• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Kursen förresten, var helt OK. Vi gick igenom förlossningen steg för steg. Påminde om profylaxkursen fast rörigare och mindre metodiskt. Det som framför allt fastnade var: De har jacuzzi på sjukhuset, man får gärna ta med sig en DVD som man kan kolla på med sin partner på plasmaskärmen men det får inte vara en skräckfilm, och man ska ta med sig choklad. Dessvärre fastnade även en skitäcklig film med en förlossning som jag inte kunde kolla på, jag tittade vid sidan av skärmen större delen av tiden istället.

• Stålhandske

Gemma, för övrigt: Min mamma är super-super liten och jag var 52 cm lång och 4,3 kilo tung när jag föddes, MEN det gick väldigt smidigt att trycka ut mig ändå!

• Gemma

Stålis: Varför i allsin dar syftar alltså på jul i juli och inte på din mammas lyckade ut-tryckning ;)

• Stålhandske

Gemma, det hela kom till efter att ena brorsdottern varit sjuk och inlagd på sjukhus i flera veckor över jul och nyår och inte fått någon riktig jul. Vi firade jul varje 24:e långt in på sommaren nästföljande år (Hemma hos farmor och farfar då, i mini-format) för att liksom "make up" för den förlorade julen, vilket småflickorna inte tackade nej till. Efter det har bara Juli-i-juli hängt med varje år, mest för att det är så fjantigt och udda.

Jag har aldrig påstått att jag kommer från en normal familj .

• förhoppningsis

Stålis
    kör ni tomtebikini då? dvs röd bikini med vitt fluff på kanterna... Som vi konstaterade tidigare i tråden så är väl eg alla ursäkter bra när det gäller att samlas och umgås och ha trevligt så varför inte jul-i-juli? Och framförallt - var hittar ni glögg då?

Gemma
    Jag hade inte en aning om att det fanns maskiner till det men nu när jag är upplyst så insåg jag genast att jag har ett enormt behov an en sådan!! Hur gör du kalendern i övrigt? Med choklad eller bara bilder mm? Håller mig till att sy en egen kalender, det har tagit lite tid för det har kommit lite haklappar och en examensuppsats mellan.
    Tycker det låter väldigt praktiskt att ha mindre julfirande iår, du kommer troligen vara mycket tröttare då och inte helt sugen på att ha mängder med folk över.

Lapinette
    Letade du efter något spec eller bara hamnade du på Panduro? Jag var där i eftermiddags och köpte material så nu har jag precis gjort ett "grattis till sonen" kort till vännerna som fick en son förra veckan.
    Tyvärr klistrade jag igen kuvertet innan jag läste tråden så det är inte så mycket att visa, bara ett 4-kantigt ljusblått kuvert med mörkblått band runt.

Gemma igen
    Vad var det för hemsk film ni fick se?? Tröstar dig med att du kommer uppleva din förlossning ur en helt annan vinkel än den filmades ifrån. Bara att se till att mannen håller sig uppe vid ditt huvud så mycket det går om han är känslig! Men DVD och Jakucci - det vore nått för svensk sjukvård att ta efter, här får man ju nästan ta med egen radio om man vill ha det.

Mina julkort är redan klara och skapade i huvudet så på söndag ska de bara pysslas ihop, ska nog bli lite glögg då och pepparkakor. Årets första glögg är väl inte för tidigt om man julpysslar samtidigt va?

• Margaux1

Hej alla ni ladies of leasure som hänger här inne...

själv tittar jag inom en liiiten tur mitt i uppsatsskrivandet!
    Nu har äntligen spärrensläppt och det känns ganska bra! Tror inte det blir stress att få den klar...

Jag ÄLSKAR jul och pyssel... Jag är en hejare på alla typer pyssel med dessvärre ligger allt mer eller mindre latent nu.. hinner liksom inte ens i närheten av Panduro än mindre in... Hoppas jag får tillbaks mitt liv snart! Jag brukar alltid hinna med att ordna lussekattsbak och diverse julgodis, men julkort annat än paketlappar har jag inte tid att göra... När jag blir mamma ska jag pyssla hela tiden med mina små offer!!

Gemma, härligt att du trillat i Michel C träsket, han är kung!! jag provade iofs en ekologisk Valrhona förra veckan som var på 70%, den var riktigt mums,mums.... Jag är en konsistens tjej så de flesta choklader håller eller faller på hur de smälter i munnen... Det måste bli helt borta utan "fetthinna".

Amelle, jag har handlat M.C choklad på NK så jag vet att de ska finnas där.. De har bla en gåvoförpackning med småbitar från olika plantager så att man kan lära känna sortimentet!

En fråga riktat till alla: HUR ute är Canada Goose?

Lapinette, hur ser det ut inför nästa vecka?

• Lapinette

Margaux, får veta imorgon hur mina ägg har artat sig. Ska upp tidigt och ge mig iväg till Sophiahemmet för ett stick i armen och på eftermiddagen till min doktor för att få resultatet. Ser allt ok ut antar jag att jag får tider inför nästa vecka. Om inte så lär jag behöva justera dosen på sprutan och komma åter för att se om det ser bättre ut.

förhoppning, jag går in på Panduro lite då och då. Ibland har jag ett ärende, ibland inte. Var riktig duktig på att göra kort förut men har kommit av mig de senaste åren. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska göra julkort eller ej i år mest för att jag inte har fått någon bra idé på hur de ska se ut.

• Izunia

Ni skriver alltid så mycket att när jag tror att jag är ikapp.. så är jag helt ute och cyklar igen...

Ni är inne på julpyssel.. Jag älskar att baka om jag har tid. Just nu har jag jobbat så mkt att jag inte har lust att ens börja tänka på nått pyssel. Dessutom ska vi inte juldekorera i år då vi är borta hela julen. Annars sätter jag upp världens monster julgran packad med kulor och glitter. Brukar ha silver/rosa men förra året körde jag på silver/svart. Är lite ledsen att den inte kommer upp i år...

Ja i Stuttgart sprang jag omkring som en dåre och letade efter varor att shoppa.. hittade ett par riktigt snygga svarta stövlar som tyvärr var för stora i vaderna. Jag har vältränade ganska smala vader och alla stövlar är nästan för stora..
    Dessutom sprang jag på en utomordentligt vacker Gucci väska och en ännu snyggare Marc Jacobs.. Jag blev riktigt ledsen när jag var tvungen att lämna affären tomhänt.. ;)

Nu ska jag hoppa in under täcket med min man och fortsätta titta på national geografics air disasters...

• förhoppningsis

Margaux
    Var på NK hittade du den chokladen? Trodde jag kunde det varuhuset utan och innan men uppenbarligen har jag en mer sansad relation till shopping än vad jag trodde...
    Gås jackorna har varit ute i nått år nu, det betyder inte att man inte ser dem, för de används ff av många men inte av de som maniskt följer jacktrenderna och har råd att lägga x antal kr på nya superdyra jackor aldeles för ofta.

Lappis, å vad spännade! Då ska jag hålla tummarna för dig hela dagen i morgon, hoppas verkligen att allt går bra! Lycka till!

Izunia
    Hur kommer det sig att du var tvungen att lämna affären tomhänt? Letade du inte efter en ny väska eller var du bara ute och fönstershoppade? Det tycker jag är jobbigt med mellanlandningar, de är oftast så långa att jag hinner gå i ett par affärer och drömma mig bort. TYvärr har jag inte råd att ta med alla underbara skor och väskor hem.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!