• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Stålhandske

Kuala Lumpur låter.. plånbokstömmande.

• Amelle

Suck, ja fult är verkligen det rätta ordet för att beskriva den här årstiden. Nu ska jag hem och laga en värmande grönkålssoppa och sen ska vi kolla matchen. Spännande spännande!

Kram från Amelle som har en inte så liten crush på Zlatan.

• förhoppningsis

Håller helt med er om att Sverige inte visar sig från sin vackraste sida idag. Grått, mulet och massor med fukt i luften, som regn fast i hängande form om ni förstår...

Fick våra bilder från bröllopsresan och ytterligare bröllopsbilder idag. Av någon outgrundlig anledning fick jag dock inte alla bilder, lätt förbannad nu! Är det något som hänt er andra att ni bara får en del av bilderna?

• Margaux1

KL VAR riktigt plånboksförödande.... Tur att jag inte ska dit på en stund!! Är riktigt bra på att odla flugor i portmonän har jag upptäckt... Undrar när man ska bli vuxen och börja ta ansvar?

Gemma, vad shoppade du?

Jag har just sträckläst Stieg Larssons andra bok. Alldeles nyss klar... Fick ett ofrivilligt uppehåll igår kväll men det överlevde jag med hummersoppa, ren, and och allsköns andra läckerheter... Men shit vilken spännande bok!! Har ni läst?

Oslo är säkerligen lika trist som STHLM, det har varit våt luft hela dagen med växlande riktigt regn... I nord var det fantastiskt vackert, med krispt och klar luft och lågt liggande sol.... Vi fick nästan inte lov att landa på Gardemoen pga dimma. Då hade det inte blivit någon smakning eller middag på mig igår.

Nu ska jag gå raka vägen till badkaret med Laura Mercier badskumm och slicka mina sår... Huvudet känns ganska ledset efter tre middagar med massa vin på rad...

Vem vann fotbollen?

Mvh/ en som troligtvis inte känner igen Zlatan om han så stod rätt framför

• förhoppningsis

Gemma
    Har inte varit i KL men jag vill gärna dit, vi kom till Malaysia via Thailand, men nästa gång så...

Kommer ni ihåg att vi pratade om lägenhetspriser tidigare. Hittade den här idag, fast pris på ca 39´ / kvm

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/47603

Stålis
    Jag skulle också vilja lära mig mer om vin! Har varit på vinresa mm men det känns inte som samma sak.
    Margaux - har du något tips?

• Gemma

Lapinette: Kram till dig också! Här var inte lika rått i natt för vi bestämde att köra ett av fyra element, trots att det ensamt kommer att kosta oss 500 pix i månaden. Men min hud och mina luftvägar mår mycket bättre.

Amelle: Zlatan är charmig med sin glugg, fast jag har liksom följt honom sedan parvel-hood eftersom han var tonåring i Malmö när jag bodde där... och alla hans pubertala utspel i Malmö FF dokumenterades noga i Sydsvenskan. Redan då var han en charmig egocentrisk solospelare och de hade stora problem med honom och var nog ganska glada över att sälja honom till utlandet. Det var för övrigt den enda period då jag var en smula intresserad av fotboll; vi bodde i samma hus som två av Malmö FF:s spelare varav den ena var en belgare och kompis till mannen. Plus att laget var så himla, himla bra under den perioden. Inte så att vi gick på några matcher men vi stod ofta utanför fotbollsstadion och lyssnade på skriken.

margaux: I KL shoppade jag förnödenheter, preggie-mysbyxor (självklart LEVER jag i dem inomhus och förstår inte hur jag klarade mig utan dem), Laura Mercier-puder, min shiseido-sminkremover som jag i ett anfal av graviditetssenilitet (de är frekventa kan jag lova) glömde en vecka tidigare på Novotel och självklart aldrig fick tillbaka... Mannen däremot, försvann in på Hermes och beordrade mig att vänta utanför (som jag redan berättat). Det är ju min födelsedag den 24 december! Vet redan att jag ska få Mama- och Elle-prenumerationer av mams och paps, förutom Vera Velour-morgonrocken, och så blir det nog ett orange paket från mannen då då.

Sen kollade vi men köpte inte massa massa klockor till mannen, mest vackra klassiska nördmärken från A Lange und Söhne, Glashütte och så vidare. Det är så SJUKT dyrt! Typ 150.000 för en klocka! Han blir mer och mer glad för sina Kaplans-fynd: En oanvänd Zenith i rostfritt stål och blå urtavla från 1971, en klassisk Omega från 1955 med brun rem och milt guldskimrande urtavla och så pärlan, morgongåvan från mig: En Svalan Sportsman från 1956 med rostfri / grönmetallic urtavla och brun rem. Totalpris för alla tre klockor låg väl omkring tretusen pix... dessvärre har vi fått reparera dem för ungefär lika mycket. Inte så dyrt men rätt krångligt.

förhoppningsis: 39.000 kvadraten låter som typ hälften så mycket som de brukar ligga på, eller..? Jag sålde senast en liten för 63.000 m2. Men det var ett par år sen.

• Gemma

Inser att nästan hela inlägget handlade om pengar på ett eller annat sätt... ett ständigt dilemma. De är ju så få och det finns ju så mycket man behöver ;)

• Lapinette

förhoppning - jättefin lägenhet, helt i min smak men ganska så litet vardagsrum eller är bilderna dåligt tagna? Sen så skulle vi aldrig ha råd med den och maken skulle totalvägra en hyra över 7 000/månaden.

Har glömt att säga att här om dagen damp det ned ett förslag på köp av råvind i vårt brevinkast. Jag kastade mig självfallet över det och skummade lätt igenom all text. Om jag inte missuppfattade det hela så kunde vi kunna få 55 kvm och priset för råvinden är 22 500 per kvm. Sedan räknade dem med att det kostar 17-24 000 per kvm att renovera upp råvinden dvs totalt skulle vi hamna på ca 42 000 per kvm. Bör kanske tillägga att vår förening är oäkta så våra kvmpriser ligger något lägre än marknadspris. Vi köpte vår lägenhet för ca 44 000 per kvm för 1 år sedan. Vi tycker detta erbjudande var crap! Till det här priset kan vi ju lika gärna köpa oss en villa eller en lägenhet som redan är renoverad och klar. Vad säger ni?

Till saken hör att föreningen inte kan sälja råvinden till någon utomstående då det är för lite kvm. Så antingen säljer den till oss som redan bor där eller så blir det ingen affär.

• förhoppningsis

Gemma
    Åh vad spännande med ett sånt paket till jul, själv drog mannen in julklapparna igår. Vi enades om att köpa ny soffa till nya lägenheten istället. Då det sista vi behöver precis innan en flytt är mer prylar.

Sverige gick vidare till slutspel, men det vet ni nog redan...
    KUL!

Amelle
    Tror att det är konstigt fotat, om inte annat så verkar det finnas plats för ett stort vardagsrum på övervåningen.
    Funderar ni på att köpa vinden?
    När ni räknade på renoveringskostnader, är el, vatten, avlopp + arkitektkostnader inräknade då?

• Lapinette

förhoppning - vi har ju sagt till föreningen att vi är intresserade varpå detta förslag nu damp ned. Renoveringskostnaden var något som stod med i förslaget. Det är ett överslag på vad det brukar kosta att renover till normal standard utan vatten och arkitekter.

Vi är inte intresserade av att köpa till detta pris.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!