• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Amelle, jaaaa! Och sen kommer ni att uppskatta varann SÅ mycket mer i resten av livet. Det är jättebra att vara särbo... deppigt men nyttigt. Man blir så himla effektiv. Typ bråkar fort istället för att sura i en vecka, som mannen och jag jämt gjorde i början.

• Lapinette

Amelle - förstår precis hur du känner! Åhhhh, vad härligt att få vara tillsammans. När han åker nu på söndag blir det då för sista gången?

• Amelle

Nej, att gå och sura i en evighet är ju ingen hit när man har varandra på olika sidor av jordklotet :)

Exakt när han kommer hem är inte bestämt, förhandlingar med jobb och nya jobb pågår för fullt för tillfället. Men i januari/februari blir det i alla fall.

• Stålhandske

Amelle, han är hemma över jul då eller runt jul? Det är ju alltid trevligt för kärleken! När kommer han hem för gott?
    Njut av tiden ihop nu, och pussas en massa!

Gemma, javisst är det så ljust, har alltid varit! Är nöjd med det nu, finns inte så mycket mer man kan göra. Men min söta lilla mamma är lika ljus, med bara några grå strån, och hon är ju så fin i det, så det är förmodligen min framtid jag ser där också.
    Man får vara nöjd med det man har, även om jag alltid kommer att sukta efter chokladbrunt/svart hår. Och tänk att slippa färga ögonbryn och ögonfransar- wow vilken lyx!

• Gemma

Lapinette, jag kan nästan sakna den där festliga stämningen som infann sig första kvällen när man sågs... när man nästan kände sig berusad, och mannen lagade nån avancerad meny och var jättestressad men man själv var fullkomligt avslappnad. Och när han bilade upp till mig i Stockholm med Clion full av verktyg för att "öka min livskvalitet" (läs: installera halogenspottar / hyllor osv). Då stod jag själv i Östermalmshallen och försökte pruta på hängmörade guld-entrecoten... han gillar ju bara det bästa köttet och jag var student.

• Gemma

Stålis: Psst... jag målar mina bryn med mascara varje morgon.

• Amelle

Och jag färgar mina ögonbryn mörkare, jag med. Trots att jag är brunett.

• Gemma

förhoppningsis: Den som ändå hade så mycket gravidkompisar och kunskap som du... är glad att du vill dela med dig en smula till mig.

Nu är det midnatt och läggdags. Kram på er inte-så-hemliga tjejer!

• Stålhandske

Gemma, Oh, really? Då mår jag mycket bättre.

Era distansförhållandesbeskrivingar (Långt ord) låter väldigt mysiga, nästan så jag får flytta tillbaks till Kina och lämna H här bara för att få uppleva det hela.

• Lapinette

Gemma, när maken hämtade mig på flygplatsen i Nice var det för det mesta torsdag eller fredag kväll och då åkte vi alltid direkt till någon restaurang. Satt där och åt god mat, pratade, drack gott vin och klappade på varandra. Så var det även den kvällen han friade bara att han beställt bord på en extra fin restaurang som vi aldrig tidigare hade varit på.

Go'natt ni kineser!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!