• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Hmmm, ja det är ju det vi måste fundera på. Det blir ju lite extra pengar, måste också kolla hur länge man kan spara flygpoängen. Vill ju inte låta dem gå till spillo!

Kenya låter ju iofs inte helt fel... Min blivande svärmor kommer jobba där ett par månader nästa höst, men jag tror inte hon skulle dit förrän i augusti.

• Gemma

Vi hade väldigt lite tid (och pengar) efter bröllopet så vi bilade i Baskien, som är vår favoritdel av Frankrike, sen tog vi vår riktiga smekmånad ett halvår senare - tio dagars bilsemester i Ungern. Fast vår Malaysiavecka kändes mer som smekmånad än någon annan resa vi gjort...

Tycker också som Lapinette, att ni ska satsa på drömresan trots allt. Men måste ni göra den i direkt anslutning till bröllopet? Kanske ni kan göra som vi, dvs ta en mysig minisemester i Europa och spara den långa resan tills ekonomin stabiliserats och vädret är perfekt?

• Gemma

Vi var för övrigt otroligt trötta efter allt planerande och festande så det kändes skönt att åka till ett bekant och okomplicerat resmål som inte låg alltför långt bort och bara softa i bergen och "vårt" slott och äta gott.

• Gemma

Just det, en grej till: Vi önskade oss bidrag till bröllopsresa i bröllopsgåva och fick 20.000 av gästerna... som dessutom måst pröjsa sina egna resor till frankrike. Så himla snällt.

• Gemma

mamma lämnade BB i sin pre-graviditetskjol när hon fött mig... och då hade hon alltså spytt konstant i 9 månader. Det priset skulle INTE jag vilja betala. Det är helt omöjligt att föreställa sig hur abnormt jättestor man blir som gravid. Att kroppen skulle vara fullkomligt opåverkad efter en sån pärs är varken realistiskt eller normalt. Men det handlar heller absolut inte om att man känner sig "fet och ful", tvärtom I promise tjejer, jag är skitsnygg nu ;) helt fabulous.

• Gemma

Amelle igen: Tja, bebisen väger drygt två kilo så jag antar att resterande åtta kg är ren choklad ;)

• Lapinette

Härligt Gemma! Dig väl unt att må bra och se så där oförskämt sund ut.

Amelle, vi gjorde ungefär som Gemma. Direkt efter bröllopet stack vi en vecka till Amalfi. De första dagarna var vi fullkomligt slut, vi sov massor! Vilade upp oss, åt god mat och njöt av att vara gifta. Så jag rekommenderar starkt att vara ledig efter bröllopet men vi sparade vår långresa till vintern då vi åkte iväg till Sydafrika.

Vi önskade också bidrag till vår resa. Vissa (min släkt) ville att vi skulle göra utflykter när vi var i Sorrento men resterande gick till Sydafrika. Sen hade vi självfallet andra saker på vår önskelista för dem som ville ge bort saker.

• förhoppningsis

Vi åkte direkt efter, eller nåja 3 dagar efter bröllopet, då hade vi ett par dagar att sova och vila på men samtidigt lite av de rosa molnen från bröllopet kvar.
    VI var dock "tvugna" att åka då eftersom det är enda tiden på året min man kan vara borta så länge från jobbet.

Gemma
    Även om det är en 2 kg jordnöt så väger väl moderkaka, extra vatten i kroppen mm lite också? SÅg en artikel om det i en mammatidning. 4-5 kg är direkt avräkningsbara mot bebisen. resten är choklad. Fast det kanske var sista veckan eller så.
    Det låter verkligen som att du känner dig otroligt välmående och vacker. Hoppas att jag hamnar där någon dag.

• Amelle

Tack för era kloka synpunkter! Vi får helt enkelt ta oss en rejäl funderare nu. Det är bara så svårt att börja fundera på andra alternativ när man helt ställt in sig på en viss sak. Kommer i alla fall också önska resebidrag i bröllopspresent och hoppas att ingen tycker att det är konstigt att önska sig pengar.

Jag har lite samma ?problem? som din man förhoppningsis, då vi har uppehåll under sommaren så är det svårt att ta mindre än 5 veckor ledigt då. Sen har jag i och för sig 2 veckor till att ta ut men det är svårt att göra det annat än över jul- och nyår.

Tänk vilka svåra problem man brottas med i dagens Sverige :)

• Amelle

Förhoppning: när är det bästa säsong att åka till Kenya och Zanzibar? Hur var det när ni var där?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!