• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Stålis - efter mina två veckor i början av juni då jag följde dieten slaviskt (förutom vinet då) så har jag inte gått upp något! Under sommaren tänkte jag på den dvs om det gick så undvek jag pasta, ris och potatis och om jag åt det så blev det i små mängder. Nu tänker jag inte ens så utan äter precis som vanligt igen och likt väl så går jag inte upp. Fick ju även lite ångest då min kollega som har gjort 4 IVF'er berättade att hon gick upp 2 kg varje gång...har inte gått upp pga hormonerna heller, snarare ned ett halvt kilo. Helskumt! Men jag är nöjd!

Visst imorgon ska vi iväg och plocka ägg! Är inte så nervös för det utan vet ju att jag har flera som hade vuxit till sig så något lär vi nog få ut...kruxet kommer på torsdag, gillar makens simmare mina ägg??

• Amelle

Hej hopp nu hoppar jag in och ansluter mig till hålla-tummarna-gänget inför Lapinettes äggande och själva mötet med the boys!

Och håller med - det är lite tomt utan Gemmas långa, färgstarka och exotiska rapporter om kineslivet :)

Angående vikt så snackade vi ju en del om dieter efter sommaren (som för min del var helt sjukt slö och frossande i mat och vin). I alla fall så har jag gått ner minst fyra kilo nu, vet inte riktigt exakt eftersom jag typ aldrig vägt mig tidigare. Detta utan särskild diet, bara genom att tänka lite mer på matintaget och inte ta jätteportioner men framförallt tror jag det beror på att jag kommit igång med träningen och det vanliga livet igen. Skönt!

Och Stålis, på fråga A svarar jag på ett gammalt säteri vid en sjö i Sörmland, på fråga B svarar jag den 5 juli 2008, på fråga C svarar jag borgerlig ceremoni på en kulle ner mot vattnet, sen brakmiddag och fest hela natten, och på fråga D svarar jag därför att vi vill ? vara gifta, ha stor fest och dela det med alla nära och kära!

• förhoppningsis

Stålis
    vet ännu inte hur det går med bytet, kan inte skicka in papper förrän 1/12, sen dröjer det ett par veckor för värdarna att gå igenom allt innan de bestämmer sig... så vi får vänta och se.
    Har redan börjat möblera den, vilket är kul eftersom jag aldrig har sett den på riktigt. Den är inte färdigbyggd ännu så de som vill byta bort den har inte fått tillträde. Har fått planskissen och hoppat runt i grushögarna och smitit runt bland byggnadsprylarna ute på gården bara.

I övrigt känner jag mg inte så glammig, även om det snöar jättefint utanför fönstret så ligger det inte kvar på marken. Jätte förkyld och ligger i soffan och läser Elle som kom igår - timing! Måste hitta en klänning till på fredag, har massor men är trött på dem. Önskar att jag hade tillgång till Gemmas skräddare och tygmarknad.

Lycka till Lapinette!
    Du får väl se till att simmarna är på bra humör, spela lämplig musik för dem och lite levande ljus eller vad som nu krävs för att få en simmare på rätt inställning.

• Stålhandske

Amelle, det låter verkligen på ett bröllop i min smak, precis skulle jag vilja ha det. Och svaret på fråga D är klart godkänt!

Egentligen kvittar det ju hur mycket man väger, så länge det KÄNNS bra i kroppen, kläder sitter bra och man är nöjd. Nu kommer jag i alla mina jeans utan obehag, då är jag nöjd.

Lapinette, OM simmarna gillar äggen, när och hur är då nästa steg?

• Stålhandske

Jaså, är det ett nybygge det handlar om Förhoppningsis!
    Det låter ju spännande, kul att bo i något nytt!

Vi har själva en liten förhoppning om att få tag på ett nybygge i Eriksberg i Göteborg, då flera nya lägenhetsområden håller på att byggas klart nu, men tyvärr är de lägenheterna som vi är intresserade av (I fråga om pris, storlek, utsikt, etc) redan sålda. Så vi hoppas på att det dyker upp någon som inte vill flytta in i sin lägenhet, det vore toppen!

• förhoppningsis

Stålis 3 kilo är inte illa!! Jag har helt hopplöst att inte kunna äta kolisar under så lång tid, har alltid massa luncher och middagar inbokade så det blir så svårt. Kanske får rensa kalendern totalt under en period för att det ska gå.

Japp den är nybyggd. Problemet är ju att det inte är vi som får göra tillvalen, men hon som vill byta har tydligen valt att ha allt vitt som går att ha vitt. Låter bra, då är det lätt att bara sätta upp fondväggar eller måla om. Men att bo i vitt är inga problem medans man boar in sig ordentligt. Värre här där det var mörkt grönt i flera rum.

• Amelle

Nybyggen har ju sina fördelar, helt klart. Och nu när det byggs som attan är det jättemånga av våra kompisar som satsar på det.

Usch vad jobbigt med förkylning Förhoppning - krya på dig och drick mycket te!

Stålis vilken härlig plan ni verkar ha för att fira er årsdag, vid såna tillfällen borde det vara straff på att hålla på och dieta, så du gör helt rätt!

• förhoppningsis

Amelle
    ja nybyggen har klara fördelar, men även nackdelar. Till att börja med så flyttar massa människor in samtidigt. dvs hissen är full. Det löser många hus med olika inflyttningsdagar på olika våningar. Sen är det alltid någon som jobbar sent och måste fixa iordning när de kommer hem på kvällen, det innebär att folk gärna börjar borra i väggarna vid 23 tiden på kvällen!

Sen byggs det ofta runt om och de börjar tidigt, allt är täckt i byggdamm och det låter massor i flera månader till.

FÖrdelarna är klara, allt är nytt och fint, inga konstiga hål eller märken i väggarna efter tidigare boende...

Köpte lite glögg idag, tänke variera med tekopparna.

• Lapinette

Stålis - nästa steg är i sådana fall att åka tillbaka till Uppsala på fredag eftermiddag och få ett fint litet embryo insatt. Sen börjar "ruvandet". Jag ska låta bli att göra något fysiskt hårt ansträngande de närmaste dagarna. Tänkte mest toffla omkring hemma.

Amelle - bröllopet låter supertrevligt! Vart i Sörmland ska ni bege er och har ni någon anknytning dit?

• förhoppningsis

Amelle
    kul med bröllop, berätta gärna hur det går med alla förberedelserna! Låter jättemysigt!

Lapinette
    Oj vad spännade, då går ju allt rätt fort egentligen. När väl ett embryo är insatt, gör man något spec då eller är det därifrån precis som en "vanlig" graviditet

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!