• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Gemma, håller med Lapinette, 10 kg är ju ingenting!
    Min mamma gick upp 30 kg när hon väntade min bror ? bara vatten. Hon var som en stor svullen vattenballong. Sen gick hon ner allt och lite till och blev som en sticka när hon ammade. Hoppas att jag inte tar efter hennes tendens till svullnad, men det är ju tyvärr inte helt otänkbart.

• Gemma

Amelle: Jag tror inte att gener påverkar det där i särskilt stor utsträckning. Min mamma mådde ju pyton i nio månader med alla tre barn och gick upp cirka 5 kg varje gång, inte bra och inte kul. Framför allt tror jag att vila i kombination med lågintensiv motion under typ en timmes tid varje dag gör underverk, plus regelbundna massager av mannen ;)

• Gemma

Amelle igen: Jag äter alltså jättejättebra, helt galet nyttigt. Det spelar såklart också in. Blir så bedrövad av alla som svullar och frossar sig igenom graviditeten, i tron att det är det enda som kan skänka verklig glädje i livet. Och sen sitter de där med sina svullna fötter och är miserabla. Men jag säger verkligen inte att din mamma hörde till dem. Och jag vill än en gång understryka att jag haft jättetur, hittills. Trots ständig revbensvärk.

• Amelle

Låter hoppingivande Gemma, och ska komma ihåg det där med massager. Jag är en sucker för speciellt fot- och vadmassage, så han är redan van.

• Lapinette

Amelle - det är vår granne ! Fast ska erkänna att vi inte provat det stället än. Var dock på restaurangen som låg där innan och åt vår första måltid på vår gata precis när vi hade fått nycklarna den 1 november (om ni minn snökaoset) i fjol.

Gemma - rekommendationer är att leva precis som vanligt efter embryot är på plats. Läkaren på CvL sa att nu finns det inget jag kan göra, inget som säger varför det stannar eller ej. Men min egen läkare (gyn) rekommenderade mig att ta det lugnt, ingen fysisk hård aktivitet samt vin veckan efter återinförandet. Så jag försöker ta det lite lugnare, jobbar hemifrån t o m idag och så tänker jag utesluta all träning denna vecka. I övrigt lever jag normalt...har tillråga på allt min värsta jobbperiod just nu.

• Amelle

Jo det är ju många som passar på att äta godis och fett för de tycker att de liksom inte spelar någon roll? sjukt egentligen.

Men när det kommer till att binda mycket vatten i kroppen så har det nog inte med mat att göra, min mamma är fortfarande likadan, hennes ben och fötter svullnar jättelätt upp. Och hon är superfit och väger till och med mindre nu än hon gjorde innan hon födde tre barn. Vi får alltid höra att vi ser ut som systrar.
    Anledningen till att jag nojar är också att när jag var hos smeden och gjorde förlovningsring så tittade han noggrant på mina fingrar och kommenterade att han kunde se att jag var en sån som hade lätt att samla på mig vatten i kroppen. Skumt!

• Lapinette

Jag som vill svulla när jag blir gravid! Har alltid sagt att jag längtar till den dagen då det är fullkomligt legitimt att bli stor.

Sen hur man mår är ju ett rent lotteri. Min mamma mådde bra när hon väntade min bror. När hon väntade mig spydde hon konstant i 9 månader och gick upp 2 kg. När hon kom in solbränd och smärt till BB för att vattnet gått ville de skicka hem henne igen. De trodde inte på att hon faktiskt var gravid.

Samma sak verkar gälla till viss del när den lilla väl ploppat ut. Vissa har tur och får en liten som är supersnäll medan andra får ett "monster" som skriker konstant. Sen kan det gå bra ena gången medan andra barnet blir det där "monstret" vilket m a o inte säger så mycket om föräldrarna.

Själv hoppas jag ju först på att någon gång bli gravid, sen hoppas jag på att jag får må bra för jag vill försöka leva som vanligt under min graviditet och sen håller jag tummarna för ett snällt barn.

• Amelle

Ofta är det ju så att de ställena man har närmast går man aldrig till, Lapinette. Vi ska i alla fall testa, lovar att avlägga rapport sen!

• förhoppningsis

Skrev ett långt inlägg men det försvann, typiskt när jag inte kopierade det...
    Åter från intervjun nu, bara att vänta på att de hör av sig.

Gemma
    10 kg är ju inte alls mycket, många jag känner har gått upp bra mycket mer än så! Kan dock bero på att de äter som hästar, gärna 2 stora muffins odyl med motiveringen "jag äter för 2". Som om pyret vill ha en egen jättemuffins när den dessutom bara är ett par veckor.
    Gillar den thailändska maten mycket bättre än den Malaysiska men tycker att folket är mycket trevligare i Malaysia.

Amelle
    Tråkigt med förseningen... Hur länge stannar han?
    Har hört talas om den restaurangen men inte varit där, berätta gärna vad ni tyckte sen.

Lapinette
    Det snökaoset kommer jag ihåg. Tentade den dagen och många var försenade. Att inte folk lär sig och tar en eller flera tåg tidigare. Det händer nästan varje år!!
    Hur kommer det sig att ni inte har provat grannrestaurangen? Vi är superlata och äter ofta på våra närmaste ställen. Ok restaurang restaurangen är ju inte helt fel att ha som närmaste men ändå. Har de dessutom takeaway är det ju perfekt!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!