• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Amelle
    kul att du också ska pyssla. Jag har pysselmiddag här på söndag, tidig tillverkning av bla julkort. Så mysigt!

Gemma
    Wow viste inte att det fanns maskiner till sånt, synål å massa hål funkar annars ganska bra

• Amelle

Tveksam om det blir pyssel ikväll dock, men julpysslet är redan inbokat om ett par veckor! Julkort är jag så pinsamt dålig på att skicka, kanske skulle jag bli bättre om de var egentillverkade.

• förhoppningsis

Har pysselkväll inbokad på söndag, sen en till om 2 söndagar + ett par kvällar med julbak. Ska på luciatåget i Globen + julkonserten... märks det att jag tar julen på stort allvar?

• Amelle

Hehe, ja det kan man ju lugnt påstå att du gör :)

• Lapinette

Åh vad ni är pyssliga?! Själv sträckte jag mig så lång igår att jag var inne på Panduro och gick en sväng. Det är väl pyssligt?! Funderar på om jag orkar göra egna julkort i år. Framförallt måste få någon bra idé om det ska vara värt att göra några och det är där jag fastnar.

• Gemma

Förhoppningsis: Du agerar föredömligt inför julen. Jag skulle göra exakt detsamma. Globenkonserterna är jättefina, två av mina brorsbarn gick på AF så jag brukade gå dit för att titta på dem. I år har vi nog en mindre variant av vår julfest... med några få undantag har vi haft dem varje år sedan vi träffades; dessförinnan hade jag och min flatmate julfest tillsammans. Eftersom vi ska hålla den, den 16 december lär två tredjedelar av vårt umgänge ha åkt hem redan så vi slipper baka så många lussekatter. Resonerar uteslutande såhär just detta år eftersom jag antagligen kommer att vara rätt trött, tre veckor innan D-dagen.

Synåls-perforering: åååå men det är inte alls samma sak ju ;) Med wavecuttern får du exakta avstånd mellan alla perforeringarna plus att det blir mycket hål och lite papper mellan dem, dvs mycket lättare att öppna. Helt klart en väldigt nödvändig pryl.

Amelle: www.minimundus.se Även om en del är är lite för hippie för mig så älskar jag deras textiler.

• Gemma

Lapinette: Hur kände du under din vandring på Panduro då - DET är väl vad som avgör din grad av pysslighet..? Blev du A. inspierarad, fick du B. prestationsångest eller kände du dig bara C. betryckt över alla stackars människor som typ inte har nåt liv? Om du svarade C så är du nog inte ens latent pysslig. Om du svarade A så är du såklart en äkta pyssling och det är du nog om du svarade B också, men då finns det andra mekanismer som står ivägen för pyssligheten.

• Stålhandske

Inte hade jag en aning att det fanns så många pysslare på denna tråden! Så skoj att höra, hoppas att man får se bild på era alster sen!
    Jag däremot känner oftast en blandning av B och C om jag går in på Panduro eller liknande hobbyaffärer, mest för att jag tycker att det är för mycket jobb och för tidskrävande för det usla resultatet som mitt pyssel brukar resultera i- jag är alltså inte särskilt konstnärligt lagd!

Men bakar julegott och köper gran och pyntar- det gör jag gärna, när julen kommer!

• Stålhandske

Lustig/Udda tradition vi har hemma, jag och mina inte så mycket yngre brorsdöttrar; Vi firar "Jul-i-Juli" då vi bakar pepparkakor, lussekatter och dricker glögg och annat smått och gott, allt med julmusik på högsta volym. Det är lite löjligt, men en tradition.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!