• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Börjar med ett STORT GRATTIS LAPPIS!!
    Vad roligt!!
    Alla vi icke gravida borde förena oss i en champangeskål för dig. (Gemma du kan också få lite så får du dricka dså mycket du känner är lämpligt)

SKÅL!

• Gemma

Shit helsicke vad dyra praliner, men jag skulle nog ändå betala 30 spänn för en sån där med sockerrostade myntablad, låter som ren poesi.

• Gemma

förhoppningsis, det är väl KLART att jag också ska ha champagne. Drack lite senast igår, gottigott.

Skåååål

• Gemma

Nä nu tror jag att det är safe att gå och simma, klockan är snart 19 och eftermiddagsrusningen borde ha lagt sig nu.

• förhoppningsis

Gemma
    vad skönt att de tog sitt förnuft till fånga och reparerar klockan åt dig. Vet hur det är med saker som betyder mycket...
    Blöjhink är absolut att rekomendera, väldigt välbehövlig sak att ha om man inte vill rusa med sopor hela tiden.
    Varför vill din man byta i sovrummet? Ibland kan bebisar behöva sköljas av rätt ordentligt och då vill man inte behöva bära runt dem aldeles kladdiga för långt. Men oftast är det ju inte så farligt.
    Nu vet jag att alla säger olika ang matning och du behöver inte lyssna på det här om du känner att det inte passar just er. Men efter att ha ca 10 väninnor som fått barn hittills iår (babyboom jag vet) så har jag fått höra väldigt mycket om just matning. En del har kört naturlig matninghela tiden och har då ibland problem med att barnet vägrar ta flaskan! Hänt flera av dem. Det betyder att de inte kan pumpa ur och dricka vin eller ens gå til frissan utan barnet.
    De som körde nattmatning av mannen med flaska eller ur kopp har inte alls det problemet och har mycket lättare för mammorna att kunna gå bort ett par timmar själva. Tex frissan, lite shopping eller bara en barnledig fika. SAker som de mammorna vars barn inte tar flaskan pratar drömmande om.
    De började direkt, första natten men flaska.

På tal om andra praktska saker att köpa, jag vet att det är roligare att köpa massa gulliga saker, men det finns en sorts gummi/plast skydd som du sätter på bröstet när du ammar. Alla har sånna, brukar köpas efter att mammorna gråtit för att ammningen gör ont, såriga bröstvårtor är smärtsamt! Så nu köper de flesta sånna från start.

• förhoppningsis

Amelle
    kan verkligen se er bli jagade av en halvnaken gubbe med litet fult organ svängande när han springer!

VÄldigt dyra praliner, men skulle nog köpa bara för att prova!

• Gemma

...men fastnade i tryffelgalleriet. Amelle, de är ju helt sjukt coola ju! Snygga vet jag inte men klart lockande. Cigarr känns spännande, med flingsalt och sådär.

• Gemma

Oj vilka suveräna amningtips. Jag vet typ ingenting... ska genast kolla efter såna där gummigrejer. Tack!!

• förhoppningsis

Så lite så, man lär sig oerhört mycket av att dagligen prata med folk med bebisar som är rätt exakt 1 månad mellan.
    Vi har haft en förlossning i månaden sen januari, med uppehåll i somras, rätt kul faktiskt! Lite som "Månadens baby"
    men nu dröjer det ända till april innan det kommer en till.

• Lapinette

Oj, tjejerna på andra tråden diskuterar amning men jag måste erkänna att jag hoppar över de inläggen. Vet dock att de flesta jag känner vill amma och inte ge flaska. Och amningsskydd ska man bara ha!!!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!