• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Låter supermysigt!

Själva hade vi många gäster från Frankrike och vi valde att "bussa" tillbaka dem till storstan på natten från Mariefred. Många av dem hade aldrig varit i Stockholm och ville ju se en del av stan när de ändå var här.

Var dock ute och åt svensk mat med de kompisar som hade kommit på torsdagskvällen samt att min mamma ordnade svenskt smörgåsbord ute på vårt landställe för våra familjer dagen efter bröllopet.

Sen "smet" vi till Sorrento och lät makens bror + familj bo i vår lägenhet den veckan.

• Amelle

Bra upplägg, kommer ihåg att du berättade att ni var på mitt favvoställe Gripsholms värdshus. Det är roligt med bröllopsplanering, men hjälp vad mycket det är som måste fixas! Hur länge innan satte ni igång med allt?

Nu har vi bokat lokal, fixat fotograf (en fotografkollega till mig), köpt klänning, och anlitat en kompis att sjunga och spela under vigseln. Nästa gång som vi ska ut till vår lokal ska vi sätta oss ner och planera upplägget lite närmare, det blir runt jul-nyårshelgen någon gång.

• Lapinette

Vi började exakt ett år innan då maken friade. Det tog ett par månader innan vi hade bestämt att vi skulle ta samma datum som förlovningen samt att det skulle bli i Sverige. Jag var totalt bröllopstokig under det året. Mina kollegor kan intyga!

• Amelle

Haha, ja man får akta sig så man inte tjatar öronen av alla i ens närhet. Då är det så bra att BT finns, särskilt som jag är nästan först att gifta mig i kompisgänget. Men det är ju roligt att planera ju!

• Lapinette

Därför tyckte jag att arbetet kändes som en neutral zon. För vännerna ville jag inte berätta då de skulle vara med på bröllopet. Jag var verkligen helt insnöad under det året.

• Lapinette

Nu har min box med Kalla fötter kommit! Ska återuppväcka gamla bekantskaper. När jag satt och lästa baktill på alla dvderna kom jag att tänka på en annan serie som jag såg under den perioden. Någon som minns Vårt hemliga liv?

• Amelle

Lappis - visst kommer jag ihåg "Vårt hemliga liv"! Gillade den men jag minns att jag missade en massa avsnitt på grund av andra omständigheter.
    Härligt att se hela "Kalla fötter" från början, jag tror att jag även där missade slutet av serien så jag blir sugen på att följa ditt exempel och beställa boxen. Vad fick du betala för den?

• Lapinette

Den kostade strax under 600 på Ginza. Kollade faktiskt inte om jag kunde få den billigare någon annanstans.

• Izunia

hej tjejer nu har jag legat i dvala igen.. =jobb.

Vad bra att det gick bra Lapinette! 10 ägg borde ju garantera nåt tycker man! :) Har de alltså redan försökt att befrukta dig?

"Vårt hemliga liv" är väl en australiensisk serie?? Jag tyckte jättebra om den. Sedan gillar jag även aussie "Love my ways" tror jag den heter. Med samma skådespelerska som i tidigare nämnda serie.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!