• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Trist förhoppning gällande jobbet! Har du något annat på gång?

Min man suckade riktigt djupt imorse när han satte sig vid frukostbordet. Sen kom något i stil med "jag klarar inte det här mörkret!" och en stor suck. Var då på väg att säga till honom, älskling, det här är bara början men kände att det inte var psykologiskt rätt. Tycker inte han har rätt att klaga som åker till TelAviv på måndag!

• förhoppningsis

I TelAviv finns det nog sol så det räcker. Men när vi väl passerat första advent så kommer det bli lite ljusare eftersom alla fyller sina fönster med ljusstakar och stjärnor som lyser. När snön sen kommer (om den kommer) blir det mycket bättre.

• Gemma

Lapinette, haha, du hade nog en poäng när du av psykologiska skäl inte sa sanningen... Kineser och andra ickesvenskar tjatar om att det är så kallt i Sverige, men kylan är verkligen inte problemet, det är MÖRKRET! Som att kliva in i en mjölsäck som snörs ihop ungefär... inte undra på att svenskar är bäst i världen på att fira jul, och vacker, mumsig och smakfull dessutom. Man behöver julen.

själv blir jag jättepåverkad av mörkret, blir ofta deprimerad på riktigt. Ska definitivt ta tag i det när jag flyttar hem för det funkar helt enkelt inte. Min mamma kör ljusterapi varje morgon; hon har också svårt för det där. Har någon av er testat ljuscaféet på söder förresten? Existerar det fortfarande? Här finns motsatsen - the dark restaurant, där man käkar middag i kolmörker utan att veta vad man stoppar i sig. Låter lite... äckligt.

• Gemma

Ritade precis en katt som hände och mjauade i en gren (inuti en gran), sen fick jag så dåligt samvete att jag i nästa lucka ritade en brandman på väg upp med en stor håv.

• förhoppningsis

En restaurang i mörker skulle nog inte funka så bra här, då tror jag mer på ljuscafe´.
    Har inte provat det men däremot har Yasuragi numera ljusbehandlingar.

Försökte förklara för Hawaiianer när jag var där att mörkret och kylan har vissa fördelar, även om de är få. Man ses hemma hos varandra och äter långa middagar, myser i soffan under en filt och dricker glögg/vin.
    På sommaren ses man mer ute, gärna grillar eller picnicar. Inga mustiga köttgrytor och tyngre viner.

Men jag gillar inte heller mörkret, har precis som många andra lite mörker depp. Brukar bli lite bättre under advent.

• Lapinette

Vet att en väninna till mig varit på ljuscaféet på Söder men jag har ingen aning om det finns kvar. Det där med att äta i mörker har jag för mig även finns i Paris eller om det var i London. Tror inte riktigt det är min grej. Tycker att mycket av själva restaurangbesöket är atmosfären.

• Gemma

I morgon ska vi titta på bebisen för första gången sedan i augusti... rysligt spännande!

• förhoppningsis

Oj, vad känner mannen inför det?
    Många män har ju svårt att sätta sig in i vad som händer då deras kropp inte blir "invaderad". Vid ultraljud får de ibland värsta aha upplevelsen...
    En pappa sa - det var kul, det kändes lixom mer på riktigt då. Då såg jag ju att det var något därinne.

• Stålhandske

Jag älskar Steve Carrell! Såg honom på Jay Leno igår kväll, och han har verkligen en så skojig humor.
    Gemma, din man kommer att bli SÅ glad över julkalendern, fantastiskt att du är så kreativ.

Flyttningsredogörelse såhär långt: Jag är i full gång (med några pauser, som ni kanske märker) med att rensa, rensa och rensa lite till i lådor, skåp och garderober. Har rensat bland alla DVD, det var ett hästjobb i sig. Blev ett par hundra stycken + några DVD-boxar att ge till min svenska väninna här. Några följer med hem, som Gone with the wind, Breakfast at Tiffany's, Schindlers list, Pursuit of Happiness, Parfymen, bl.a.

Gemma, igår följde jag med min kinesiska väninna och lyssnade på hennes bebis hjärtljud + rutinkontroll, det var spännande. Hon är i vecka 20, och funderar på att ta reda på bebisens kön snart. Det gör man ju på skumma (Läs: olagliga) kliniker här. Har några av dina väninnor gjort det här i Kina?

• Stålhandske

Förhoppningsis, är det Sensodyne som hjälper om det ilar? Den har jag sett någonstans.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!