte jag skyla över genom att måla snö över alltihop med Tippex... tills jag insåg att jag inte har nån tippex. Att springa runt i Shanghai och försöka hitta en så speciell grej är ungefär lika kul som att köra in stickor under naglarna så jag löste dilemmat genom att springa runt hörnet till manikyrsalongen och köpa vitt nagellack som luktade apa. Nu ligger hela härligheten på vädring inne i tvättstugan, som stinker lösningsmedel. Funderade över hur jag skulle lyckas dölja lukten för mannen (det ska bli en överraskning), tills jag fick oväntad hjälp... vi var på thanksgivingmiddag ikväll med kalkon, cranberrysås, pumpapaj och alla andra nödvändiga tillbehör, men också en del onödiga som tjockt med cigarettrök. Så när vi kom hem hade jag den perfekta förevändingen för att öppna fönstret i tvättstugan och "vädra kläder".
Saknar även mina pastellkritor och akvarellfärger, använde akvarellpennor som suddas ut bara man blåser på dem, så nu måste jag fixera dem med hårspray för jag har ingen fixativ här... ja ni fattar att man saknar sina kartonger ibland. Tror att ungefär hälften består av just såna där extremt onödiga saker som är extremt nödvändiga en gång vart femte år. Men han får i alla fall sin julkalender. Tre hela dagar brukar det ta. Puh.
Lapinette: Jag har aldrig velat vara blondin, faktiskt. Eller, man har ju velat vara någon annan än den man är, typ Gwyneth Paltrow för en dag, och hon är ju blond. Men jag har aldrig drömt om att vara JAG med blont hår, det vore för bisarrt.
Alla: Min man sparar också kartonger!! Sjukt irriterande! Fast sedan jag började sälja grejer på Blocket så har jag ju också börjat göra det, finns inget som drar upp värdet på en begagnad pryl som en originalkartong.
Kan ni vara snälla och utveckla det där med fingertopparna? Liksom... menar ni att fingertopparna är en minivariant av pillesnoppen? Och är det BARA fingertopparna, varför inte hela fingrarna? Näsan tror jag inte alls på.