• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Stålis - inte dåligt samvete! Det är ju ändå bara kulturella normer som gör att det känns konstigt att äta vissa djur medan man gärna sätter i sig andra. Ingen logik egentligan i att äta kalv men inte katt. För mig handlar det nog också om att jag inte är någon stor köttätare överhuvudtaget. Och håller med dig angående katter, har inga dubier alls angående att äta upp dem, men det är bara att jag är så äckelmagad :)

• Lapinette

Jag är hoppfull (är ju kanin)! Har inte vågat tro att hela processen skulle funka så nu är vi där och snart har jag något litet i min mage (mikroskopiskt men ändå). Sen får vi hoppas att miljön är gosig och varm så den trivs.

Ska tillägga att jag först inte fick veta att det var kanin vi skulle äta. Maken hade sagt åt sin mamma att inte säga något då han tidigare avstyrt alla "kaninmiddagar" som de gärna har vid påsk.

• Izunia

usch tamdjur... :( Jag är hundmänniska men skulle aldrig heller äta katt eller nåt annat "konstigt". Men jag gillar kött och skulle aldrig kunna vara vegetarian.

Spännande nu Lapinette. Förstår att de närmasta 2 veckorna kommer att vara jobbiga. Men man ska bara se fram emot det positiva. Jag ser så många som är gravida som bara oroar sig för mf. Men chansen är ju lika stor eller störra att det är positivt som man ska bara glädja sig att nåt blir på gång. Det blir ett barn i framtiden- förr eller sneare.

• förhoppningsis

Lapinette
    Hur gick det igår??

Skrev ett långt inlägg om harar i frysen men det försvann...

• Amelle

Ja Lappis, hur går det med med embryokaninen i magen? Du får se till att äta massa god mat så att den trivs :)

Hängde på låset till Hötorgshallen, var så skönt att kunna handla i lugn och ro utan massa folk. Jag har små lyckofjärilar i magen, om bara några timmar landar min blivande man. 10 veckor sen vi sågs, aaargh!

• förhoppningsis

Vad mycket mysande det blir, antar att både du Amelle och Lapinette har en kväll med mys och god mat framför er.

Själv har jag en riktigt sur man, råkade tydligen väcka honom när jag kom intrillande vid 3 tiden inatt. Nu är han på jobbet ett par timmar.

• Lapinette

Det gick över förväntan. Fick en 4-celligt litet embryo inplanterat och 3 till frysen. Nu finns det inget att göra förutom vänta och se om den ville stanna.

Annars är jag trött och kärlekskrank. Vet inte om det beror på hormonerna jag tar eller om det bara är en sån period? Maken håller på att bli ihjälpussad och jag vill bara mysa, inte göra någonting alls. Det är jättekonstigt då vi har en ny bokhylla att fylla och normalt brukar jag slänga mig över sådana projekt. Jag plockade in lite böcker och fotoalbum igår men bokhyllan står fortfarande mestadels tom. Vart tog energin vägen?

Annars så är jag trött på alla mediciner jag tagit och tycker liksom att det borde vara över nu så de där hormongelet som ska tas är verkligen superboooooring! Det gör ju inte ont, det är inte läskigt att ta men det kan nog liknas vid ett bröllop när bröllopet är överstökat och man kommer hem från bröllopsresan...jo då ska man göra tackkorten. Hur kul kändes det??!! Så är det med hormonerna som ska tryckas upp i min stackars mus morgon och kväll. Shit, så mycket hon har varit med om den sista tiden.

Amelle - njut av blivande maken. Hur länge stannar han???

• Stålhandske

Stort grattis Lapinette! Håller tummarna för att allt ska gå vägen. Har ni alltså 3 försök till färdiga i frysen? Det måste ju vara toppenbra!

Amelle, ha så trevligt ikväll och de följande dagarna med maken, det förtjänar du!

Ikväll ska jag iväg och hänga med västerlänningar blandat med några kineser på en lokal klubb som en svensk väninna driver, har bakat en svensk kladdkaka som jag vet hon älskar. Lämnar H kvar hemma med en del kladdkaka han också, då klarar han sig ypperligt utan mig!

• Gemma

Heeeeej! Jag har saknat er jättemycket; såhär länge har jag inte varit borta från er sedan starten, samtidigt var det otroligt välgörande med åtta helt datorfria dagar. Vår semester var så fantastisk som den kunde bli, flygresan gick jättebra åt bägge håll och jag har varit hur aktiv och livsnjutande som helst. Kom hem för ett par timmar sedan efter att ha lämnat Kuala Lumpur klockan 7 i morse så nu är vi bägge jättemöra, mannen "sorterar papper" (läser Vogue men) och jag "laddar ner bilder", vi har i alla fall packat ur resväskorna och de säkert trettio sorters snäckor jag samlade i förrgår i solnedgången på stranden ligger nu uppradade på fönsterblecket som en på en gång mysig och sorglig påminnelse... Ska självklart berätta mer i morgon, troligtvis i horisontalläge med cappuccino och fruktfat, ikväll ska vi knata bort till vårt stamhak Arch och äta middag, sen ska vi bara ödla, alltså vara jättetrötta i största allmänhet.

Ville bara säga det... att jag saknat er. Och ett supergrattis Lapinette till avklarad jobbig första etapp, vill också säga precis detsamma till förhoppningsis (vet ju verkligen hur du slitit), även om skälen är väldigt olika.

Kramar, G

• Lapinette

Hej Gemma!!!!

Vad härligt det låter med semester! Själva har vi blivit experter på att "ödla". Du får berätta mer när ni packat upp och kommit på plats.

Kram

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!