• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Amelle
    det ser jättefint ut på bilderna!!

Ja det är skönt men lite konstigt, hoppas att allt blir klart snart så att jag kan ha examensfest innan flytten.

Vad ska du laga för middag?

• Amelle

Just nu lutar det åt halstrade pilgrimsmusslor till förrätt och champagne till det. Sedan parmalindad hjortfilé med karl-johanssvamp och potatis/jordärtskockspuré till huvudrätt. Till dessert så velar jag mellan hemlagad chokladmousse och vaniljinkokta persikor/plommon med glass.

• förhoppningsis

Oj vad gott det låter!!
    Blir ju riktigt hungrig nu och jättesugen på att laga mat, nästan synd att jag ska bort på middag ikväll, hade annars haft en hel dag på mig att handla, duka och laga mat.

Nästan så att jag kan erbjuda mig att komma över och äta upp resterna...

• Amelle

Haha, ja du är så välkommen att slicka tallrikarna :D
    Tror du att du kan ta hand om disken också när du ändå är där?!

• förhoppningsis

Allt handlar bara om hur noga man slickar tallrikarna, då är disken inte så jobbig. Det svåraste är att få bort intorkade matrester, men det slipper man ju på det sättet.

• Lapinette

Vill bara säga att jag är tillbaka från Uppsala och allt gick väldigt bra. Fick ut 10 fina ägg och maken fick mycket väl godkänt på antalet simmare. Blev rejält drogad så jag kände ingenting och det värker bara lite grann i magen nu (ungefär som mensvärk). Ska lägga mig och vila och sen läsa ikapp vad ni har skrivit.

• Amelle

Åh vad roligt Lapinette! Grattis till en strålande inledning på äggandet :)

• förhoppningsis

Lapinette
    Å vad roligt att första delen av proceduren gick bra!! Vila ordentligt nu inför de andra stegen. Grattis!

Själv har jag bakat kakor och städat lite + äntligen gått och fotat mig för körkortet.

• Lapinette

Amelle - vad mysigt det såg ut. Har aldrig hört talas om stället. Visste ni om det innan eller har ni letat upp det nu när ni planerat att gifta er?

Själv sitter jag hemma och jobbar idag. Ska passa på och tvätta lite och få lite småsaker gjorda också. Kommer ju ha en hel dö-tid de närmaste 10 dagarna då jag har träningsförbud. Fast det lär jag nog kunna fylla med jobb istället.

• Amelle

Lapinette - Vi hittade det när vi letade bröllopslokal och det passar oss perfekt eftersom det inte ligger så långt från Stockholm men ändå avskilt på landet. Dessutom har vi stället fredag till söndag, så planen är att köra grillkväll och bastubad på fredagen, bröllop på lördagen och brunch på ett närliggande hotell på söndagen.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!