Gemma
vad skönt att de tog sitt förnuft till fånga och reparerar klockan åt dig. Vet hur det är med saker som betyder mycket...
Blöjhink är absolut att rekomendera, väldigt välbehövlig sak att ha om man inte vill rusa med sopor hela tiden.
Varför vill din man byta i sovrummet? Ibland kan bebisar behöva sköljas av rätt ordentligt och då vill man inte behöva bära runt dem aldeles kladdiga för långt. Men oftast är det ju inte så farligt.
Nu vet jag att alla säger olika ang matning och du behöver inte lyssna på det här om du känner att det inte passar just er. Men efter att ha ca 10 väninnor som fått barn hittills iår (babyboom jag vet) så har jag fått höra väldigt mycket om just matning. En del har kört naturlig matninghela tiden och har då ibland problem med att barnet vägrar ta flaskan! Hänt flera av dem. Det betyder att de inte kan pumpa ur och dricka vin eller ens gå til frissan utan barnet.
De som körde nattmatning av mannen med flaska eller ur kopp har inte alls det problemet och har mycket lättare för mammorna att kunna gå bort ett par timmar själva. Tex frissan, lite shopping eller bara en barnledig fika. SAker som de mammorna vars barn inte tar flaskan pratar drömmande om.
De började direkt, första natten men flaska.
På tal om andra praktska saker att köpa, jag vet att det är roligare att köpa massa gulliga saker, men det finns en sorts gummi/plast skydd som du sätter på bröstet när du ammar. Alla har sånna, brukar köpas efter att mammorna gråtit för att ammningen gör ont, såriga bröstvårtor är smärtsamt! Så nu köper de flesta sånna från start.