• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Ska ta lite hormoner vaginalt efter själva ingreppet men i övrigt så får det sköta sig självt.

• förhoppningsis

Hoppas du inte tycker att jag frågar för mycket, då får du säga ifrån, bara så nyfiken på hur det funkar.

Skönt att allt ska sköta sig själv sen under resten av tiden. Slippa massa extra sjukhusbesök hela tiden.
    SOm sagt lycka till, tänker på er!

• Lapinette

förhoppning - inga problem alls. Har nog mest funderat på alla hormoner man ska ta fram tills själva ingreppet att jag helt förträngt det där vaginala historierna som ska in efteråt. Usch!

• Stålhandske

Lapinette, det låter hemskt avancerat! Jag har aldrig riktigt vetat hur en IVF går till, men jag antar att jag kommer att bli mer bekant med begreppet när vi och vänner börjar försöka skaffa barn. Har blivit mer och mer medveten om att man får vara lycklig OM man kan få barn, de flesta ser det mer som en självklarhet. Speciellt mina jämnåriga vänner, vid 23-24 finns det oftast inte många tankar om barnlöshet.

Hur går det med tofflandet? Har väldigt svårt att föreställa mig dig toffla omkring och ta det lugnt, även om du har lugnat ned dig det senaste! Är det mannen som har lärt dig att slappa?

Min H ÄLSKAR att vara hemma och ta det lugnt, han skulle vara den bästa mångmiljardären någonsin! Jag har aldrig, aldrig noterat ett enda tecken på tristess hos den mannen. Jag däremot, får kämpa med min rastlöshet dagarna i ända, men det börjar bli bättre!

• Stålhandske

Förhoppningsis, det där med samtidig inflyttning vid nybygge har jag aldrig ens tänkt på, det kan ju bli ett problem. När skulle ni få flytta in?

Sitter just nu och går genom annonser på Hemnet- igen. Men hittar inget intressant som är i vår prisnivå. Varför dras jag bara till paradvåningarna med stuckaturer och vackra takkronor?

• Lapinette

Stålis - du "känner" mig väl. Har lite svårt med tofflandet men som sagt min make har lugnat ned mig väsentligt men så fort han är borta så går jag igång i 190 igen. Kan omöjligt sitta still!

• förhoppningsis

Stålis
    Jag har ju övat rätt hårt på livet som lyxhustru/hemmafru, ibörjan var det svårt att slappna av, men varje gång jag kände mig minsta lilla uttråkad tänkte jag på uppsatsen jag borde skriva och poff var jag helt nöjd med att ligga i soffan och läsa Elle eller ta långpromenader hela dagarna.
    Så Lapinette, det handlar bara om att komma över den första omställningsfasen! Sova längre och sen luncha på dagarna med folk som bor eller jobbar i närheten.

Stålis
    om allt går som det ska får vi troligen flytta in 1/1 el liknande, de andra i huset flyttar in 1/12 så vi har lite tur den här gången. Annat var det förra gången jag flyttade in i ett nybyggt hus.

Älskar även jag paradvåningar med takstuckaturer mm. Kollade på hemnet idag och 2 av de lägenheter vi varit med och budat på ligger fortfarande kvar. Vet att vi blev överbjudna i budgivningen men tydligen blev inte säljaren nöjd... tror inte han kommer bli nöjdare sen direkt heller.

• Amelle

Ja, högt i tak och stuckatur, det är grejer det. Synd bara att alla andra spekulanter håller med :)

Lapinette, det är ju perfekt årstid att "ruva" i. Jag har inte lust att göra så mycket annat än att ligga under en filt i soffan och häcka när det är så här mörkt och slaskigt ute. Nu får du ta riktigt väl hand om dig.

Vi ska gifta oss här: www.grytsberg.se

Hade ingen anknytning dit när vi bokade stället i våras, men sedan dess har min mamma köpt stuga precis i närheten.

• förhoppningsis

Lapinette
    håller med Amelle, det är ju en perfekt årstid att påbörja ruvandet! En del mår ju illa första tiden och då blir det ju perfekt när det ändå bara är tråkväder och det man vill göra inkluderar soffa + pläd+ levandeljus + tekopp + chokladbit. Sen när solen kommer fram i vår så är förhoppningsvis du en av de stormagade som det plötsligt bara myllrar av...

Måste bara berätta, skickade in min uppsats igår kväll!!!
    Nu väntar jag bara på genomläsning och ev återskickning för ändringar så är jag klar. Margaux, hur går det med ditt skrivande?
    Så idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, väldigt lätt att komma på mängder med "Måste fixa" med en uppsats hängande över sig, men nu? Låg i sängen och läste heminrednigstidningar till kl 10... ska äntligen fota mig för körkortet och sen blir det väl baka eller nått.
    HUr ser er dag ut?

• Amelle

Grattis till inskickad uppgift förhoppningsis, gud vad skönt det måste kännas nu!

Här är det full rulle som vanligt, men oj vad kallt det var imorse. Skönt dock att äntligen få se solen efter den senaste tidens mörker. Igår spinnade jag med några väninnor och sen gick jag och handlade på Systemet (då sambon har pyttelite tid på sig i mellanlandningen och inte kommer hinna köpa skumpa). Det blev en André Clouet och så en flaska rött också: Barone Ricasoli Rocca Guicciarda Riserva, 2004. Tips från personalen att ha till robust vilträtt.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!