Lapinette: Jag upprepade med glädje ditt "misstag" med konjaken ;) Och jag måste erkänna att jag var lite skraj i går när jag testade att modifiera receptet, såg framför mig hur allt skar sig eller blev torrt och träaktigt och min dyra, importerade choklad rann ut i vasken men icke, grundreceptet är så bra att man nog kan modifiera det lite hur som helst. Kanske ha i rivet apelsinskal och annat skoj?
Och mitt utbrott ovan var såklart relaterat till dina ägg, å vad glad du måste vara... och nervös samtidigt... som sagt, nervositeten försvinner inte bara för att det går bra, hela tiden är det nya grejer, men just nu känns det jättejättebra för min del. Har precis varit och vaxat benen, tack och lov sover jag ju fortfarande på rygg så ryggläget var inga problem, med baksidan var det lite bökigare, jag fick skruva mig på sniskan, men det gick ändå fint. Så nu är jag len och redo för semestern.
En bra grej förresten... har ju deppat för min klocka, vet inte om jag berättade, men i alla fall hade de sönder glaset på den i går morse och jag började gråta hos skomakaren (som f.ö skulle byta remmen och gjorde ett skitjobb, jag drog sönder den hur lätt som helst framför näsan på dem) för det var en present från mannen och jag tänkte att jag kan absolut inte bevisa att det var de som hade sönder den (men det var det). Och idag så ringde en ångerfull kille från skomakaren och sa att han skulle göra sitt yttersta för att byta glaset, så det var ju i alla fall en början.
Idag har jag beställt TVÅ rysligt avancerade blöjhinkar för mannen vill byta i sovrummet och jag vill då ha tillgång till rinnande vatten så för husfridens skull ska vi helt enkelt ha - två skötplatser. Allt för att han nöjd och glad ska fullgöra vad han tagit på sig - att mata och byta på nätterna.
Kram, G