Good morning girls!
Och välkommen tillbaka Gemma, låter som en välbehövlig och underbar semester. Jag blir särskilt suktad av den grillade fisken på enkla restaurangen, ofta är det på sådana ställen som man har de mest minnesvärda matupplevelserna. Jag kommer ihåg när vi var i Acapulco förra nyår och hittade vår egen lunchfavorit med just långbord, nybakade majstortillas från mormor i familjen, hemlagade heta salsor med chili och koriander, friterad potatis och så helgrillad nyfångad fisk. Mums!
En stor eloge till Sålis som vågade smaka på vovven, nu har du nåt att berätta för barnbarnen!
Helgen har varit helt underbar, förstås. Men han missade sin connection i Amsterdam och kom hem vid midnatt i lördags, så jag fick modifiera min middag. Det blev pilgrimsmusslor och champagne men så gjorde jag en krämig pumparisotto istället för hjorten. Kändes mer lagom för en sen supé. Igår blev det däremot hjort till middag, den var supergod.
Annars var det brunch på Xoko igår, en sväng på stan, hem och sova siesta, lite bröllopsplanering, prat och så matlagning. Nu har vi i alla fall satt ner foten och beslutat oss för att det blir till att bo i Stockholm ändå, inte något annat. Känns bra, även om jag ändå känner ett litet utomlandssug. Men just nu så är det vad vi bägge har lust med, att bo ihop här och ha ett vanligt liv. Nu ska han bara hitta ett nytt jobb också :)
Apropå nytt jobb ? lycka till på jobbintervjun förhoppningsis! Och håller med när det gäller barnuppfostran, ibland undrar man ju verkligen hur föräldrarna tänker. (Vissa, som tycker att barnen alltid ska stå i centrum och vägrar säga till dem trots att de stör alla vuxna).