• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Hej igen! Amelle, ja vad skumt att smeden kunde se det på dig redan där och då... men han kan mycket väl ha fel. Vill än en gång understryka att jag VET att jag tillhör dem som har tur, men man kan som alltid göra väldigt mycket för att påverka hur man mår. Att svulla under graviditeten är väl normen om jag förstått saken rätt samt upp till var och en, men hur bra mår kroppen av att gå upp tjugofem kilo på nio månader..? Om jag kan förhindra sånt så gör jag det självklart.

Förhoppningsis: Enligt läkarna här i Shanghai ska västerländska kvinnor gå upp 12 kilo, varken mer eller mindre. Då mår man själv och barnet som bäst.

• Gemma

En extra ostmacka om dagen är vad bebisen behöver...

• Gemma

...alltså när man är gravid. Apropå att äta för två och sådär. Men visst vore det härligt om det gick, utan att straffa sig.

• Gemma

Apropå det... så blir det marockansk gryta ikväll. Ska sätta igång pronto för klockan är snart åtta och jag har varit så inne i mitt bildpillande att jag snaskat mörk choklad men inte så mycket mer. Kram!

• förhoppningsis

så 12 kilo, låter mycket exakt... men en ostmacka om dagen?? Inte en liten bit choklad? Om jag någonsin får ett pyre i magen är jag säker på att det kommer behöva en liten chokladbit varje dag, även om det inebär att jag får avstå min. Men varsin blir det nog bara ibland.

En kompis gick ner under sin första tid som gravid för att hon mådde så illa.
    En del "hemska" tjejkompisar till mig har kommit ut från BB i samma jeans som de hade innan de blev gravida. Rädd att jag inte kommer tilhöra den skaran om det blir min tur.

• Lapinette

Förhoppning - mår hellre bra och går upp 10 kg än mår illa under hela graviditeten och håller mig smal. Finns ju inget vackrare än välmående gravida kvinnor.

• förhoppningsis

Lapinette
    Det är faktiskt sant, det glöder om dem! Svårt att tro innan man ser det.

• Amelle

Förresten, kanske kan ni komma med lite input angående vår bröllopsresa. Snabba kast här :)

Vi planerar att åka iväg direkt efter bröllopet då jag har 5 v. ledigt om somrarna. Vi har hela tiden varit fast beslutna att bila i Kalifornien: San Francisco, A1:an ner till L.A, sen Grand Canyon, Las Vegas och så ett par dagar i vindistrikten. Detta är verkligen vår drömresa. Vi har också planerat att använda mannens alla flygpoäng för att på så vis få en gratisresa. MEN, nu visar det sig att det inte finns några poängresor att boka t.o.r. till S.F under hela juli månad.

Alternativet, som vi ser det är att åka till New York och bila på östkusten istället. Sjukt nog så har ingen av oss varit i N.Yså det står väldigt högt upp på vår lista. Men vi är dels lite osäkra på hettan under sommaren på hela östkusten och framförallt i N.Y, och dels så känns det som om att det är en perfekt stad att ta som höst, vår eller vinterresmål.

Supersvårt! Poängen kan ju annars användas till att åka överallt, men på sommaren känns det mer naturligt att semestra i Europa och där har jag verkligen varit nästan överallt. Vi älskar att bila så det får det gärna vara. Förslag, tips eller annan input mottages tacksamt!

• förhoppningsis

Oj vad svårt!
    Vi åkte till Kenya på safari och sen till zanzibar, perfekt klimat i juli. Men det är varken storstad eller USA direkt.
    Att traska runt själva i en stad där eller att bila är dessutom på gränsen till livsfarligt!
    Men även om du varit i många länder finns det väl alltid nya platser i länderna att besöka eller återupptäcka ställen som betytt mycket för er under tidigare vistelser (om ni rest ihop)
    då är bila i Europa supermysigt, så får ni spara NY till julshopping el liknande

• Lapinette

Amelle - blir det för dyrt om ni måste betala flygresan till SF? Annars tycker jag att ni ska åka om detta är resan som ni har drömt om att göra.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!